Concordia Ubezpieczenia, współpracującą z poznańskim Stowarzyszeniem od marca 2017 r., postanowiła włączyć się w tą ważną społecznie kampanię.
Zabawa jest czymś zwyczajnym. Podczas niej dzieci działają spontanicznie i naturalnie się integrują. Wspólna zabawa dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi pozwala na wzajemne poznawanie siebie i swoich możliwości, bezinteresowne bycie ze sobą oraz na przełamywanie barier. Zabawa daje radość i uczy akceptacji.
Zobacz również
Stowarzyszenie Potrafię Więcej wspiera dzieci ze złożoną niepełnosprawnością oraz ich rodziny. Na podopiecznych organizacji czekają profesjonalnie wyposażone sale terapeutyczne i specjaliści, którzy z dużym zaangażowaniem i empatią prowadzą dla nich różnorodne zajęcia.
W spocie wideo oraz w kreacjach kampanii wystąpili podopieczni Stowarzyszenia, dzieci w wieku od 3 do 13 lat: Wiktoria, Julka, Włodek, Julek, Miłosz oraz ich rodzeństwo, a także dzieci – wolontariusze i przyjaciele stowarzyszenia: Basia, Felicja, Tusia, Kuba, Janek, Mikołaj, Hubert oraz pies terapeuta Tara.
Zwyczajna sprawa
– Zależało nam, aby w kampanii pokazać korzyści ze wspólnej zabawy, a nie moralizować lub pouczać. Nie chcemy też mówić, co jest dobre, a co złe – wyjaśnia Aleksandra Pilimon, psycholog, pedagog i prezes Stowarzyszenia „Potrafię Więcej”. – Zachęcamy do tego, aby zachować się zwyczajnie, jeśli czegoś nie wiemy, zapytać, uśmiechnąć się do siebie, dać sobie szansę.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Pomysłodawcom kampanii zależy na budowaniu otwartości, dlatego mówią: gdy Twoje zdrowe dziecko spotka osobę niepełnosprawną, zachowaj się zwyczajnie:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- rozmawiaj z dzieckiem,
- pozwól dziwić się, zadawać pytania i odpowiadaj na nie,
- zachęcaj do kontaktu,
- obserwuj,
- wyjaśniaj,
- dopytuj,
- dawaj przykład.
– Obecnie rusza długo oczekiwana i bardzo ważna społecznie kampania „Wspólna zabawa – zwyczajna sprawa”. W jej słuszność uwierzyliśmy już na etapie prac koncepcyjnych. Cieszę się, że możemy dołożyć naszą cegiełkę w podnoszenie świadomości i budowanie otwartości w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi – mówi Jacek Smolarek – Prezes Concordii Ubezpieczenia.
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.wsparcie.org.pl/wspolnazabawa. Film dostępny jest na stronie.
W marcu 2017 r. Prezes Jacek Smolarek podpisał List intencyjny, będący początkiem współpracy z poznańskim Stowarzyszeniem „Potrafię Więcej”. Pierwszym działaniem, w które zaangażowało się aż 40 proc. pracowników Concordii była akcja zdjęciowa pod hasłem „Potrafię Więcej”. Polegała ona na zrobieniu sobie zdjęcia z takim właśnie napisem. Z nadesłanych fotografii powstał plakat, który jest dla nas symbolem i dobrym początkiem do podejmowania kolejnych inicjatyw. Drugą inicjatywą podjętą w maju br. była zbiórka zabawek z okazji Dnia Dziecka. Concordia poprosiła Stowarzyszenie o przygotowanie „listy marzeń”, które w ramach biur oraz indywidualnie, zrealizowane zostały w 100 proc. Trzecia inicjatywa polegała na aktywizacji gości jubileuszowych Concordii, którzy zamiast kwiatów oraz upominków z okazji 20-lecia Firmy, dokonali wpłat na rzecz „Potrafię Więcej”. W kolejnych miesiącach Concordia reagowała spontanicznie na drobne potrzeby Stowarzyszenia.