Potwierdza to badanie, jakie Selectivv Mobile House przeprowadził na prośbę organizatorów Warsaw Security Forum, jednej z najważniejszych konferencji nt. bezpieczeństwa w Europie Środkowej.
Podczas konferencji WSF w dniach 8-9 listopada eksperci z całego świata dyskutowali m.in. o przyszłości NATO, wspólnej polityce obronnej UE, a także wykorzystaniu nowych technologii w celu przeciwdziałania zagrożeniom.
Zobacz również
„Nowe technologie, w tym big data, odgrywają coraz większą rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa. Zaprosiliśmy firmę Selectivv do przeprowadzenia badania uczestników konferencji, aby uświadomić im jak wysokiej jakości dane mogą być pozyskiwane na temat użytkowników smartfonów i jak szybko.” – mówi Wojciech Dzięgiel, dyrektor wykonawczy w Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego, organizator WSF.
Do przeprowadzenia badania Selectivv wykorzystał tzw. geotrapping, czyli oznaczanie użytkowników mobile przebywających w trakcie WSF w hotelu, gdzie odbywała się konferencja. Następnie sprawdzono, jakie dane o uczestnikach wydarzenia Selectivv zgromadził do tej pory w swojej bazie – jakie strony internetowe odwiedzali na smartfonach oraz jakie aplikacje instalowali. Statystyki były aktualizowane w czasie rzeczywistym i prezentowane na ekranach na terenie konferencji.
Spośród 921 uczestników WSF Selectivv zidentyfikował w swojej bazie danych 531 użytkowników smartfonów. Spośród nich 371 osób korzystało z urządzeń z systemem Android, a 160 ze sprzętu Apple. 21 proc. w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziło Niemcy, 12 proc. USA, 9 proc. Czechy, a 8 proc. Ukrainę. 97 proc. zidentyfikowanych użytkowników smartfonów w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło stację benzynową, a 62 proc. korzysta z social media. Selectivv stworzył również „mapę cieplną”, która ilustruje ruch uczestników na terenie konferencji i wskazuje obszary i punkty programu cieszące się największym zainteresowaniem.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
„Aplikacje mobilne dają wiele informacji, bo pozostają zainstalowane na urządzeniu, nawet jeśli nie są zbyt często wykorzystywane. Sam fakt ich pobrania dużo mówi o intencjach i zainteresowaniach. Warto przy tym pamiętać, że każdy użytkownik w momencie instalacji aplikacji jest pytany o zgodę na zbieranie tych informacji.” – mówi Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv Mobile House i dodaje – „Przy okazji uspokajam uczestników Warsaw Security Forum, analizujemy ogromne zbiory danych i nie jesteśmy w stanie zidentyfikować konkretnych właścicieli smartfonów.”
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Selectivv posiada największy w Europie Centralnej i Wschodniej zbiór danych o użytkownikach urządzeń mobilnych, obejmuje on łącznie 82 mln osób, z czego 15 mln w Polsce. Baza powstała w oparciu o gromadzone od dwóch lat dane z 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych oraz 15 milionów mobilnych stron WWW, zawierających reklamy.