Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 2/3

Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 2/3
Fenomenalnym narzędziem łączącym w sobie nowoczesne media, element współzawodnictwa oraz to, co można określić modnym dzisiaj pojęciem lifestyle’u jest Foursquare. Ile mogą zyskać firmy na zaangażowaniu się w życie jego społeczności?
O autorze
3 min czytania 2013-03-21

fot: Foursquare

Znając wymieniane w części pierwszej mechanizmy nakręcające działanie serwisu oraz wykorzystując narzędzia oferowane przez 4SQ możemy skutecznie promować nasz biznes. Wystarczy poświęcić trochę czasu na przygotowanie własnej oferty i strategii komunikacji. Jakimi narzędziami dysponujemy?

Powiadomienia

Platforma oferuje funkcję wysyłania powiadomień do znajdujących się w pobliżu osób, które wcześniej już odwiedziły nasze miejsce. Taką opcję można wykorzystać do przesyłania klientom informacji np. o promocjach, ofertach, nowych produktach czy wydarzeniach. Możemy przesyłać także zdjęcia naszego produktu np. serwowanej u nas kawy czy ciasta albo okładki płyty, która dzisiaj ma w naszym sklepie premierę.

Opcja dostępna jest tylko na komputerach stacjonarnych, nie zawierają jej aplikacje mobilne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Foursqaure Specials – jak łączyć tradycyjne promocje z możliwościami aplikacji 4SQ

Będąc właścicielem lokalu możemy organizować specjalne promocje (Foursquare Specials – specjale), które udostępniamy naszym klientom w zamian za korzystanie z platformy (zostają odblokowane po zaczekinowaniu i najczęściej pokazaniu przez klienta urządzenia przy kasie). Nasze oferty wyświetlone zostaną użytkownikom aplikacji – nie tylko śledzącym nasz profil, ale wszystkim będącym w pobliżu, dzięki czemu mogą pokierować do nas potencjalnych klientów. Mogą to być np. zniżki bądź darmowe produkty w zamian za zaczekinowanie się na miejscu. Można także postarać się o bardziej finezyjne wyzwania dla naszych klientów. Specjalne promocje można podzielić na kilka kategorii. Różne firmy proponują swoim klientom gratyfikacje w ramach kilku rodzajów promocji (poniżej wymyślone bądź prawdziwe przykłady ofert dla stałych dziedzin przyjętych przez serwis):

  • Friends Special (Przyjaciele) – Zaczekinuj się w naszym pubie z 3 przyjaciółmi, a dostaniecie paluszki do piwa gratis.
  • Swarm Special (Mnogość) – Jeśli zaczekinuje się 30 osób na raz, każdy dostanie mały zestaw skrzydełek gratis.
  • Flash Special (Szybkość) – Pierwsze 25 osób, które zaczekinuje się do godziny 20 dostaje 30% zniżki.
  • Newbie Specials (Pierwszy raz) – Za zaczekinowanie się u nas po raz pierwszy dostaniesz gratis kawałek ciasta.
  • Check-in (Zaczekinowanie) – Odbierz darmowe przystawki za zaczekinowanie się u nas.
  • Loyalty Specials (Lojalność) – Odbierz darmowe ciastko za każde co trzecie zaczekinownaie.
  • Mayor Specjals – Każdy major dostaje 20% zniżki do rachunku.

Można wybrać te kategorie, które najbardziej pasują do naszego biznesu albo użyć kombinacji kilku. Jak stworzyć specjalną promocję.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Komentarze

Osoby odwiedzające nasz biznes mogą później zostawiać opinie na temat swojego doświadczenia. Sposób wyświetlania komentarzy został tak skonstruowany, aby na szczycie pojawiały się opinie, które otrzymają od innych użytkowników najwięcej polubień. Ideą jest więc to, by na górze znajdowały się opinie i komentarze najbardziej trafne, a serwis był dla jego użytkowników możliwe pomocny.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Komentarze pod profilem jednej ze szczecińskich kawiarni Columbus.

Udzielanie się w komentarzach oraz odpowiadanie również na te negatywne pomaga budować ludzką twarz marki. Dodatkowo na portalach społecznościowych z pozytywnym odbiorem spotykają się wszelkie cenne dane i wskazówki. N 4SQ możemy umieścić informacje dotyczące firmy i lokalu, np. o najbliższym bankomacie, przystanku tramwajowym czy o happy hours.

 

Z komentarzy na profilu jednego ze szczecińskich Starbucksów można się dowiedzieć, że kawiarnia oferuje zniżkę 1 zł jeśli przyjdzie się z własnym kubkiem.


Listy ulubionych miejsc

Platforma umożliwia tworzenie list ulubionych miejsc pasujących do wybranej kategorii. Cechy kwalifikujące miejsce do danej listy są ograniczone jedynie wyobraźnią jej twórcy. Możemy zestawić najlepsze puby, rekomendowane miejsca do wypicia kawy czy do wyjścia na spacer z psem, spisy miejsc oferujących szczególne funkcje, np. dostęp do Wi-Fi, kącik zabaw dla dzieci, ciche miejsca umożliwiające spokojne czytanie książek albo miejsca warte sfotografowania – sami możemy zdecydować jak wąska lub szeroka będzie kategoria. W zależności od charakteru naszej branży albo przyjętej strategii możemy stworzyć listę obejmującą jedynie obiekty należące do nas, ale nie ma przeciwskazań do tworzenia zestawień miejsc, którymi nie zarządzamy. Opracowanie listy takich miejsc może być bardzo cenne dla społeczności Foursquare. Tworząc je nasza marka dostarcza użytkownikom użytecznych informacji, a tym samym zaczyna stanowić ważną rolę w życiu konsumenta.

Lista najciekawszych i najpopularniejszych miejsc w Szczecinie.

Przycisk na oficjalnej witrynie

Tak samo jak na swojej stornie internetowej możemy dodać przyciski np. „Lubię to” odsyłające do Facebooka, Twittera czy Google +, istnieje możliwość integracji z platformą Foursquare. Dodanie takich przycisków skróci użytkownikowi drogę od oficjalnej witryny do śledzenia profilu marki w serwisie 4SQ.

 

Buttony 4SQ.

Znak informacyjny

W większości sklepów czy kawiarni spotykamy nalepki informujące o możliwości płacenia kartą, dostępności Wi-Fi albo obecności marki na Facebooku. Warto zaopatrzyć naszą siedzibę w znak informujący o tym, że można znaleźć nas na Foursquare.

 

Taki znak można pobrać z oficjalnej strony serwisu, a następnie przykleić na witrynie naszego sklepu, kawiarni czy pubu.

Zobacz pozostałe części cyklu:

1/3 – Jak wprowadzić swoją firmę na Foursquare’a?

3/3 – Jak robią to inni?

Autorka

Katarzyna Sejdak

Copywriterka w agencji interaktywnej Grupa Brandoo, a także redaktorka na portalu WebSecurity.pl. Z zamiłowania i wykształcenia dziennikarka. Szlify dziennikarskie zdobywała w prasie lokalnej.