Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
W tym roku rozwijaliśmy i promowaliśmy nasze awangardowe rozwiązania w postaci przestrzeni coworkingowych Idea Hub oraz zamawianych przez aplikację Mobilnych Wpłatomatów. Już śmiało możemy stwierdzić, że zyskały aprobatę przedsiębiorców. Możemy pochwalić się nowymi placówkami Idea Hub w Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Również naszą flotę Mobilnych Wpłatomatów rozszerzyliśmy o kolejne auta i następne lokalizacje – jesteśmy dostępni już w ponad czternastu miastach.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Udało nam się wzmocnić wizerunek Idea Banku jako innowacyjnego banku dla przedsiębiorców. Ponadto, z naszych przestrzeni coworkingowych Idea Hub skorzystało już ponad 13 tys. osób, a ponad 6 tys. wzięło udział w prowadzonych przez nas szkoleniach. Intensywnie rozwijamy flotę Mobilnych Wpłatomatów, która liczy już 19 aut, a w I półroczu 2017 r. zwiększy się o kolejne pojazdy. Zdobyliśmy też szereg znaczących nagród m.in. Stevie Awards, Marketing&PR Brilliance Awards, Mixx Awards, Innovation Awards, znaleźliśmy się na shortliście Effie Awards oraz zostaliśmy wyróżnieni w Golden Arrow.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Zaistnienie w świadomości konsumentów jako najlepsza instytucja specjalizująca się w usługach i produktach finansowych dla firm.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Video online oraz wykorzystanie mediów społecznościowych.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Z naszej perspektywy, marketingu w branży finansowej, możemy powiedzieć, że jest on dość agresywny – toczy się ciągła walka o obecność w mediach, przykucie uwagi klienta ciekawym komunikatem. Ciężko wyróżnić się wśród wielu treści, a stereotyp banku jako skostniałej instytucji finansowej nie ułatwia tego zadania.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Grupą docelową naszych działań byli wcześniej sami przedsiębiorcy. Teraz chcemy nawiązać relacje z osobami, które dopiero noszą się z zamiarem założenia działalności gospodarczej, a nawet takimi, które jeszcze o tym nie myślały, ale mogłyby być w przyszłości zainteresowane otwarciem własnego biznesu np. studentami. Wśród obecnych klientów chcemy promować usługi całej Grupy Idea Banku – nie tylko bankowe. Pragniemy podkreślić, że posiadamy multiofertę w postaci księgowości, faktoringu i leasingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Wyróżnienie się na tle bankowej konkurencji, również posiadającej ofertę dla firm, poprzez podkreślenie, że posiadamy całą paletę produktów dla biznesu i nie jesteśmy tylko instytucją udzielającą finansowania. Chcemy być bankiem, o którym przyszły przedsiębiorca od razu pomyśli, chcąc założyć własny biznes.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Dotychczasowe działania marketingowe planujemy rozszerzyć o branded content, chcąc skuteczniej angażować klienta. Planujemy też postawić na niestandardowy dobór mediów.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Myślimy o rewolucji w doborze kanałów mediowych, a co za tym idzie restrukturyzacji wydatków budżetowych. Mamy wrażenie, że warto odejść od szeroko zakrojonych kampanii telewizyjnych, tak popularnych wśród innych banków. Dla przykładu, dużo lepszą skuteczność w dotarciu z przekazem do klientów obserwujemy często w przypadku małych kampanii socialowych. Chcemy poszukać naszych odbiorców w innych kanałach.