Case Study — promocja batonika Pawełka (Wedel)

Termin: 22 października — 26 października 2016 r. Cel kampanii: Przedstawienie Pawełka jako buntownika, który wywołuje dziecięcą radość.
O autorze
2 min czytania 2016-11-30

Motyw przewodni: Każdy kiedyś marzył, aby mieć dzień, w którym może robić wszystko, co mu się podoba, nie ponosząc przy tym żadnych przykrych konsekwencji. Wymarzony dzień Suchara Codziennego to wizyta w Pijalni Czekolady Wedla!

Plan: Główną częścią promocji był film (58 sek) z Pijalni Czekolady Wedla opublikowany na Instagramie i Facebooku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury

Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury

Cała akcja trwała pięć dni, podczas których stworzone zostały dedykowane grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Plan działań na poszczególnych platformach

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów. Ostateczny zasięg wszystkich postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 1 milion 800 tysięcy wyświetleń (tabela z dokładnymi danymi na końcu Case’a).

Szczególnie spodobał się post Pawełek vs Typowy Paweł i można śmiało stwierdzić, że okazał się klasycznym wiralem, bo w 24h grafika:

Statystki posta “Pawełek vs Typowy Paweł”:

Kolejny post, kolejny wiral! Tym razem na Instagramie. W Czekoladową Jengę ze znajomymi zagrałoby ponad 3,5 tysiąca osób, którzy oznaczyli się w komentarzach. Sam post:

Statystyki posta “Czekoladowa Jenga”:

Pozostała część promocji Pawełka odbyła się na “znikających” platformach — Instagram Stories i Snapchacie.

(Mimo, iż treści dostępne są tam tylko przez 24h, to nie można lekceważyć tych platform. Ich atutem jest bardzo wysoki poziom zaangażowania użytkowników. Dobrze pokazuje to przykład Promocji SucharBota — Case Study, gdzie poziom konwersji ze Snapchata wyniósł aż 12% i był kilkukrotnie wyższy niż na pozostałych społecznościówkach).

Instagram Stories

Każde Story składało się z kilku grafik, tworzących spójną historię o czekoladzie.

Po lewej suchar “Kanibale”, po prawej statystki wyświetleń (125 tysięcy obejrzeń).

Następne Story promujące Pawełka dotyczyło dwóch typów zachowań konsumentów. Jednym z przykładów był sposób picia kawy.

Po lewej grafika “2 typy ludzi”, po prawej statystki wyświetleń (100 tysięcy obejrzeń).

Snapchat

Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, również na Snapchacie Pawełek został przedstawiony w zabawnym świetle sucharów.

Podsumowanie kampanii (liczbowe)

 

Autorzy:

Rafał Myśliński (fafa) — inżynier, który woli tworzyć suchary niż projektować nudne linie produkcyjne. Fafa mieszkał 3 lata w Szwecji, gdzie studiował zarządzanie projektami. W Sucharze Codziennym odpowiada za monetyzację biznesu i rozwój nowych projektów.

Kamil Natil (myku) — architekt, który podąża za swoimi marzeniami, dużo podróżuje i tworzy najbardzej suche suchary. Myku ma pełen arsenał ciekawych historii i anegdot, dlatego jest osobą, którą musisz mieć na swojej imprezie. W Sucharze Codziennym zajmuję kreacją i contentem.

Suchar Codzienny — to czołowy polski serwis z treściami humorystycznymi, który codziennie rozbawia swoją publikę. W ciągu 5 lat działalności Suchar zbudował silną markę, która jest szeroko rozpoznawalna oraz bardzo lubiana. Profile Suchara Codziennego obserwuje 1,6 miliona osób, a szczególną popularnością cieszy się wśród grupy wiekowej 18–24.