Lidl najbardziej aktywną marką w telewizji, tuż za nim „telekomy”

Wśród najbardziej aktywnych marek w telewizji, które osiągnęły wynik co najmniej 10 000 GRP w grupie 4+, w pierwszym półroczu 2017 roku zdecydowanym liderem jest Lidl (GRP 32 100).
O autorze
2 min czytania 2017-08-03

Na podium oprócz niego plasują się operatorzy sieci komórkowych – Orange (GRP 25 058) i T-Mobile (22 978). W porównaniu z rankingiem obejmującym pierwsze dwa kwartały 2016 roku w tegorocznym zestawieniu zabrakło pięciu marek, pojawiło się natomiast sześć nowych – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia.

W rankingu najbardziej aktywnych marek w telewizji w pierwszym półroczu 2017 roku znalazło się siedemnaście pozycji. Wygenerowały one sumarycznie 3% więcej GRP niż marki ujęte w zeszłorocznym zestawieniu, co spowodowane jest głównie poszerzeniem się rankingu o jedną pozycję. Warto jednak zauważyć, że ich udział we wszystkich wygenerowanych GRP w porównaniu roku do roku nie wzrósł i pozostał na poziomie 14%.

Na pierwszym miejscu zestawienia, podobnie jak w poprzednim roku, znalazł się Lidl. Na kolejnych czołowych pozycjach uplasowały się „telekomy” – Orange, T-Mobile, Play i Plus. W 2016 roku przedzielała je Biedronka, która w tym roku zmniejszyła swoją aktywność o 26%.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najbardziej spektakularny, ponad dwukrotny, wzrost zanotował Ibuprom. Co ciekawe kolejną nową marką w zestawieniu jest również produkt USP Zdrowie – APAP. Widać, że reklamodawca w tym roku dosyć agresywnie podchodzi do strategii mediowej. Zobaczymy, jak wypadnie w zestawieniu najsilniejszych reklamodawców, w którym na koniec 2016 roku zajmował czwartą pozycję. Największy spadek zanotowała marka Scholl, która zmniejszając swoją aktywność w pierwszym półroczu 2016 roku o ponad połowę plasuje się w tegorocznym rankingu dopiero w piątej dziesiątce – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rośnie dominacja w rankingu dwóch kategorii – telekom i retail. Marki z tych branż stanowią już ponad 79% zestawienia (vs. 70% w poprzednim roku). Wynika to głównie ze znacznych spadków przedstawicieli branży finansowej i FMCG. Z rankingu, w porównaniu rok do roku, wypadły takie marki jak: Nivea (-34%), Winary (-34%) oraz Vivus (-19%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na wzrost udziału „telekomów” miał oczywiście wpływ launch marki A2 mobile, która za sprawą aktywności zaledwie przez jeden miesiąc (98,5% aktywności w styczniu) od razu znalazła się w rankingu najmocniejszych marek. Wykorzystując najtańszy miesiąc w roku marka zbudowała sobie bardzo silną pozycję. Ciekawe czy wystarczy to, aby utrzymać się w tej trudnej kategorii. Być może marka zaktywizuje się jeszcze w drugiej połowie roku – dodane Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Wynik kategorii retail poprawiły działania marek Kaufland oraz Neonet. Ta druga już w podsumowaniu 2016 roku pojawiła się w TOP 10 najsilniejszych marek ze znaczącym wzrostem i widać, że strategia silnej obecności jest przez nią kontynuowana. Kaufland nie pojawiał się do tej pory w zestawieniu podsumowującym pierwsze półrocze roku, dlatego że większy nacisk kładł na drugą część roku. W okresie od stycznia do czerwca tego roku wygenerował już wzrost aktywności o 10%, więcej niż w drugiej połowie 2016 roku. Jeżeli również w drugim półroczu 2017 roku Kaufland będzie bardziej aktywny niż w pierwszym, to na koniec roku może znacząco poprawić swój wynik w podsumowaniu rocznym – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

W rankingu marek, które osiągnęły wynik co najmniej 10 000 GRP w grupie 4+ w pierwszej połowie 2017 r., pozycję utrzymał, oprócz Lidla, tylko Rossmann.

Ranking najbardziej aktywnych marek w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.