TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Złoto na KTR 2017 – oceny kreatywnych

Złoto na KTR 2017 – oceny kreatywnych
Tegoroczne KTR za nami. Kto, dlaczego i za co został nagrodzony złotem? Przeczytaj uzasadnienia kreatywnych z tegorocznego jury.
O autorze
4 min czytania 2017-07-24

fot. Jan Kriwol photography + ANOMALY

Złoto w kategorii Broadcast za czołówkę do serialu Belfer – nc+, CANAL+ Polska, Łukasz Słotwiński.

„Za prosty pomysł i świetną egzekucję. Bardzo mocna i sugestywna animacja, która powstała bez użycia najnowszych technologii, tylko szkolnej tablicy i kredy.” – Michał Pawlik, przewodniczący kategorii Design.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Złoto za kostiumy do spotu Bal – Malwina Wędzikowska, Bardzo, Allegro.

„Za nadzwyczajną konsekwencję w teoretycznie nieograniczonym doborze stylów, kolorystyki, materiałów i krojów, która ożywiła postacie oraz nadała im wiarygodności i charakteru. Za wykreowanie prawdy i naturalności w świecie balu przebierańców. Za uniesienie dramaturgii całego filmu. Za całkowicie nowe znaczenie słów “film kostiumowy”. – Jacek Pawlak, przewodniczący Warszat Audio/Video.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Złoto za efekty specjalne / postprodukcję dla LUNAPARK motion arts collective za „BEAUTIFUL PEOPLE” MARK PRITCHARD FT. THOM YORKE.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Dopracowany w najmniejszych detalach. Znakomita praca art-directora. Przemyślana i dojrzała koncepcja stylistyczna. Nietuzinkowe i bardzo trafione rozwiązania technologiczne. Niesamowity klimat, który powstał w wyniku podniesienia roli postprodukcji w tym projekcie do jednej z nadrzędnych.” – Jacek Pawlak, przewodniczący kategorii Warsztat Audio/Video.

Złoto w kategorii Kultura i Sztuka za „DOGVILLE LARSA VON TRIER DLA TEATRU SYRENA” – Wunsche & Samsel oraz Teatr Syrena.

„O tej pracy można powiedzieć krótko- 100% fotografii w fotografii. Prostymi środkami osiągnięto wyjątkowy efekt. W nagrodę – Złoto!” – Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.

Złoto za reżyserię oraz złoto za zdjęcia dla Marek Dawid za spot „I trade. I love it.” dla X-trade Brokers.

„Światowy poziom zdjęć. Precyzja i dbałość o detal. Użycie w najbardziej doskonały sposób wszystkich narzędzi dostępnych operatorowi: koloru, światła, kadrowania, ruchu kamery, doboru optyki. Wyjątkowy gust i elegancja w fotografii. Prawdziwa sztuka operatorska. Konsekwentnie poprowadzona narracja. Bardzo trudne do osiągnięcia połączenie epickiego rozmachu i kameralnych ujęć pokazujących emocje. Świetne postprodukcyjne ujęcia i bardzo dobry sound design. Wszystkie składowe tak perfekcyjnie, że należy się tej pracy złoty pokłon od jury. Brawa.” – Jacek Pawlak, przewodniczący kategorii Warsztat Audio/Video.

 Złoto dla Zuza Krajewska oraz LAF Artists Management za IMAGO.

„To miejsce powstało w 1876 roku. Pisał o nim Bolesław Prus. 140 lat później możemy je poznać tym razem na wybitnych fotografiach. Te zdjęcia zostaną z nami na zawsze. Jednomyślnie i jednogłośnie zasługują na złoto.”  Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.

Złoto w kategorii Projekty Autorskie za FRECKLE/S – Jacek Kołodziejski, photographer SHOOTME Photographers & Production.

„Ten projekt pojawia się w częściach już od kilku lat. Jako połączenie rzeźby, malarstwa i instalacji jest niezwykle spójny i perfekcyjnie wykonany. Choć był już wcześniej nagradzany cały skład jurorski postanowił go ponownie uhonorować. Niech ta nagroda będzie jego podsumowaniem i zamknięciem.” – Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.

Złoto za „Kalendarz Świąt Nietypowych” – UVMW Jacek Walesiak.

„Już wiem po co filateliście lupa…Małe znaczki, niepozorne, tak łatwo je ominąć nie zauważając ich piękna. W pierwszej fazie oceniania ledwo co zwróciłem na nie uwagę. Ale lupie jury nic nie umknie…na całe szczęście. Przewrotne w treści i plastycznie wyrafinowane! jeśli pojawi się więcej takich pocztowych cudeniek, to uroczyście obiecuję, że kupuję klaser.” – Przemysław Truściński TRUST, przewodniczący kategorii Ilustracja.

Złoto za kreatywne wykorzystanie mediów drukowanych oraz złoto w kategorii Charity/non profit PR dla Walk za kampanię „Niewidzialni” dla Fundacja Kapucyńska im. bł. Aniceta Koplińskiego. 

„Za empatię, staranność, spójność formy i treści. Za dostrzeżenie tych, którzy często są dla nas „niewidoczni” pomimo, że cały czas są obecni wokół nas. Książka, której się nie da przeczytać w ciepłym domu, a która czytana na mrozie wywołuje co…? Ciepłe uczucia?” – Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu KTR.

Złoto w Ilustracji reklamowej dla Saatchi & Saatchi IS i Nobile Kiteboarding.

„Przyznaję, że ciężko zmusić mnie do wysiłku fizycznego, sportów wodnych tym bardziej. Ta kampania, jej urzekające formy i kolory obiecują nam jednak przygodę, którą nawet ja mam ochotę przeżyć.” – Przemysław Truściński TRUST, przewodniczący kategorii Ilustracja.

Złoto za typografię dla Pan tu nie stał.

„W projektach Pan tu nie stał na pierwszym planie są zawsze litery i ilustracje. Od lat uczą nas, pół żartem pół serio odkrywać i doceniać powojenną tradycję polskiej typografii i projektowania. A dzięki przedmiotom codziennego użytku kształtują poczucie estetyczne naszych rodaków.” – Michał Pawlik, przewodniczący kategorii Design.

Złoto w Digital&Mobile dla „Powiem ci, co zrobisz” 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Aleo.

„Od kilku lat zaobserwować można trend, w ramach którego komunikacja marek staje się często schematyczną, płytką komunikacją wizerunków celebrytów lub – szczególnie w reklamie online – influencerów. Ta nagroda jest nagrodą za kreatywne przełamanie tego schematu – błyskotliwe w swojej prostocie, podporządkowane budowaniu wizerunku marki powiedzenie dokładnie co i jak mają zrobić.” – Marcin Talarek, przewodniczący Digital&Mobile.



„The Live Fish Pack” – złoto w kategorii Branded Tech dla Y&R Warsaw i Mila.

„Digital to nie tylko komunikacja online – to również zaawansowane, ale też ogólnie dostępne, narzędzia i technologie, których użyć można do stworzenia zupełnie nowego produktu, usługi albo unikalnego doświadczenia. Wymaga to jedynie chęci, determinacji i świeżego myślenia o tym, jak wyglądać może nowoczesna komunikacja.” – Marcin Talarek, przewodniczący Digital&Mobile.

Złoto za animacje dla BrosFX za czołówkę do serialu The Path (Hulu).

„Wszyscy jurorzy podkreślają, że najlepsze w tym naszym jurorowaniu jest to, że możemy pogadać w zacnym gronie o Sztuce.O pięknie, formie, inteligencji i talentach twórców. Przed Wami utwór krótki, ale jakże Wielki swoim Pięknem.” – Przemysław Truściński TRUST, przewodniczący kategorii Ilustracja.

Złoto za sesję ANOMALY, dla Jan Kriwol photography, Photoby&co, PAJAK, LANGE & LANGE.

„Rzadko się zdarza, żeby fotograficzny projekt komercyjny był na tak wysokim poziomie artystycznym, a znalezione kadry mogłyby być referencją dla kolejnej części Gwiezdnych Wojen. Ta sesja udowadnia, że można zrobić fantastyczne zdjęcia przy minimalnym udziale postprodukcji.” – Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.