Jak skutecznie prowadzić działania na Facebooku?

Jak skutecznie prowadzić działania na Facebooku?

Nowy facebookowy News Feed ma stawiać głównie na przekaz wizualny. Często najbardziej angażujące fanpejdże zamieszczają znalezione w sieci zdjęcia bez jakiegokolwiek kontekstu i konsekwencji. Zaangażowanie rośnie, kontentu przybywa, ale chyba nie do końca o taki kontent chodziło.

źródło: fotolia.pl

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na początku tego roku zdjęcia stanowiły ok. 50 proc. wszystkich treści w News Feedzie. Zmiany na Facebooku mają prowadzić do zwiększenia multimedialności serwisu. Zdjęcia i filmy, wyświetlane na stronie mają być większe, co z pewnością ucieszy dostawców spamu. O reklamodawcach nie wspominając.

Spam-kontent wysuwa się na prowadzenie i to głównie treści niskiej jakości zyskują największą popularność na Facebooku. Wystarczy spojrzeć na strony, które mają najwięcej aktywnych fanów, nierzadko pomagającym adminom tworzyć kontent.

Nowy News Feed zagrożeniem dla profili firmowych?

Serwis społecznościowy zamienia się w foto-tablicę. Teoretycznie, zwiększenie rozmiarów zdjęć miało pozytywnie wpłynąć na budowanie relacji ze znajomymi i na generowanie bardziej „osobistych” przekazów. Zdjęć na Facebooku jest coraz więcej, ale nijak mają się do codziennej aktywności userów. Dominują głównie memy i zdjęcia ze zwierzętami lub ludźmi w absurdalnych sytuacjach.

Zmiana edge rank’u miała wyeliminować niskiej jakości treść, wyświetlaną na ścianach użytkowników. Efekt jest taki, że wściekli admini zanotowali spadek zasięgu swoich postów z wartościowym kontentem, a spam nadal jest widoczny. Nowy algorytm Facebooka nagradza zaangażowanie, czyli liczbę szerów i lajków.

Profile o co najmniej dziwnych nazwach, to najczęściej farmy fanów, przekierowujące użytkowników na konkretne, nierzadko raczkujące portale o wszystkim i o niczym. Dominuje głównie tematyka lifestyle’owa, a jakość i użyteczność publikowanych treści nie ma najmniejszego znaczenia. Znaczenie mają jedynie Twoje kliknięcia, np. w reklamy, które wywołują kolejną falę spamu. Często też farmy szerują treści od siebie nawzajem (szer za szer), a to napędza jeszcze większy ruch i zalew niskiej jakości kontentu. Żebrolajki i notorycznie łamany regulamin są na porządku dziennym. Co ciekawe, fanpejdże prowadzone są przez anonimowych adminów, którzy niekoniecznie są nastolatkami. Często za takimi profilami kryją się agencje interaktywne. Dopóki wyznacznikiem popularności strony będzie zasięg i ilość „osób, które o tym mówią”, fala spamu nie zniknie lub po prostu przybierze inną formę.

Wniosek nasuwa się sam: jeśli chcesz być widoczny, musisz zamieszczać posty przesycone LOLkontentem. Nie jest to jednak działanie, pozwalające na trafienie do wartościowych fanów, ściśle związanych z Twoją marką. Może uda Ci się zwiększyć zasięg, ale nie dotrzesz do użytkowników, na których naprawdę Ci zależy.

Warto więc skupić się na działaniach, które pozwolą na przebicie się przez falę spamu. Odpowiedni kontent zawsze się obroni, a przemyślane działania pozwolą marce zyskać dobrą opinię i zaangażowanie wartościowych użytkowników.

Jak w takim razie wyróżnić markę na Facebooku?

Na Twoim fanpage’u nie powinno zabraknąć informacji ściśle związanych z Twoją branżą. Zamieszczane w nim posty muszą wnosić określoną wartość dla użytkowników. Zapomnij więc o codziennych wpisach o pogodzie, smacznej kawie i o przypominaniu, że już jest „piąteczek”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij