Google+ - ciekawe sposoby wykorzystania w komunikacji marketingowej

Google+ - ciekawe sposoby wykorzystania w komunikacji marketingowej

Serwis społecznościowy Google Plus jest coraz częściej miejscem prowadzenia ciekawych kampanii marketingowych, równie spektakularnych, jak w innych miejscach w Internecie (np. Facebook czy YouTube). Google Plus daje firmom w tym względzie narzędzia, których nie znajdziemy w innych serwisach.

Wiele kampanii właśnie wykorzystuje te wyjątkowe możliwości. Prezentujemy najciekawsze sposoby wykorzystania serwisu Google Plus w komunikacji marketingowej firm i marek.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Google Plus - skuteczny kanał komunikacji marketingowej

Zdecydowana większość firm traktuje Google Plus, jako jeden z kolejnych kanałów komunikacji marketingowej. Wtedy ich działania są spójne i zsynchronizowane każdorazowo ze strategią ogólną firmy. Tylko niewielka część firm w serwisie Google Plus prowadzi kampanie marketingowe zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu oryginalnych możliwości serwisu (np. Hangouts, Kręgi). Jednak niezależnie od przyjętej strategii, większość kampanii marketingowych na portalu Google+ skierowana jest do ludzi młodych. Użytkownicy Google Plus to najczęściej osoby w wieku 18-35, nierzadko pracownicy branży internetowej, którzy posiadają ponadprzeciętne umiejętności związane z obsługą wszelkiego rodzaju nowych rozwiązań w Internecie. Często określa się ich jednym określeniem - „geek”, jednakże to zwrot zbyt zawężający grupę użytkowników Google+. Ta jest szersza, choć 70% użytkowników Google Plus to mężczyźni.

Firmy i marki na Google Plus

Skuteczność Google Plus potwierdza fakt, że największe firmy i marki na świecie mają już tam swój profil. Według ostatnich danych (listopad 2012) najmocniejszymi markami są: Ferrari (2,4 mln zwolenników), H&M, Burberry, BMW, Gucci. Oczywiście liczby zwolenników firm i marek na Google Plus są niewspółmiernie mniejsze niż te na Facebooku. Jednak patrząc na czas istnienia obu serwisów, nie wygląda to najgorzej.

Politycy, gwiazdy i sportowcy na Google Plus

Skuteczność Google Plus doceniają już nie tylko firmy, ale także politycy, gwiazdy i sportowcy. Profil Baracka Obamy ma ponad 2,5 mln zwolenników. Zresztą marketingowcy Obamy traktują ten kanał komunikacji z identyczną atencją jak wszystkie inne. W swym pierwszym wpisie Obama napisał, że celem jego strony jest komunikowanie się z wyborcami przed i w trakcie kampanii wyborczej. Oczywiście to nie jedyny polityk, który posiada swój profil na Google Plus. A ten daje im szerokie możliwości, które jednak nie są w pełni wykorzystywane. Jak na razie jedną z ciekawszych akcji było przeprowadzenie rozmów z kandydatami do nominacji GOP przy pomocy Hangout, zorganizowanych przez FoxNews.

Wśród gwiazd muzyki i sportu na Google Plus najwięcej zwolenników ma Britney Spears (5,7 mln), Lady Gaga i Larry Page. Na piątym miejscu jest David Beckham. On także jest najpopularniejszym sportowcem na Google Plus. Największą liczbę zwolenników z klubów sportowych ma FC Barcelona (ok. 3 mln) i Chelsea Londyn.

Hangouts on Air – ciekawy sposób na dialog firm z klientami

Firma Coca – Cola znana jest z kreatywnych i ciekawych reklam. Choć ostatnio reklamy tej firmy stały się nieco zachowawcze, to jednak marketingowcy korporacji skutecznie wykorzystują możliwości, jakie daje Internet a szczególnie media społecznościowe. Jedną z ciekawszych akcji marketingowych w Google Plus, wykorzystującą funkcjonalność Hangouts on Air, przeprowadziła właśnie Coca- Cola. Hangouts on Air to spotkania na żywo z potencjalnymi i obecnymi klientami. Pierwszym etapem akcji była promocja wydarzenia. Autor spotkania wyłonił uczestników do meetingu online oraz zachęcił potencjalnych widzów do oglądania wydarzenia.

Funckcjonalność Hangouts on Air z powodzeniem wykorzystują także inne firmy. Hangouts on Air sprawdza się do tworzenia poradników dla konsumentów (poradniki kulinarne Cadbury), prowadzenia akcji promocyjnych i konkursów (dyskusja liderów w firmie Toyota) oraz pokazywania pola zastosowań nowych produktów i usług (pomoc techniczna i poradniki Google).

Dodatkowo Hangouts on Air umożliwia pokazywanie spotkania na żywo na kanale YouTube. Event marketingowy transmitowany na YouTube ma swój unikalny adres, dzięki czemu można go łatwo promować poprzez:

  • linki sponsorowane - na frazy kluczowe pośrednio lub bezpośrednio związane ze spotkaniem,
  • bannery reklamowe w obszarze sieci reklamowej Google,
  • reklamy video i akcje PR,
  • informacje w kampaniach offline (w reklamie telewizyjnej czy prasowej).

Obecnie trwające spotkania Hangouts on Air można obejrzeć pod adresem plus.google.com/hangouts.

Kręgi Google Plus – sposób na skuteczną komunikację z wyznaczonymi osobami

Kręgi są na razie dość słabo wykorzystywane w reklamie. A przecież to doskonały sposób prowadzenia kampanii marketingowych skierowanych do określonej grupy osób. Ciekawie to narzędzie Google prezentuje w swej niemieckiej autoreklamie Google Plus. Poprzez kręgi Google promuje funkcjonalności swojego serwisu społecznościowego - kręgi dają możliwość skierowania informacji do określonej grupy osób. Nina i Torsten z reklamy informują o tym, że zostali rodzicami i to bliźniaczków właśnie przez Google Plus.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij