Smartfony gonią komputery

Blisko połowa odsłon stron internetowych w lipcu została wygenerowana na urządzeniach mobilnych. Jak zmieniał się ruch wykonywany na poszczególnych urządzeniach w polskiej sieci w ciągu ostatnich 4 lat? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.
O autorze
1 min czytania 2017-08-24

Jak wynika z danych Gemiusa, od 2013 roku w polskiej sieci systematycznie maleje udział odsłon z komputerów osobistych i laptopów. Podczas gdy jeszcze cztery lata temu stanowiły one ponad 91 proc. odsłon stron WWW w Polsce, to w ubiegłym roku odsetek ten zmniejszył się prawie do 60 proc. (źródło: gemiusPrism). Natomiast w lipcu 2017 roku udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tych urządzeń spadł poniżej 50 proc. Spadkom po stronie komputerów osobistych i laptopów towarzyszą wzrosty udziału odsłon na smartfonach. W 2014 roku co dziesiąta odsłona pojawiała się na ekranie telefonu, w 2016 roku co trzecia, a w lipcu 2017 roku odsetek ten wyniósł już 46 proc.

 

Spadek popularności tabletów

Odsłony stron internetowych na tabletach miały na przełomie ostatnich czterech lat znikomy, nieprzekraczający 4,5 proc., udział w liczbie odsłon ogółem. Co więcej od 2015 roku odsetek ten zaczął powoli maleć, osiągając w lipcu 2017 roku 3,2 proc

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj