Na co patrzy marketingowy Mikołaj?
Nagroda należy się tylko pracowitym i systematycznym marketerom. Jeżeli na początku roku nie poświęciłeś czasu na określenie celów i zaplanowanie procesów marketingowych, to najprawdopodobniej pod choinkę dostaniesz tylko kilka rezygnacji z subskrypcji. 😉
Doskonale ujął to Igor Bielobradek w swoim artykule poświęconym marketing automation: „Jeśli nie jesteś w stanie „na piechotę” generować leadów, nie masz opracowanej metodologii ich kwalifikacji i scoringu, to marketing automation nie zrobi tego za Ciebie. Ten system nie jest dostarczany razem z jakimś algorytmem, który pozwala w tajemniczy sposób zidentyfikować leady, on tylko pozwala zautomatyzować klasyfikacje, dokładnie tak jak ją zdefiniujesz.”
Zobacz również
Zanim rozbudzisz w sobie nadzieje na świąteczną niespodziankę, szczerze odpowiedz na poniższe pytania:
- Czy planowałeś działania w zgodzie z ogólną strategią marketingową firmy?
- Czy przydzielałeś subskrybentom punkty scoringowe?
- Czy przypisywałeś subskrybentom tagi stosując demograficzne i behawioralne kryteria, umożliwiające personalizację komunikacji?
- Czy na podstawie zebranych informacji starannie tworzyłeś segmenty subskrybentów?
- Czy personalizowałeś komunikację na podstawie zgromadzonych informacji?
Newsletter z ankietą badającą poziom satysfakcji klienta. Poziom satysfakcji możesz oznaczyć w systemie za pomocą punktów scoringowych lub tagów.
Co marketing automation przyniesie Ci pod choinkę?
Jeżeli z czystym sumieniem odpowiedziałeś twierdząco na każde z powyższych pytań, to już teraz możesz cieszyć się ze wspaniałych prezentów, jakie marketing automation przyniosło Ci na święta:
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
1. Narzędzie umożliwiające pozyskiwanie wartościowych informacji na temat subskrybentów, ich potrzeb oraz preferencji
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Subskrybenci przestaną być anonimowi. Dzięki tagom i punktom scoringowym szybciej rozpoznasz osoby z grupy docelowej oraz ich potrzeby informacyjne na poszczególnych etapach subskrypcji. Zobaczysz, w jaki sposób konkretne działania marketingowe wpływają na budowanie relacji z odbiorcami.
2. Narzędzie pozwalające na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji z subskrybentami
Dave Chaffey w artykule o podstawach automatyzacji marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw pisze, że poziom personalizacji zależy od danych dotyczących istniejących i potencjalnych klientów.
Podział newslettera na sekcje pomoże Ci odkryć preferencje użytkowników.
Systematycznie gromadzone informacje pozwolą Ci na precyzyjną segmentację listy odbiorców i optymalizację kampanii. Nareszcie będziesz mógł dopasować komunikację do potrzeb indywidualnych użytkowników: wysyłać odpowiednie wiadomości, w odpowiednim czasie, do odpowiednich osób. W ten sposób skutecznie zaangażujesz je w komunikację z Twoją marką.
3. Zintegrowany system generujący wysokiej jakości leady sprzedażowe
Wszystkie powyższe zabiegi ułatwią Ci rozpoznanie potrzeb odbiorców i budowanie z nimi relacji. Będziesz mógł szybko zidentyfikować osoby, które są gotowe do zakupu (tzw. leady sprzedażowe) i skoncentrować się na konwersji. Bez względu na to, czy jesteś bezpośrednio odpowiedzialny za sprzedaż czy przekazujesz leady do innego działu, powinieneś śledzić konwersje. Dzięki temu będziesz w stanie określić skuteczność swoich działań w ramach ogólnej strategii biznesowej firmy.
Fragment newslettera od Spotify z wyraźnym wezwaniem do działania.
Nie smuć się, pomyśl o przyszłym roku
Jeżeli nie otrzymałeś opisanego powyżej prezentu – nie martw się! Otrzyj łzy i zacznij planować swoje działania na najbliższy rok. Jeśli włożysz dużo pracy w zaplanowanie działań i będziesz je systematycznie optymalizował, w grudniu marketingowy Mikołaj z pewnością o Tobie nie zapomni.