W Krakowie powstaje inteligentny asystent, który zrewolucjonizuje pracę działów sprzedaży

Czy można sprawić, że praca osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmie będzie łatwiejsza? Dwóch przedsiębiorców z Krakowa udowadnia, że to możliwe. W projekt uwierzył m.in. akcelerator MIT Enterprise Forum Poland oraz grupa polskich inwestorów prywatnych.
O autorze
2 min czytania 2017-02-13

Trudno jest obecnie zapanować nad działem sprzedaży w firmie bez udziału dedykowanego oprogramowania. Setki maili, które musimy przeczytać, dziesiątki telefonów i spotkań, które musimy odbyć sprawiają, że firmy decydują się na wdrożenie skomplikowanych systemów CRM, które mają uporządkować procesy biznesowe.  Z drugiej strony powszechna jest niechęć do tego typu rozwiązań wśród osób mających bezpośredni kontakt z klientami. Większość sprzedawców, jako powód swojej frustracji używania systemu CRM przedstawia, że jest on zbyt skomplikowany w użytkowaniu.

Tak właśnie narodził się pomysł stworzenia Edwarda – inteligentnego asystenta dla działów sprzedaży, który „obserwował” będzie prace sprzedawców, a następnie uczył się ich zachowań i sugerował następne możliwe działania. Dla menedżerów działów sprzedaży tego typu narzędzie stanowić będzie nieocenione źródło informacji, a wszystko to bez ręcznego wpisywania danych i ręcznych, żmudnych analiz. Dodatkowo Edward ułatwi pracę sprzedawcom porządkując i układając im zadania związane z pracą z klientami.

Twórcy Edwarda to doświadczeni przedsiębiorcy odpowiedzialni między innymi za sukcesy Grupy Unity (jednego z czołowych dostawców rozwiązań dla e-biznesu). Postanowili wykorzystać fakt dynamicznego rozwoju algorytmów sztucznej inteligencji i połączyć tę wiedzę z wcześniejszymi doświadczeniami w realizacji projektów.

Prowadząc software house, który w szczytowym momencie zatrudniał ponad 200 osób nauczyliśmy się wielu rzeczy. Natomiast główną nauką wyniesioną z pracy z klientami jest to, że ludzie nie lubią i nie używają swojego oprogramowania, jeżeli jest ono zbyt skomplikowane. – mówi Tomasz Wesołowski, współtwórca aplikacji Edward i CEO spółki 2040.io.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Działania przedsiębiorców zostały docenione m.in. przez akcelerator MIT Enterprise Forum, bazujący na know how naukowców z Massachusetts Institute of Technology. Spółka 2040.io realizująca projekt została wybrana jako jeden z 23 polskich start-upów do udziału w programie pod patronatem MIT, którego celem jest przyspieszenie komercjalizacji innowacyjnych technologii. Ponadto w projekt już na tym etapie zainwestowało kilku aniołów biznesu, którzy wierzą w potencjał projektowanego rozwiązania.

Wierzymy, że ten sposób tworzenia aplikacji zrewolucjonizuje sposób w jaki korzystamy z oprogramowania w firmie. Lubimy myśleć o tym segmencie porównując jego etap rozwoju do wczesnych stron internetowych. Dlatego już wkrótce możliwości tego typu asystentów mogą być nieograniczone. – dodaje Bartłomiej Rozkrut, współtwórca aplikacji Edward i CTO spółki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Technologie idące w kierunku stworzenia maszyn rozumiejących ludzi to już nie przyszłość a rzeczywistość. Inwestują w nie tacy giganci jak Google, Facebook czy Microsoft udostępniając wyniki swoich prac firmom takim jak 2040.io. Dlatego plany rozwoju Edwarda są znacznie szersze, niż to co pokazują obecne możliwości aplikacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Edward jest przykładem nowego rodzaju oprogramowania, który obserwując kontekst biznesowy będzie w stanie wyciągać wnioski związane z coraz większą liczbą zdarzeń. W przyszłości aplikacje tego typu mogą w całości zastąpić tradycyjne, „nudne” oprogramowanie biznesowe.  – podsumowuje Wesołowski.