NowyMarketing prognozuje rok 2017: mBank

NowyMarketing prognozuje rok 2017: mBank

O podsumowanie roku 2016 i prognozy na 2017 poprosiliśmy kilka dużych marek. Na nasze pytania odpowiedziała również Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.

Z perspektywy marki mBanku, najważniejszym wydarzeniem w 2016 roku z pewnością jest stworzenie nowego segmentu „młodych”, z nowym, neonowym brandingiem. Młodym, czyli osobom w wieku 13-24 zaproponowaliśmy nie tylko konto na prostych zasadach, dostosowane do ich stylu życia i bankowych oczekiwań. Prawdziwą rewolucją było podejście do komunikacji.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Pokolenie Z diametralnie różni się od nas, dorosłych nie tylko pod kątem używanego języka czy sposobu konsumpcji mediów, ale także wartości, pasji, marzeń. Uznaliśmy, że jedyną drogą jest zaangażowanie w proces komunikacji samych zainteresowanych. Ostatecznie powstała odrębna sekcja strony informacyjnej banku – z animacjami, w neonowych kolorach, dostosowana do sposobu komunikowania się nastolatków. Zupełnie inny jest język, którym mówimy o ofercie i wykorzystane przez nas kanały marketingowe. Młodzi nie ufają przecież tradycyjnym mediom i reklamie. Postawiliśmy na niestandardowe akcje eventowe, obecność w internecie i na wsparcie popularnych vlogerów i pranksterów, którzy są dla młodych autorytetami.

Nasz neonowy koncept wizualny dla młodych się przyjął. Od rebrandingu w 2013 roku jesteśmy bankiem uniwersalnym. Jednocześnie nie chcieliśmy stracić na wyrazistości w segmencie, który był kiedyś domeną internetowego mBanku. Stworzenie nowej oferty dla młodych sprawiło, że znów jesteśmy atrakcyjni w ich oczach.

Najważniejszym wyzwaniem nie tylko dla mBanku, ale dla całego sektora bankowego w mijającym roku było wyzwanie wizerunkowe, wynikające głównie z kwestii kredytów frankowych. W Polsce o bankach mówi się teraz przede wszystkim w kontekście kredytów walutowych, zapominając, że nasz sektor jest jednym z najnowocześniejszych i najbardziej stabilnych w Europie, jest największym płatnikiem podatku CIT, zatrudnia prawie 170 tys. osób i nigdy nie wyciągał ręki po pomoc publiczną. Z wyzwaniem wizerunkowym zapewne przyjdzie nam się mierzyć jeszcze w przyszłym roku.

Trendem, który od kilku lat zawładnął nie tylko marketingiem, ale praktycznie każdym obszarem życia jest wszechobecna cyfryzacja. W mBanku korzystamy z postępującej digitalizacji narzędzi marketingowych, dzięki której sprawniej komunikujemy się z klientami i mierzymy efekty naszej pracy.

Diametralnie zmienia się podejście do relacji klient-marka. Coraz ważniejszym zadaniem marketingu jest budowanie pozytywnych skojarzeń i długotrwałych relacji. Wygrywają te firmy, których marka jest mocno osadzona w świadomości konsumentów i wywołuje u nich pozytywne emocje. Reklamy wizerunkowe wracają do łask, a content marketing promujący wysokiej jakości treści coraz silniej przebija się w internecie. To właśnie od marki klienci mogą oczekiwać eksperckiej porady, wartościowych dla nich informacji. Takie w mBanku znajdą np. na stronie poruszającej problem bezpieczeństwa w sieci i ochrony przed cyberprzestępcami mbank.pl/uwazniwsieci.

Marketing w Polsce przeszedł w ostatnich latach prawdziwą rewolucję. Media tradycyjne ustępują miejsca tym, które pozwalają na interakcję z klientem w czasie rzeczywistym. Komunikacja marketingowa z monologu stała się dialogiem. Królują media społecznościowe. I emocje. Każdy może być nadawcą przekazu o marce. Jest mnóstwo możliwości personalizacji treści, ale marketerzy nie mają już pełnej kontroli nad przekazem, co od przedstawicieli tej branży wymaga szczególnej kreatywności.

Od rebrandingu w 2013 roku kształtujemy wizerunek naszej marki jako banku uniwersalnego, który pod jednym szyldem obsługuje klientów indywidualnych, MSP, private banking i korporacje. Jednocześnie stawiamy na nowoczesne, mobilne rozwiązania. mBank to ikona mobilności, czego codziennie mogą doświadczać klienci zarówno indywidualni, jak i korporacyjni. W 2017 roku z pewnością chcemy kontynuować te działania. Wciąż być pionierem rozwiązań technologicznych, ale też zwracać uwagę na bardzo ważną w tym kontekście kwestię bezpieczeństwa użytkownika i świadomego korzystania z sieci.

Co do trendów i wyzwań czekających nas w 2017, o najważniejszych wspominałam w kontekście tego roku. Bez wątpienia będą one wciąż aktualne.

Pozostałe podsumowania roku 2016 przeczytacie tu >

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij