Branże sklepów on-line wg liczby użytkowników i zasięgu wśród internautów – analiza PayU

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Branże sklepów on-line wg liczby użytkowników i zasięgu wśród internautów – analiza PayU

Według PBI (Polskie Badania Internetu) w 2002 roku obroty e-sklepów i platform aukcyjnych wyniosły 0,32 mld zł, ale już po upływie 10 lat osiągnęły wartość ok. 20 mld zł. Segment, który ma duży wkład w wyniki finansowe branży e-commerce to RTV/AGD. PayU analizuje czym się charakteryzuje.

W 2012 roku, według danych PBI, niemal co trzecia złotówka wydawana na zakupy internetowe w Polsce trafiała do sklepów internetowych sprzedających produkty RTV/AGD. Sprzęt elektroniczny stanowi aż 28 proc. ogólnej sprzedaży w Internecie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Większość sklepów stacjonarnych z branży RTV/AGD, w tym duże sieci, prowadzi już sprzedaż internetową. Przykładowo, w ubiegłym roku ważnym wydarzeniem było wejście Media Marktu oraz Saturna w ten kanał sprzedaży. Znamienną cechą tego segmentu jest duża popularność płatności ratalnych. Rynek RTV/AGD wyróżnia także wysoka konkurencyjność, która skłania sprzedających do obniżania marż w celu zaproponowania ciekawszej oferty kupującym – analizuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA.

Raty online, a obroty e-sklepu

Według raportu Internet Standard E-commerce 2012, rośnie wartość sprzedaży ratalnej online – co trzeci sklep internetowy deklaruje wzrost transakcyjności za pośrednictwem tego kanału płatności, a 37 proc. stwierdza, że utrzymuje sprzedaż na tym samym poziomie. Taka forma płatności jest obecnie dostępna w ofercie większości dużych sklepów internetowych działających w segmencie elektroniki.

Analiza wpływu na sprzedaż płatności ratalnych dostępnych (od czerwca 2012 r.) na Allegro wykazuje, że możliwość rozłożenia płatności w czasie pozytywnie wpływa także na decyzje zakupowe klientów.

– Ponad połowa kupujących na Allegro, którzy skorzystali już z rat PayU, dokonało w ten sposób najwyższej transakcji w swojej historii zakupów internetowych. Dostępność rat online zwiększa ponadto prawdopodobieństwo, że kupujący zdecydują się na zakup droższych przedmiotów – mówi Wojciech Czajkowski.

Polskie sklepy internetowe korzystają z takich systemów ratalnych online jak np. e-Raty Sygma Bank, e-Raty Żagiel czy raty PayU oferowane we współpracy z Alior Sync. Te ostatnie wyróżniają się dostępnością najszybszego procesu finalizacji transakcji na raty – od momentu wyboru tej metody płatności do uzyskania pozytywnej decyzji pożyczkodawcy może minąć zaledwie kilkanaście minut. Dodatkową zaletą systemu jest brak konieczności podpisywania papierowej umowy oraz dostarczania zaświadczeń o dochodach z miejsca zatrudnienia. Wystarczy, że kupujący wypełni formularz online i złoży oświadczenie o wysokości miesięcznych dochodów.

Z danych PayU wynika, że na raty kupujemy najczęściej przedmioty z kategorii komputery (ok. 17% udziału w sprzedaży ratalnej online, obsługiwanej przez firmę). Na drugim miejscu znajduje się segment RTV/AGD, a dalej telefony – obie te kategorie generują po ok. 12% udziału w sprzedaży ratalnej online.

RTV/AGD liderem w sieci

Według danych Magapanel PBI/Gemius, zasięg e-sklepów z segmentu RTV/AGD/Foto/Komputery osiągnął w 2012 r. poziom 31,6% – przy 6 mln użytkowników jest to najczęściej odwiedzana branża sklepów internetowych w Polsce.

Branże sklepów on-line wg liczby użytkowników i zasięgu wśród internautów

Warto zwrócić uwagę także na zmieniający się profil e-klienta, którego oczekiwania względem usług internetowych wpływają na intensywny rozwój branży e-commerce. Wg badań TNS Polska dla PayU SA przeciętny kupujący w sieci ma nie więcej niż 29 lat (45% kupujących). 7 na 10 e-klientów to mieszkańcy miast. Co trzeci posiada wyższe wykształcenie i określa swoją sytuację materialną jako dobrą. Nie bez znaczenia jest fakt, że 3 na 4 kupujących w sieci jest online codziennie lub prawie codziennie, oczekując wygody, oszczędności czasu i możliwości złożenia zamówienia o każdej porze dnia i nocy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij