Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Badania digitalowe – klucz do sukcesu w internecie

Dobry produkt i profesjonalna obsługa to w dzisiejszych czasach za mało, by zbudować silną pozycję na rynku. Dziś rządzi internet, a najlepsi marketerzy nie raz pokazali jak wykorzystać internetowy buzz i wyprzedzić potrzeby konsumenta i konkurencję.
O autorze
2 min czytania 2017-04-03

Tylko jak to zrobić? Jak zdobyć wymarzony klucz do sukcesu? Odpowiedzią na te pytanie są monitoring mediów i badania digitalowe, które pozwalają nie tylko monitorować sytuację naszej marki, ale także realnie wpływać na efekty realizowanych kampanii.

Czym są badania digitalowe?

To przeanalizowane przez ekspertów dane z monitoringu mediów, czyli tysięcy źródeł social media, portali, czy blogów, które pozwalają zbadać wizerunek naszej marki w sieci, porównać go z konkurencją oraz poznać potencjalne wady i zalety naszych produktów. Szczegółowe badania potrafią nawet wskazać dynamikę dyskusji, czyli okresy, w których marka jest najczęściej wspominana oraz platformy, na których dyskusja jest najczęstsza. Badania wskazują również wydźwięk dyskusji o marce oraz najbardziej aktywnych autorów, z którymi można nawiązać współpracę.

Kiedy należy przeprowadzać badania digitalowe?

Monitoring mediów warto sprawdzać codziennie, aby być na bieżąco z informacjami pojawiającymi się na temat naszej branży i marki, natomiast w badania należy zainwestować podczas kampanii reklamowych, czy wizerunkowych. Analiza danych przed rozpoczęciem kampanii pozwala m.in. na poznanie obecnego wizerunku marki oraz miejsc, w których warto umieścić działania kampanijne. W trakcie kampanii badania pozwalają sprawdzać, czy kampania zmierza w założonym kierunku, natomiast część podsumowująca badanie oceni efekty jakie przyniosła kampania. – Monitoring mediów i analiza uzyskanych tą drogą danych pomaga na każdym etapie kampanii reklamowej i wizerunkowej. Dzięki informacjom z monitoringu mediów marki mogą poprawiać efekty działań marketingowych, szybko reagując na pojawiające się w mediach szanse i zagrożenia. Dlatego monitoring mediów, to pewnego rodzaju lupa, przez którą można obserwować media, internautów oraz konkurencję i wyciągać wnioski – mówi Robert Stalmach, CEO Newspoint, firmy monitorującej media.

Kto powinien korzystać z badań digitalowych i monitoringu mediów?

Jest to narzędzie szczególnie przydatne dla agencji oraz działów marketingowych i PR- owych. Jednak swoje zastosowaniem znajdą w nim także mniejsze marki, chcące sprawdzić co piszę się o nich w sieci. – Monitoring i badania internetu stanowią nieocenione wsparcie dla marketerów. Niezależnie od tego czy mówimy o początkach budowania marki w sieci, czy też mamy do czynienia z Brandem funkcjonującym już od dawna na forach i portalach społecznościowych, pozwala nam na odnajdywanie insightów konsumenckich, śledzenie dyskusji na temat marki w czasie rzeczywistym, jak również na diagnozę potencjału i późniejszej efektywności danej kampanii marketingowej. Dzięki monitoringowi mediów marketerzy mają szansę zbadania opinii na temat marki i oceny jej świadomości w umysłach grupy docelowej. To niezaprzeczalnie jedno z narzędzi, które jest swoistym „must have” każdego marketera, bez którego błądziłby po omacku w turbulentnym świecie internetu – mówi Dagmara Pakulska z Atom Agency.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badania digitalowe nie tylko dostarczają nowych danych, dają także nowe możliwości. – Współpraca z Newspointem otwiera przed markami i agencjami wiele możliwości np. wspólne z agencją starty w przetargach, wspieranie działań agencji podczas kampanii, bieżące raportowanie wyników kampanii klientom – działamy tak, aby dopasować się do potrzeb naszych partnerów i klientów – dodaje CEO Newspoint Robert Stalmach.

Pełne opracowanie dotyczące badań digitalowych przygotowane przez Newspoint znajdziesz tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się