Reklama dnia: „Róbmy miłość, a nie wojnę” w reklamie sprzeciwiającej się terroryzmowi

Reklama dnia: „Róbmy miłość, a nie wojnę” w reklamie sprzeciwiającej się terroryzmowi
W jednej z polskich piosenek usłyszeć możemy „róbmy miłość, a nie wojnę”. W nowej reklamie, jednej z zagranicznych telefonii komórkowych, widzimy identyczny motyw. Telecom przekonuję, że nic na świecie nie działa tak jak miłość.
O autorze
1 min czytania 2017-05-31

Reklama Telecom, której celem jest walka z terroryzmem rozprzestrzeniła się wirusowo na Bliskim Wschodzie. W ciągu trzech dni od premiery została odtworzona ponad 3 miliony razy, zachwycając przy tym publiczność i jednocześnie wywołując kontrowersje. Internauci twierdzą, że wykorzystanie kadrów z bombardowania do promowania marki jest bestialstwem i działaniem nieprzemyślanym, a nie wizją walki z ekstremizmem islamu.

Trzy minutowy spot, stworzony przez Zain, wypuszczony został podczas Ramadanu, ponieważ oglądalność telewizji w tym czasie szczególnie wzrasta. Historia opowiada o tym, jak ludzie odwołując się do swojej wiary i własnego sumienia przekonują zamachowca, że warto żyć. Musicie to zobaczyć! 

W klipie możemy zobaczyć Hussaina Al Jassmi An Emirati znanego na wschodzie piosenkarza pop, który w swoich piosenkach śpiewa „czcić Boga swoją miłością nie terrorem”. W spocie zobaczymy również materiał wideo z rzeczywistych ataków terrorystycznych, jak bombardowanie dzielnicy Karrada w Iraku (2016 rok) i „aktorów”, którzy byli ofiarami takich bombardowań i ataków terrorystycznych.

Czy ta fala krytyki jest słuszna? Producenci klipu podkreślają, że reklama powstała, by dzielić się przesłaniem miłości i promować pozytywną wizję wiary muzułmańskiej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co myślicie o tym spocie?

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Terroryzm, wojna dotyka także najmłodszych. Teraz, gdy temat uchodźców oraz wojny na Wschodzie jest na językach, UNICEF przygotowało kilka kampanii, które zwracają uwagę na losy najmłodszych, wynikające z sytuacji politycznej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W zeszłym roku organizacja przygotowała wyjątkową animowaną kampanię, która miała zwrócić uwagę na los małych uchodźców. Choć powiedzenie, że bajka zawiera drastyczną relację, wydaje się być śmieszne, to jednak nie jest to kolejna kolorowa historia, a chwytająca za serce i przygnębiająca opowieść.


PS2

UNICEF uświadamia również, jak wiele dzieci musiało uciekać przed wojną ze swoich domów rodzinnych. Porusza serca, mówiąc głośno, że nie wszystkim udaje się przeżyć. Z badań wynika, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy na Morzu Śródziemnym zginęło 190 dzieci, próbując dotrzeć do Europy w wyniku konfliktu w Syrii.