Jak skutecznie prowadzić działania na Facebooku?

Jak skutecznie prowadzić działania na Facebooku?

Nowy facebookowy News Feed ma stawiać głównie na przekaz wizualny. Często najbardziej angażujące fanpejdże zamieszczają znalezione w sieci zdjęcia bez jakiegokolwiek kontekstu i konsekwencji. Zaangażowanie rośnie, kontentu przybywa, ale chyba nie do końca o taki kontent chodziło.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dobry kontent to jedno, doskonałym sposobem na promocję marki na Facebooku jest też uruchomienie aplikacji, np. gry lub angażującego konkursu. Aplikacje konkursowe często są tak skonstruowane, że na tablicy użytkownika wyświetla się informacja o jego udziale w zabawie. Chcąc nie chcąc, powiadamia on o tym swoich znajomych, zatem jest szansa, że dana akcja zachęci innych do wzięcia udziału w prowadzonych przez Ciebie działaniach. Aplikacje konkursowe cieszą się ogromną popularnością. Dzięki nim marki mogą nie tylko pozyskać dużą liczbę nowych fanów, ale też poinformować użytkowników np. o wprowadzeniu nowego produktu czy o ciekawych projektach firmy.

Zgodnie z regulaminem Facebooka, konkursy muszą być przeprowadzane przy użyciu zewnętrznych narzędzi. Nie możesz więc wykorzystać funkcjonalności serwisu do prowadzenia swojej kampanii. Popularne ostatnio konkursy, polegające na udostępnieniu lub lajkowaniu postów, mogą spowodować trwałe usunięcie fanpage’a. Na Facebooku powstała nawet strona „Za biedni na konkurs?”, która w prześmiewczy sposób pokazuje praktyki, zabronione przez społecznościówkę. Poza tym, użytkownicy mogą w nim znaleźć punkt regulaminu, dotyczący działań promocyjnych na Facebooku oraz zakładkę z przykładowymi firmami, oferującymi niedrogie aplikacje konkursowe. Co więcej, administratorzy profilu podpowiadają narzędzia, które mogą służyć do przeprowadzenia konkursów „za darmoszkę”.

Stworzenie aplikacji nie należy do najłatwiejszych, zatem, jeśli nie posiadasz wiedzy lub zaplecza technicznego, warto skorzystać z gotowych rozwiązań. A jest ich sporo, więc lepiej zdecydować się na zakup niedrogiej aplikacji, niż ryzykować usunięcie nawet kilku- czy kilkudziesięciotysięcznego fanpage’a. Pamiętaj jednak, że liczba fanów nie jest najważniejsza. Ważne, żeby użytkownicy byli związani z marką i sami chętnie dzielili się informacjami, zamieszczanymi w profilu danej firmy.

Należycie prowadzona akcja z pewnością będzie miała przełożenie na efektywność Twojej kampanii. Warto wykorzystać też potencjał facebookowych reklam, z odpowiednim targetowaniem i dobrze przemyślaną strategią, ale to już temat na kolejny wpis o skutecznym prowadzeniu działań na Facebooku.

Sandra Wróbel, PR & Communication Manager  w Socialapps.pl. Miłośniczka mediów społecznościowych, dobrego filmu i gór. Lubi odkrywać nowe miejsca i poznawać znaczenie dawno już nieużywanych słów. Uważa też, że warto wiedzieć wszystko o czymś i coś o wszystkim. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij