Nie ma komunikacji bez e-maila
Poczta elektroniczna jest niekwestowanym liderem komunikacji międzyludzkiej w internecie. Korzystanie z niej deklaruje aż 97% internautów biorących udział w badaniu IIBR. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim – komunikatory (77%).
Co więcej, dla 62% maile są najważniejszym sposobem wymiany informacji w sieci.
Zobacz również
Procent osób wykorzystujących w internecie dane formy komunikacji
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Procent osób, dla których dana forma komunikacji jest najważniejsza
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nie ma dnia bez poczty
Codzienne korzystanie z poczty potwierdza 69% badanych. Najczęściej robią to osoby z wyższym wykształceniem (81%), kierownicy i menedżerowie (86%) oraz specjaliści, przedstawiciele wolnych zawodów i pracownicy umysłowi (86%). Serwisów społecznościowych używa każdego dnia prawie połowa internautów, a komunikatorów – niespełna 1/3. Co ciekawe, procent osób korzystających z poczty rośnie proporcjonalnie wraz z wielkością miejscowości, w której mieszkają respondenci. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców nawet 81% internautów deklaruje, że w ich życiu nie ma dnia bez poczty.
Codzienne korzystanie z form komunikacji w internecie
Im mniej, tym lepiej
Blisko 1/4 internautów (23%) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (36%) – dwa. Internautów, którzy posiadają więcej niż 6 kont e-mailowych jest zaledwie 2%.
Liczba kont pocztowych
Poczta WP.PL liderem
Od 2006 roku Poczta WP.PL jest numerem jeden wśród serwisów pocztowych w Polsce. Wygrywa z innymi jeśli chodzi o liczbę użytkowników, odsłon i czas (za: dane Megapanel PBI/Gemius).
Więcej informacji: Raport Poczta elektroniczna w Polsce
O badaniu:
Badanie zrealizowane przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski. Badanie przeprowadzono w dniach 28 listopada – 16 grudnia 2012 roku na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej, gdzie n = 2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci i wieku tak, by były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych Ipsos-Omnibus).