Niezwykłą akcję przeprowadzono w jednym z kin w HongKongu. Przed seansem widzom zaprezentowano krótki film, nakręcony z perspektywy kierowcy samochodu. Za pomocą umieszczonego w kinie nadajnika w pewnym momencie wysłano wiadomość tekstową na telefony widzów. Akcja miała na celu uświadomienie, z jakim niebezpieczeństwem wiąże się korzystanie z komórki w trakcie prowadzenia samochodu. Kampanię przygotowano na zlecenie firmy Volkswagen.
L’Oreal wraz z McCann México postanowił wypróbować, a raczej udowodnić skuteczność nowego wodoodpornego tuszu do rzęs. Do tej akcji zaproszono sto kobiet. Nie polano ich ani wiadrem wody, ani nie wsadzono do sauny. Poprzeczka była ustawiona nieco wyżej: autorzy ambientu wywoływali płacz u uczestniczek. Zobaczcie wyniki akcji:
Zobacz również
W podobny sposób McCANN Worldgroup zrealizowała kampanię „Sekret” dla Fundacji Dzieci Niczyje. Jej tematem był bolesny i trudny w społecznym odbiorze problem przemocy seksualnej wobec dzieci. Celem akcji było zwrócenie uwagi odbiorców na skalę problemu…
Choroba nowotworowa nie jest wyrokiem i nie jest powodem do tego, abyś zwalniał w swoim życiu. Zobacz, jak radzą sobie ludzie, który w tej relacji postawili na swoim.
Dobry przykład akcji ambientowej zafundował widzom kinowym LOT. Zastanawiałeś się jak to jest lecieć w klasie premium?
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Ekran kinowy stał się dobrym nośnikiem informacji, nie tylko na temat kolejnych premier kinowych. Przykładem ich świetnego wykorzystania była kampania stworzona w Kanadzie. Na bardzo krótkim filmiku, podczas seansu filmowego, odbiorcom ukazywał się doktor, który w ciągu kilku sekund dokonuje badania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Innym ciekawym przykładem akcji w kinie jest ta, stworzona przez Carlsberg w Belgii, który przeprowadził eksperyment! Sala kinowa zajęta była przez fanów motocykli, a na niczego nieświadomą parę czekały tylko dwa miejsca. Jakie były ich reakcje?
Inną ciekawą akcją, tym razem promocyjną, była akcja ambientowa przeprowadzona przez Sony w szwedzkim kinie. W kubku z napojami na niektórych czekały wodoodporne telefony Xperia Arc S. Kto nie chciałby znaleźć takiej niespodzianki…
Poniżej znajdziecie inne, ciekawe kreacje:
A Wy, znacie inne ambientowe akcje, które warto dołożyć do zestawienia? Dajcie znać w komentarzach!