8 powodów, dla których e-mail marketing wciąż świetnie działa

8 powodów, dla których e-mail marketing wciąż świetnie działa
Marketerzy wierzą w e-mail marketing, ponieważ jest niezwykle skuteczny w zwiększaniu świadomości klientów, świetnie konwertuje, a przy tym cechuje się niskimi kosztami. Zobacz, dlaczego pomimo mnogości dostępnych narzędzi marketingowych email marketing jest jednym z najlepszych wyborów dla biznesu.
O autorze
2 min czytania 2017-03-30

fot. pexels.com

1. Zasięgi

Liczby nie kłamią. Ok. 97% internautów ma minimum jedno konto pocztowe, a 90% sprawdza pocztę przynajmniej raz dziennie. Trudno się dziwić, kiedy niemal każde działanie w sieci wymaga posiadania i podawania maila. Na świecie jest 3 razy więcej kont pocztowych niż kont na Facebooku i Twitterze razem wziętych. Korzystanie z poczty stało się integralną częścią życia, a e-mail marketing wciąż jest bezkonkurencyjny pod względem zasięgów kampanii.

2. Potencjał reklamowy

Nawet zakładając, że część wiadomości nie zostanie dostarczona albo znajdzie się w skrzynce spamowej, to i tak większość dotrze bezpośrednio do użytkowników, którzy mogą je przeczytać w każdej chwili i wielokrotnie do nich powracać. Reklamy na portalach, w wyszukiwarkach czy news feedach pojawiają się tylko przez chwilę, dlatego mają bardzo krótką żywotność.

Choć wydaje się to nieprawdopodobne, wysyłając e-maila swojemu klientowi, masz 45 razy większą szansę, że dostrzeże Twoją firmę niż w przypadku zabiegania o jego uwagę za pośrednictwem social media. Mailing to jeden z niewielu rodzajów marketingu, który oferuje natychmiastowe, wymierne rezultaty.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Personalizacja

E-mail marketing nie tylko umożliwia masowo wysyłać wiadomości do setek tysięcy ludzi, ale także pozwala na precyzyjną segregację odbiorców. W mailingu obowiązuje relacja „jeden na jednego”, a segmentacja listy jest równoznaczna z dopasowaniem wiadomości do specyfiki działań konkretnych odbiorców. Można więc skrupulatnie analizować dane, zwracać uwagę na dni i godziny otwierania maili, płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy stopień zaangażowania. Daje to szansę na dostarczanie konsumentom większej wartości przez pryzmat oceny ich potrzeb i preferencji.

4. Stały kontakt

Utrzymywanie stałego kontaktu za pośrednictwem newsletterów jest jednym z najszybciej rozwijających się trendów w e-mail marketingu, jak nie w ogóle całego marketingu online. Wszystko dlatego, że firmy pielęgnujące relacje za pośrednictwem maili zmniejszają koszty pozyskiwania klientów i transakcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. Wysoka rentowność

W dalszym ciągu kampanie e-mail marketingowe pozwalają osiągać 40-krotne zwroty z inwestycji. W zasadzie trudno znaleźć medium, które pozwalałoby uzyskiwać tak wysokie ROI. Wiadomości wysyłane drogą mailową uzyskują nawet kilkudziesięciokrotnie wyższe konwersje niż reklamy na Facebooku. W porównaniu do innych form direct marketingu, mailing wciąż jest najbardziej opłacalny pod względem ceny i czasu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Mierzalność efektów

E-mail marketing ma tę zaletę, że można bardzo precyzyjnie analizować jego skuteczność. Standardowe wskaźniki (współczynnik kliknięć, anulacji subskrypcji i inne) uzupełnia się dodatkowymi, pozwalającymi śledzić sprzedaż, przychody i zwroty z inwestycji.

7. Integracja z innymi mediami

E-mail marketing nie wyklucza działań w social media. Media te świetnie się uzupełniają, tworząc zintegrowane narzędzia do nawiązywania i utrzymywania relacji z odbiorcami. Badania pokazują, że internauci wolą otrzymywać informacje komercyjne za pośrednictwem poczty. Istnieje społeczne przyzwolenie na kampanie e-mail marketingowe, zwłaszcza jeśli opierają się na utrzymaniu stałych kontaktów za pośrednictwem newsletterów. Warto tę wiedzę wykorzystać planując budżet i strategię marketingową.

8. Większa różnorodność, mniej barier

Platformy społecznościowe i wyszukiwarki coraz częściej wprowadzają skomplikowane algorytmy, które utrudniają docieranie do odbiorców. Wprawdzie e-mail marketing również ma swoje problemy, ale nie jest też kontrolowany przez jednego dostawcę, jak ma to miejsce w przypadku Google, Facebooka czy Instagrama. Poczty elektroniczne są otwartymi kanałami komunikacji, i zarówno marketerzy, jak internauci mają do wyboru wiele usług umożliwiających wysyłanie i odbieranie wiadomości. Prowadząc odpowiedzialne kampanie mailingowe, mniejszym kosztem dociera się do znacznie większej liczby odbiorców niż za pośrednictwem innych mediów internetowych i tradycyjnych.

Nie warto zwlekać z wdrożeniem e-mail marketingu do swojego biznesu. Pozwali to na utrzymywanie trwałych więzi z konsumentami i efektywniejsze dostarczenie im oczekiwanych wartości. Z kolei wzmacnianie więzi z odbiorcami w dłuższej perspektywie prowadzi do obniżenia kosztów i maksymalizacji zysków, na co przecież liczy każdy przedsiębiorca.