NowyMarketing prognozuje rok 2017: WEBCON

NowyMarketing prognozuje rok 2017: WEBCON
O podsumowanie roku 2016 i prognozy na 2017 poprosiliśmy kilka dużych marek. Na nasze pytania odpowiedziała również Agnieszka Mikrut, PR & Marketing Manager w spółce WEBCON.
O autorze
4 min czytania 2017-02-13

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku

W strategicznym dla nas (jako twórcy oprogramowania klasy Business Process Management) obszarze rozwoju systemu najważniejszym wydarzeniem było opublikowanie nowej wersji, WEBCON BPS 2016. Kluczową dla użytkowników innowacją był silnik reguł biznesowych, dzięki któremu obecnie użytkownicy biznesowi, bez jakiejkolwiek znajomości programowania, mogą samodzielnie tworzyć nawet bardzo zaawansowane aplikacje do automatyzacji swoich procesów. Po raz kolejny technologia zbliżyła się do biznesu.

Z biznesowego punktu widzenia, kamieniem milowym było pozyskanie 5 strategicznych partnerów technologicznych w Niemczech. Bogaci w 10-letnie doświadczenie zdobyte na rynku polskim, od około 2 lat wchodzimy ze swoim produktem również na rynki zagraniczne, głównie w Europie Zachodniej. Jest to dla nas optymalny kierunek, ze względu na bardzo wysoką w tym regionie świadomość potrzeby cyfrowej transformacji i powszechność myślenia procesowego w organizacjach. Rynek niemiecki – jako jeden z tych z jednej strony najbardziej wymagających, ale też z ogromnym potencjałem biznesowym – był dla nas największym wyzwaniem i priorytetem.

Patrząc z kolei na momenty najbardziej dla nas motywujące i tak naprawdę najbliższe sercu WEBCON, będą to z pewnością 2 wydarzenia:

Pierwsze z nich to WEBCON DAY 2016 – coroczne miejsce spotkania naszych klientów: użytkowników WEBCON BPS, a dla nas – prawdziwe firmowe święto. Podczas 2 wyjątkowych dni spotkaliśmy się 170 dyrektorami IT, przedstawicielami zarządów oraz osobami odpowiedzialnymi za zarządzanie procesami biznesowymi w firmach, dyskutując, wymieniając doświadczenia i wzajemnie ucząc się.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Drugim takim wydarzeniem był nasz niedawny udział w największej w Europie konferencji poświęconej platformie SharePoint, ESPC 2016, w roli głównego Partnera wydarzenia. 1400 profesjonalistów IT z ponad 50 krajów, zgromadzonych w Wiedniu wokół jednego: najnowszych trendów i rozwiązań dla SharePoint. Ciężko opisać, jaka energia towarzyszy tego typu wydarzeniom, bo chodzi tu przecież nie tylko o kwestie technologiczne, ale również pewne poczucie wspólnoty i synergii umysłowej, które naturalnie tworzy się w tak dużej grupie ludzi zafascynowanych konkretnym zagadnieniem.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku

W połowie roku 2016 przeprowadziliśmy wśród naszych klientów badanie, mające na celu określenie wskaźnika NPS (Net Promoter Score®), czyli po prostu zapytaliśmy ich, czy poleciliby nasze rozwiązanie rodzinie i znajomym. Aż 86% użytkowników WEBCON BPS wskazało najbardziej oczekiwane wartości 9-10 (tzw. Adwokaci marki), 14% – wartości 7-8. Przy braku Krytyków, wskaźnik NPS® dla naszego rozwiązania wyniósł więc aż 86. Co warte podkreślenia, najniższa otrzymana przez nas ocena wynosiła 7 (Bierny klient) i pojawiła się tylko raz. Takie rezultaty to dla nas ogromne zaskoczenie, szczególnie, że mówimy tu o branży IT. Dla lepszego odniesienia: średni NPS® dla branży technologicznej oscyluje na poziomie 60%, dla usług B2B – 60%, a telekomunikacji – zaledwie 20%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku i wyzwania czekające w 2017 roku

Najtrudniejszym wyzwaniem w tym roku była, wspomniana wcześniej, ekspansja na rynki zagraniczne. Charakter działań, a tym samym wyzwań, zależy przede wszystkim od etapu, na którym jesteśmy – czy na danym rynku pozyskujemy partnerów, czy też (jak w przypadku Niemiec) już budujemy świadomość marki i produktu. Wyjście z rozwiązaniem IT w świat wymaga nie tylko strony gotowości technologicznej i biznesowej, ale również niesamowitej konsekwencji, wręcz uporu. Wiemy jednak, że warto, a sukcesy na pierwszych rynkach dają nam siłę, aby sprostać tym wyzwaniom. Na szczęście naszą najsilniejszą stroną jest sam produkt, który przede wszystkim najlepiej wypada w testach na żywo (można powiedzieć, że wręcz lubi wyzwania).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku

Z zainteresowaniem śledzimy wzrost świadomości rozwiązań z zakresu BPM, a także podejścia procesowego w firmach. Biznes w coraz większym stopniu korzysta z możliwości, jakie oferuje IT, równocześnie szukając rozwiązań niestandardowych – dających się dostosować nie tylko do potrzeb istniejących w czasie zamawiania aplikacji, ale także adaptujących się do ulegających zmianom wymagań (catching digital moment).

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Branża marketingowa w Polsce przeszła szereg zmian w ostatnich latach. Bardzo szybko sięga po światowe trendy i innowacje, wdraża aspekty analityczne, jak również nowoczesne rozwiązania technologiczne – jak chociażby marketing automation. Obserwujemy również silny wzrost świadomości istoty content marketingu i budowania wartościowych, wręcz eksperckich treści. Jest to szczególnie istotne z perspektywy marketingu B2B w IT, gdzie trudno prowadzić komunikację bez konkretów.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?

2017 rok to dalszy dynamiczny rozwój technologiczny naszego produktu, konsekwentnie przede wszystkim z myślą o potrzebach klientów. Równolegle skupiamy się na dalszym rozwoju działań na rynku międzynarodowym, poszerzając wachlarz krajów, w których WEBCON będzie obecny.

W zakresie promocji i marketingu chcemy skupić się na tworzeniu treści eksperckich, które z jednej strony pomogą edukować rynek, a z drugiej będą wzbudzać dyskusję na temat różnych rozwiązań w zakresie procesów biznesowych.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?

Biznes i technologia rozwijają się bardzo szybko, sprawiając, że trendy zmieniają się niezwykle dynamicznie. Patrząc na ostatnie miesiące i badania, takie jak Gartnera, można wskazać m.in.:

Business-driven IT

Badania Gartnera wskazują, że coraz większa część wydatków IT pochodzi nie od tradycyjnie rozumianych jednostek IT, ale od jednostek biznesowych. To odpowiednio zbudowane zaplecze IT pozwala firmom uzyskiwać realny wzrost poprzez ułatwienia w zakresie przepływu informacji, szybkiego wdrażania i testowania nowych pomysłów, przy równoczesnym sprawnym dostosowywaniu się organizacji do zmian rynkowych.

Rosnąca świadomość Chmury

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw działa w oparciu o dane przechowywane w tzw. chmurze. Równocześnie jednak powoli początkowy zachwyt zaczyna przeradzać się w postrzeganie ekonomiczne. Coraz częściej użytkownicy zaczynają dostrzegać, że są pewne scenariusze biznesowe, dla których wykorzystanie Chmury jest właściwym krokiem, ale są też takie, w przypadku których się to nie sprawdzi. Selektywnie dobierają narzędzia do potrzeb biznesowych, sięgając po rozwiązania hybrydowe łączące świat serwerowni z usługami, które są przechowywane w chmurze obliczeniowej.

Integracja systemów

Mówi się o niej już od dawna, a teraz staje się coraz bardziej istotna. Przede wszystkim dlatego, że dzięki zintegrowaniu posiadanych z różnych źródeł informacji jesteśmy w stanie ułatwić użytkownikom końcowym podejmowanie decyzji. Dostarczanie właściwych informacji we właściwym momencie (tak zwany digital moment według Gartnera) staje się kluczowe dla powodzenia inicjatyw biznesowych. Właściwa integracja pozwala zmniejszyć redundancję danych i zwiększa wykorzystywanie zgromadzonych w różnych działach firmy informacje.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Z pewnością struktura rozłoży się nieco inaczej w układzie regionalnym – podstawowym powodem jest potrzeba zwiększenia promocji naszej marki na tych rynkach europejskich, na których podjęliśmy już konkretne działania biznesowe. Z drugiej strony, jeszcze większy nacisk będziemy kłaść na działania eksperckie – oparte o konkretny przekaz doświadczeń, wiedzy i inspiracji. W dobie kryzysu tradycyjnej reklamy, również od tego z każdym rokiem coraz bardziej odchodzimy, stawiając na dwustronną komunikację z użytkownikami i wzmacnianie naszego produktu w oparciu o zbierane na bieżąco informacje i dane.

Pozostałe podsumowania roku 2016 przeczytacie tu >