Kampania, która nie krzyczy “kup mnie!”

Kampania, która nie krzyczy “kup mnie!”
Wchodzisz do swojego osiedlowego sklepu, a tam za ladą wita Cię ktoś inny… Kampania, która nie krzyczy „KUP MNIE!”. Zamiast tego porusza bardzo często komentowany przez nas problem społeczny. Zobacz, że chory nie znaczy niezdolny.
O autorze
1 min czytania 2016-12-02

Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Dzieci z Zespołem Downa Iskierka od dawna wspiera rozwój dzieci z aberracją chromosomową oraz realizuje działania, o charakterze edukacyjnym i kulturalnym, które mają pokazać nam dzieci z Zespołem Downa „trochę inaczej”.

Zespół Downa

Zespół Downa to nie choroba, która powoduje niemoc. Przede wszystkim to odmienność biologiczna człowieka, którego natura wyposażyła w dodatkową informację genetyczną zawartą w chromosomie 21. To ona właśnie modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi. Mówi się, że dzieci, które go posiadają, są bardziej kochane, ponieważ mają o jeden chromosom więcej. Częstość występowania zespołu Downa wynosi przeciętnie 1:600 urodzeń.

Kampania Społeczna Stowarzyszenia

Jednym z elementów kampanii jest seria spotów „Moje historia — trochę inaczej”. Każdy z nich opowiada historię osoby z zespołem Downa i związaną z jego życiem codziennością. Poznajemy uczucia rodziców, jak i samych bohaterów. Przez całą serię możecie poznać: Tomasza, Zuzę, Anię i Nataszę. Kampania „głośno krzyczy”, że bez względu na dodatkową parę chromosomów ludzie Ci mogą pracować, biegać, jeździć na rowerze czy śpiewać.

 Akcja ta ma zachęcić do zapoznania się z problemem i czynnej pomocy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 Spot, który 24 listopada pojawił się na Facebook’owym profilu Stowarzyszenia, zebrała ponad 4 tysiące reakcji i ponad 6 tysięcy udostępnień.

Zobacz, jak stali klienci osiedlowego „spożywczaka” zareagowali, gdy za ladą zobaczyli Anię, dziewczynę z zespołem Downa:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Świeżutki spot (bo z 30 listopada) „Popatrz na nas trochę inaczej”, porusza jeszcze bardziej, daje czas na refleksje i pokazuje, żeby być kimś trzeba tylko chcieć, sprawdźcie sami:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

 Co myślicie? 

Inne ciekawe kampanie społeczne związane z tematyką Zespołu Downa, które przykuwają uwagę:

„How do You see me?” przygotowana na Światowy Dzień Zespołu Downa. W jej ramach powstał świetny spot z udziałem aktorki Olivii Wilde.

Naszą uwagę przyciągnęły również spoty Kanadyjskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa zrealizowanego wraz z agencją FCB o pięknej nazwie „Down Syndrome Answers”. Są to spoty odpowiadające na najczęściej wpisywane w Google pytania o dzieci z syndromem Downa.

O innych, poruszających akcjach społecznych przeczytacie → tutaj