Złoto na KTR 2017 – oceny kreatywnych

Złoto na KTR 2017 – oceny kreatywnych
Tegoroczne KTR za nami. Kto, dlaczego i za co został nagrodzony złotem? Przeczytaj uzasadnienia kreatywnych z tegorocznego jury.
O autorze
4 min czytania 2017-07-24

fot. Jan Kriwol photography + ANOMALY

Złoto w kategorii Broadcast za czołówkę do serialu Belfer – nc+, CANAL+ Polska, Łukasz Słotwiński.

„Za prosty pomysł i świetną egzekucję. Bardzo mocna i sugestywna animacja, która powstała bez użycia najnowszych technologii, tylko szkolnej tablicy i kredy.” – Michał Pawlik, przewodniczący kategorii Design.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Złoto za kostiumy do spotu Bal – Malwina Wędzikowska, Bardzo, Allegro.

„Za nadzwyczajną konsekwencję w teoretycznie nieograniczonym doborze stylów, kolorystyki, materiałów i krojów, która ożywiła postacie oraz nadała im wiarygodności i charakteru. Za wykreowanie prawdy i naturalności w świecie balu przebierańców. Za uniesienie dramaturgii całego filmu. Za całkowicie nowe znaczenie słów “film kostiumowy”. – Jacek Pawlak, przewodniczący Warszat Audio/Video.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Złoto za efekty specjalne / postprodukcję dla LUNAPARK motion arts collective za „BEAUTIFUL PEOPLE” MARK PRITCHARD FT. THOM YORKE.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Dopracowany w najmniejszych detalach. Znakomita praca art-directora. Przemyślana i dojrzała koncepcja stylistyczna. Nietuzinkowe i bardzo trafione rozwiązania technologiczne. Niesamowity klimat, który powstał w wyniku podniesienia roli postprodukcji w tym projekcie do jednej z nadrzędnych.” – Jacek Pawlak, przewodniczący kategorii Warsztat Audio/Video.

Złoto w kategorii Kultura i Sztuka za „DOGVILLE LARSA VON TRIER DLA TEATRU SYRENA” – Wunsche & Samsel oraz Teatr Syrena.

„O tej pracy można powiedzieć krótko- 100% fotografii w fotografii. Prostymi środkami osiągnięto wyjątkowy efekt. W nagrodę – Złoto!” – Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.

Złoto za reżyserię oraz złoto za zdjęcia dla Marek Dawid za spot „I trade. I love it.” dla X-trade Brokers.

„Światowy poziom zdjęć. Precyzja i dbałość o detal. Użycie w najbardziej doskonały sposób wszystkich narzędzi dostępnych operatorowi: koloru, światła, kadrowania, ruchu kamery, doboru optyki. Wyjątkowy gust i elegancja w fotografii. Prawdziwa sztuka operatorska. Konsekwentnie poprowadzona narracja. Bardzo trudne do osiągnięcia połączenie epickiego rozmachu i kameralnych ujęć pokazujących emocje. Świetne postprodukcyjne ujęcia i bardzo dobry sound design. Wszystkie składowe tak perfekcyjnie, że należy się tej pracy złoty pokłon od jury. Brawa.” – Jacek Pawlak, przewodniczący kategorii Warsztat Audio/Video.

 Złoto dla Zuza Krajewska oraz LAF Artists Management za IMAGO.

„To miejsce powstało w 1876 roku. Pisał o nim Bolesław Prus. 140 lat później możemy je poznać tym razem na wybitnych fotografiach. Te zdjęcia zostaną z nami na zawsze. Jednomyślnie i jednogłośnie zasługują na złoto.”  Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.

Złoto w kategorii Projekty Autorskie za FRECKLE/S – Jacek Kołodziejski, photographer SHOOTME Photographers & Production.

„Ten projekt pojawia się w częściach już od kilku lat. Jako połączenie rzeźby, malarstwa i instalacji jest niezwykle spójny i perfekcyjnie wykonany. Choć był już wcześniej nagradzany cały skład jurorski postanowił go ponownie uhonorować. Niech ta nagroda będzie jego podsumowaniem i zamknięciem.” – Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.

Złoto za „Kalendarz Świąt Nietypowych” – UVMW Jacek Walesiak.

„Już wiem po co filateliście lupa…Małe znaczki, niepozorne, tak łatwo je ominąć nie zauważając ich piękna. W pierwszej fazie oceniania ledwo co zwróciłem na nie uwagę. Ale lupie jury nic nie umknie…na całe szczęście. Przewrotne w treści i plastycznie wyrafinowane! jeśli pojawi się więcej takich pocztowych cudeniek, to uroczyście obiecuję, że kupuję klaser.” – Przemysław Truściński TRUST, przewodniczący kategorii Ilustracja.

Złoto za kreatywne wykorzystanie mediów drukowanych oraz złoto w kategorii Charity/non profit PR dla Walk za kampanię „Niewidzialni” dla Fundacja Kapucyńska im. bł. Aniceta Koplińskiego. 

„Za empatię, staranność, spójność formy i treści. Za dostrzeżenie tych, którzy często są dla nas „niewidoczni” pomimo, że cały czas są obecni wokół nas. Książka, której się nie da przeczytać w ciepłym domu, a która czytana na mrozie wywołuje co…? Ciepłe uczucia?” – Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu KTR.

Złoto w Ilustracji reklamowej dla Saatchi & Saatchi IS i Nobile Kiteboarding.

„Przyznaję, że ciężko zmusić mnie do wysiłku fizycznego, sportów wodnych tym bardziej. Ta kampania, jej urzekające formy i kolory obiecują nam jednak przygodę, którą nawet ja mam ochotę przeżyć.” – Przemysław Truściński TRUST, przewodniczący kategorii Ilustracja.

Złoto za typografię dla Pan tu nie stał.

„W projektach Pan tu nie stał na pierwszym planie są zawsze litery i ilustracje. Od lat uczą nas, pół żartem pół serio odkrywać i doceniać powojenną tradycję polskiej typografii i projektowania. A dzięki przedmiotom codziennego użytku kształtują poczucie estetyczne naszych rodaków.” – Michał Pawlik, przewodniczący kategorii Design.

Złoto w Digital&Mobile dla „Powiem ci, co zrobisz” 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Aleo.

„Od kilku lat zaobserwować można trend, w ramach którego komunikacja marek staje się często schematyczną, płytką komunikacją wizerunków celebrytów lub – szczególnie w reklamie online – influencerów. Ta nagroda jest nagrodą za kreatywne przełamanie tego schematu – błyskotliwe w swojej prostocie, podporządkowane budowaniu wizerunku marki powiedzenie dokładnie co i jak mają zrobić.” – Marcin Talarek, przewodniczący Digital&Mobile.



„The Live Fish Pack” – złoto w kategorii Branded Tech dla Y&R Warsaw i Mila.

„Digital to nie tylko komunikacja online – to również zaawansowane, ale też ogólnie dostępne, narzędzia i technologie, których użyć można do stworzenia zupełnie nowego produktu, usługi albo unikalnego doświadczenia. Wymaga to jedynie chęci, determinacji i świeżego myślenia o tym, jak wyglądać może nowoczesna komunikacja.” – Marcin Talarek, przewodniczący Digital&Mobile.

Złoto za animacje dla BrosFX za czołówkę do serialu The Path (Hulu).

„Wszyscy jurorzy podkreślają, że najlepsze w tym naszym jurorowaniu jest to, że możemy pogadać w zacnym gronie o Sztuce.O pięknie, formie, inteligencji i talentach twórców. Przed Wami utwór krótki, ale jakże Wielki swoim Pięknem.” – Przemysław Truściński TRUST, przewodniczący kategorii Ilustracja.

Złoto za sesję ANOMALY, dla Jan Kriwol photography, Photoby&co, PAJAK, LANGE & LANGE.

„Rzadko się zdarza, żeby fotograficzny projekt komercyjny był na tak wysokim poziomie artystycznym, a znalezione kadry mogłyby być referencją dla kolejnej części Gwiezdnych Wojen. Ta sesja udowadnia, że można zrobić fantastyczne zdjęcia przy minimalnym udziale postprodukcji.” – Wojtek Dagiel, przewodniczący kategorii Fotografia.