93% przedstawicieli stwierdziło, że forma prezentacji, jaką wymusza stosowanie rozwiązań CLM, wymaga znacznie lepszego przygotowania do wizyty niż forma klasyczna – ulotka. Dzięki temu jakość wizyty znacząco wzrasta, a przedstawiciel jest traktowany przez lekarza jako partner. Aż 86% ankietowanych lekarzy potwierdziło, iż ta forma wizyty pozwala znacznie lepiej zapamiętać przekazywane przez przedstawiciela informacje.
Badanie dowiodło również, iż większość menedżerów zauważa znaczne oszczędności związane z przejściem z klasycznych działań opartych na dystrybucji ulotek na działania interaktywne, wykorzystujące spersonalizowane prezentacje na urządzeniach przenośnych.
Zobacz również
Pośrednią korzyścią wdrażania systemu CLM okazała się niezwykle silna integracja Przedstawicieli Medycznych z menedżerami odpowiedzialnymi za projekt. Dzięki zaangażowaniu obu grup w proces przygotowania odpowiedniej prezentacji, Przedstawiciele chętniej wykorzystywali w swojej pracy otrzymane narzędzie.
Badanie przeprowadzono na grupie 513 lekarzy oraz niespełna 100 osobowej grupie przedstawicieli medycznych i menedżerów. Na podstawie zebranych danych powstał raport, który potwierdził przypuszczenia Active Pharma na temat wartości, jakie wnosi do pracy przedstawicieli medycznych system CLM.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing