Kobiety rządzą w mediach społecznościowych

Raport indaHash z międzynarodowego badania digital influencerów!
O autorze
1 min czytania 2017-06-09

Kobiety rządzą światem social media – wynika z opublikowanego właśnie raportu “Women are the new media. How influencers became publishers” stworzonego przez indaHash, platformę do automatyzacji influencer marketingu. Międzynarodowe badanie przeprowadzono na ponad 2 200 digital influencerach z całego świata.

Zgodnie z raportem 68% influencerów w mediach społecznościowych to kobiety. To one wyznaczają trendy, styl, wpływają na decyzje zakupowe i kształtują gust swoich odbiorców – zarówno innych kobiet, jak i mężczyzn. 88% influencerek uważa dodatkowo, że jest wpływowa również poza internetem, wśród bliskich i znajomych. Influencerzy niezależnie od płci stanowią jednak zgodną społeczność – tylko 7% zadeklarowało, że inni influencerzy są dla nich konkurencją, a ponad połowa (56%), że są dla nich partnerami biznesowymi lub przyjaciółmi. Kobiety (silniej niż mężczyźni) wzajemnie kształtują swoje opinie: 62% kobiet (w porównaniu do 48% mężczyzn) twierdzi, że najbardziej opiniotwórczy są dla nich inni użytkownicy mediów społecznościowych. To zaś przekłada się bezpośrednio na ich decyzje zakupowe – 45% kobiet (vs 31% mężczyzn), deklaruje, że kupiło produkt widziany w social media w ostatnim tygodniu! 

Digital influencerzy przejmują aktualnie rolę wydawców w social media. Jednak to kobiety tworzą więcej treści – prawie dwie trzecie (64%) pań publikuje posty częściej niż raz dziennie (vs 54% panów). Na korzystaniu z social media spędzają zaś “kilka godzin dziennie”, najczęściej publikując selfie (56%), posty związane z modą (40%) i podróżami (34%). 

Z raportu wynika również, że influenerzy (niezależnie od płci) zdecydowanie nie improwizują. 64% z nich deklaruje, że świadomie kształtuje swój wizerunek w sieci, ma określoną wizję, szkoli się i stara się być profesjonalnym. Nie oznacza to jednak nastawienia tylko na monetyzację swojej popularności – równo połowa influencerów (50%) jako główny powód współpracy z markami podaje: “chcę rekomendować dobre marki swoim fanom”, zaś 78% twierdzi, że z wybraną przez siebie marką podjęłaby się współpracy bez wynagrodzenia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pełny raport z jednego z największych międzynarodowych badań na mid-tier influencerach do pobrania ze strony.

Słuchaj podcastu NowyMarketing