…dostarczaniu wysokiej jakości treści i zwiększeniu udziału wideo w ogólnej strategii marketingowej.
Tak się składa, że dobrze przygotowany i poprowadzony webinar może być odpowiedzią na powyższe potrzeby i skutecznie rozwinąć Twój biznes oraz usprawnić komunikację z publicznością.
Zobacz również
Webinary to ważny element lejka sprzedażowego
Content marketing jest nieodzownym elementem, pomagającym przesuwać użytkowników w dół lejka sprzedażowego – od budowania świadomości o marce, przez zainteresowanie konkretną ofertą, do samej sprzedaży. Mówiąc jednak o content marketingu, marketerzy często ignorują potencjał, jaki dają webinary.
Webinary i wideo gwarantują znacznie większe zaangażowanie odbiorców i pozwalają osiągnąć założone cele sprzedażowe. Raport The 2017 Content Preferences Survey Report, przygotowany przez Demand Gen Report mówi, że w ostatnim roku, dokonując decyzji zakupowych, 76% kupujących korzystało z informacji przekazywanych za pomocą webinarów.
W tym samym raporcie znajdziemy informację, że 79% kupujących jest skłonnych zostawić swoje dane kontaktowe w zamian za możliwość uczestniczenia w webinarze lub otrzymanie jego nagrania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
(Re)kreacja treści webinaru
Rozwijając powyższy punkt: nasz webinar nie musi skończyć się wraz z naciśnięciem przycisku „Zakończ wydarzenie”. Jest to wręcz niewskazane! Przygotowanie webinaru kosztuje przecież sporo pracy, należy więc maksymalnie wykorzystać jego możliwości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przygotowując się do webinaru gromadzimy bardzo dużo treści, obrazów i materiałów wideo, które można następnie wykorzystać jako element szerszej strategii marketingowej. Na podstawie treści z prezentacji można stworzyć eBooka, serię newsletterów czy posta na firmowy blog.
Dodatkowo mamy do dyspozycji nagranie wideo, które można przerobić na serię krótkich filmików. Nasi odbiorcy chętniej obejrzą kilka 10-minutowych nagrań niż godzinny webinar. Warto więc wykorzystać to, planując kampanię promocyjną w mediach społecznościowych.
Webinary to platforma edukacyjna dla klientów
Webinary bez wątpienia stanowią potężne narzędzie marketingowe, ale ich zalety sięgają znacznie dalej. Webinary to doskonała platforma do dzielenia się wiedzą w prosty i angażujący sposób. Dlatego też webinary świetnie nadają się do prowadzenia szkoleń, zarówno dla pracowników firmy, jak i dla klientów czy płatnych szkoleń dla osób zainteresowanych naszymi treściami.
Prawda jest taka, że ludzie zazwyczaj nie wiedzą, czego szukają, dopóki nie zobaczą konkretnego produktu lub usługi w akcji. Na rynku jest wiele marek, oferujących różne rozwiązania oraz wiele źródeł informacji wpływających na decyzje kupujących. W związku z tym klienci bardzo często polegają na szkoleniach i demonstracjach produktu.
Dla firm jest to rozwiązanie atrakcyjne pod względem kosztowym: webinar pozwala na zorganizowanie wysokiej jakości programu szkoleniowego dla dużej grupy pracowników. Integrując natomiast działania content marketingowe z webinarami, można zaoferować przygotowany kurs wideo jako nagrodę dla zainteresowanych użytkowników, którzy zostawią swoje dane adresowe.
Webinar na każdą okazję
Może się zdarzyć, że chwilowo brakuje nam pomysłu na webinar, ale chcemy utrzymać stały kontakt z naszymi odbiorcami. Rozwiązaniem mogą tu być tzw. evergreen webinary, czyli takie, których tematyka jest zawsze aktualna i interesująca dla dużych grup odbiorców – niezależnie od okoliczności i czasu.
Przykładem tego typu webinarów jest seria tutoriali, w których pokazujemy jak coś naprawić, ugotować lub jakie rodzaje produktów sprawdzą się najlepiej w konkretnych sytuacjach. Mogą to być również webinary, w których dzielimy się trikami i wskazówkami w konkretnych obszarach, np. „5 alternatywnych metod parzenia kawy”.
Warto pochylić się nad tym tematem z kilku powodów:
- jest to dobry sposób na promocję firmy lub produktów w określonych porach roku, gdy biznes „kręci się” nieco wolniej (np. latem);
- evergreen kontent ma dobry wpływ na SEO. Wyszukaj popularne aktualnie słowa kluczowe i stwórz webinar inspirowany trendami. Następnie udostępnij nagranie na swojej stronie i właściwie zoptymalizuj je dla wyszukiwarek. Dzięki temu sprowadzisz ruch na swoją stronę na tak długo, dopóki temat jest aktualny i interesujący dla odbiorców;
- podczas tego rodzaju webinarów dzielimy się wiedzą i odpowiadamy na pytania interesujące naszych odbiorców. Dzięki temu możemy zbudować autorytet w branży i ustanowić pozycję eksperta.
Na koniec
Wspomniane powyżej przykłady to jedynie wybrane powody, dla których warto poświęcić uwagę webinarom i uwzględnić je w swojej strategii marketingowej. Potwierdzają one ich szerokie zastosowanie w budowaniu lepszego user experience, content marketingu i wideo, które w 2018 będą w centrum uwagi marketerów.