Użytkownik w centrum uwagi: nowy serwis WSB – case study

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Użytkownik w centrum uwagi: nowy serwis WSB – case study

Nadrzędną koncepcją, wokół której powstał projekt nowej odsłony serwisu www.wsb.pl, jest precyzyjna segmentacja jego odbiorców. Takie podejście pozwoliło połączyć cel biznesowy WSB z optymalnym zaspokojeniem potrzeb grupy docelowej uczelni.

Konwersja serwisu WWW została skutecznie zwiększona , przy jednoczesnym wzroście  współczynnik a zadowolenia jego użytkowników.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

 

 

Tło projektu

Wyższe Szkoły Bankowe to grupa  renomowanych  niepublicznych uczelni biznesu, założonych przez Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia sp. z o.o..   W skład grupy wchodzi  13 uczelni w całej Polsce. Symetria została wybrana przez firmę TEB Akademia do współpracy przy projekcie wymiany 14 witryn Wyższych Szkół Bankowych, odpowiadając za opracowanie funkcjonalności witryny, badania oraz przygotowanie layoutów graficznych, uwzględniających nową linię graficzną WSB.  Wśród celów postawionych przed nowotworzonym serwisem uwzględniono zwiększenie konwersji , zaspokojenie potrzeb informacyjnych grup docelowych  oraz eliminację błędów z obszaru usability.

- W projekcie chcieliśmy położyć bardzo silny nacisk na usability tworzonych stron. Za  punkt wyjścia obraliśmy oczekiwania użytkownika - komentuje Roman Kordus Menedżer ds. E-marketingu, Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia Sp. z o. o. 

Użytkownik i jego potrzeby

Przystępując do projektu specjaliści  Symetrii postawili sobie za cel zbadanie i poznanie opinii użytkowników odnośnie pierwotnej wersji serwisu WSB, za pomocą badań online.  Po zapoznaniu się z potrzebami odbiorców oraz analizie benchmarkingowej prezentującej najnowsze trendy w tworzeniu stron www, przystąpiono do wykonania interaktywnego prototypu serwisu, który pozwolił na przeprowadzenie badań usability.

- Projektując funkcjonalności nowego serwisu internetowego Wyższej Szkoły Bankowej zamiast prezentacji szerokiego wachlarza treści dostępnej w serwisie, skupiliśmy się na zadaniu mu podstawowego pytania <<Kim jesteś?>>" - mówi Jacek Samsel, Senior UX Specialist, Symetria. 

Badania te umożliwiły wykrycie i wyeliminowanie problemów związanych z funkcjonalnością serwisu oraz potwierdziły celowość obranej strategii skupienia się na potrzebach poszczególnych grup użytkowników. W ich trakcie, założenia projektowe mogły zostać zrewidowane, co pozwoliło ustrzec  się błędów, które gdyby zostały wykryte dopiero po wdrożeniu, mogły okazać się trudnymi i kosztownymi do usunięcia. Prototypy serwisu zostały następnie poddane testom obejmującym badania klasyczne. Kolejnym krokiem było stworzenie szaty graficznej, którą poddano badaniom typu eye tracking i opracowanie szablonów HTML.

Realizacja

W oparciu o informacje zgromadzone na temat potrzeb użytkowników stworzono 14 witryn Wyższych Szkół Bankowych, zaprojektowanych zgodnie z najnowszymi trendami usability i user experience. Struktura funkcjonalna stron została wyraźnie podzielona i dostosowana  dla poszczególnych kategorii odbiorców serwisu tj. kandydatów, studentów, absolwentów, pracodawców oraz środowisko akademickie. Rozwiązanie to pozwala w precyzyjny sposób dopasować prezentowaną treść do potrzeb danego segmentu użytkowników, co znacząca poprawia konwersję serwisu.  

 

W efekcie powstały witryny funkcjonalne i innowacyjne, wyznaczające trendy w budowie stron WWW dla szkół wyższych.

Efekty - weryfikacja założeń w praktyce

Stworzone witryny doskonale radzą sobie z realizacją stawianych im celów. Wdrożenie nowych serwisów internetowych dla wszystkich uczelni tworzących grupę WSB, umożliwiło realny wzrost konwersji.  Dzięki strukturze uwzględniającej segmentację treści dla poszczególnych grup odbiorców, ścieżka dotarcia do kluczowych informacji znacznie się skróciła. Jak wynika z badań prowadzonych wśród użytkowników nowego serwisu wskaźnik NPS (Net Promoter Score), rozumiany jako wzrost zadowolenia z korzystania z serwisu www wzrósł w porównaniu z poprzednimi witrynami.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij