Na zdjęciu: Evan Spiegel, CEO Snapchata | fot. by TechCrunch, flickr.com CC by 2.0
Nowi partnerzy
W ubiegłym roku przed zbliżającym się festiwalem reklamy w Cannes, Snapchat zaprezentował dwa nowe narzędzie dla reklamodawców. Jednym z nich było API, które umożliwia zewnętrznym firmom tworzenie i sprzedawanie reklam za pośrednictwem popularnej aplikacji mobilnej. Początkowo z usługi mogła skorzystać tylko ograniczona liczba klientów, wśród nich między innymi Nissan i McDolnald’s.
Zobacz również
Teraz ma się to zmienić. Recode pisze, że rzecznik prasowy spółki poinformował we wtorek o udostępnieniu rozwiązania szerszemu gronu konsumentów. Efekt tego ma być taki, że każda marka będzie mogła od tej pory kupić i reklamować się za pomocą API Snapchata. Do tego firma poszerza grono tzw. Partnerów Reklamowych i Partnerów Kreatywnych o piętnaście podmiotów.
IPO
Pierwsza grupa zajmuje się technicznymi aspektami narzędzia reklamowego, dzięki czemu klienci mogą nie tylko kupować, ale także monitorować i optymalizować kampania reklamowe. Druga z kolei odpowiada za przygotowanie koncepcji reklam tak, żeby było one jak najbardziej dopasowane do potrzeb użytkowników aplikacji.
Zdaje się, że termin zakończenia testów API Snapchata i udostępnienie narzędzia na szeroką skalę nie jest przypadkowy. Na początku listopada minionego roku Reuters informował, że spółka zarządzana przez Evana Spiegela miała złożyć wniosek o wejście na giełdę i ruszyć ze pierwszą ofertą publiczną już w marcu. W ten sposób spodziewa się pozyskać cztery miliardy dolarów. Jeśli scenariusz ten się sprawdzi Snapchat może osiągnąć wycenę na poziomie 25 miliardów dolarów.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Akwizycja
Ostatnio kalifornijska firma przejęła startup z Izraela. Cimagine, o którym mowa, opracował technologię wykorzystywaną przez użytkowników między innymi do kupowania mebli. Opiera się ona o rozszerzoną rzeczywistość i w efekcie, jeszcze przed dokonaniem zakupu można sprawdzić jak dany mebel będzie prezentować się w domu. Dzięki tej transakcji do zespołu Snapchata dołączyli założyciele Cimagine, którzy specjalizują się w przetwarzaniu obrazu i rozszerzonej rzeczywistości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing