Unikalne treści - jak wpływają na sprzedaż w sklepie?

eCommerce

partnerem merytorycznym działu jest EDRONE ECRM FOR ECOMMERCE

Unikalne treści - jak wpływają na sprzedaż w sklepie?

Dzisiejsi klienci sklepów internetowych to klienci bardzo świadomi. Przeważnie wiedzą, czego szukają, przed zakupem porównują produkty i doskonale radzą sobie z researchem w sieci. 70% badanych biorących udział w raporcie „E-commerce w Polsce 2017.

fot. unsplash.com

Gemius dla e-Commerce Polska” kupiło przez Internet odzież, dodatki, płyty czy książki. Choć konsumentów nie brakuje, sklepy muszą radzić sobie z rosnącą konkurencją i walczyć pomiędzy sobą o ich uwagę. Oferowanie atrakcyjnego produktu jest ważne, lecz jak się okazuje niewystarczające. Jaką rolę odgrywa w sprzedaży dobrej jakości content? 

Nie ma sprzedaży bez treści

Choć zdawać by się mogło, że to oczywiste, zapewne nieraz byliśmy gośćmi sklepu, w którym oprócz nazwy produktu i jego zdjęcia nie znaleźliśmy nic więcej. Internetowe półki świecące pustkami w kontekście wartościowej wiedzy wcale nie są rzadkością. Zdarza się, że jesteśmy skupieni na jednym konkretnym produkcie i nie chcemy poznać całej oferty sklepu. Wiemy, że chcemy go posiadać, jesteśmy pewni swojego wyboru. Wówczas niezależnie od tego, co zobaczymy lub czego nie zobaczymy na stronie sklepu, i tak zdecydujemy się na zakup produktu. To jest pierwsza opcja.

Drugą jest chęć zakupu, ale brak koncentracji na danej rzeczy. Niekiedy oczekujemy możliwości porównania produktów, cech, opinii klientów, a także poczytania na ich temat. Ciekawostki, newsy, branżowe zapowiedzi, nowości. Istnieje cały szereg materiałów i treści, które mogą przybliżyć nas do zakupu tego, a nie innego produktu. Artykuły dedykowane produktom czy recenzje użytkowników są dla konsumenta bardzo ważne. Dzięki nim ma szansę lepiej poznać swój cel zakupu i dowiedzieć się więcej na temat oferowanych przez producenta możliwości. Tego rodzaju materiały są szczególnie wartościowe w przypadku kupna droższych produktów, gdzie więcej czasu poświęcamy na research, by być pewnym swojej decyzji.

Informacja jest dla klientów wartością dodaną. Dzięki niej poczują się zaopiekowani i ważni. W tradycyjnym sklepie mamy szansę sami ocenić produkt, chociażby po jego cechach zewnętrznych. Sklep internetowy ogranicza tę możliwość - widzimy produkt na zdjęciu, ale nie jesteśmy w stanie poznać go tak, jakbyśmy chcieli. I tutaj możemy wykazać się, tworząc kompletne, ciekawe i odpowiadające na potrzeby klienta opisy produktów. Content marketing i sklep internetowy to dwa elementy, które składają się w całość. Dobry sklep internetowy proponuje konsumentom coś więcej, niż standardowe informacje, jakie można wyszukać na stronach konkurencji. Podstawowe cechy w postaci parametrów suszarki czy lodówki są ważne, jednak dobrze jest pomyśleć o ich rozszerzeniu. Nie chodzi o wymyślanie cech, które te produkty nie posiadają, lecz o ujęciu ich w sposób praktyczny. Zwizualizowanie korzyści, jakie osiągnie klient po zakupie zachęci go do zakupu, ponieważ ujrzy w nim realną wartość i szansę na uproszczenie swoich codziennych obowiązków.

Wyróżnij sklep poprzez unikalne teksty

Jeśli już przekonasz się o tym, że warto pomyśleć o dodaniu na stronie sklepu zakładki z wiedzą dla klienta i rozszerzyć opis produktu, musisz pamiętać o kilku zasadach. Jedną z ważniejszych jest unikalność publikowanych treści. Nie powielaj opisów i materiałów, jakie można znaleźć w innych sklepach - zaproponuj coś od siebie. Postaw na zwięzły, ale wartościowy z perspektywy klienta opis produktu. Jego zalety możesz przedstawić poprzez przygotowanie przyjaznej dla oka infografiki. Warunkiem powodzenia jest dopasowanie contentu do profilu klienta i branży, w której funkcjonuje sklep. Jeśli zajmujemy się sprzedażą zabawek, rozrysujmy, jakie korzyści zyska dziecko dzięki posiadaniu edukacyjnego modelu. Pokażmy, ilu klientów jest zadowolonych ze swojego wyboru i zaproponujmy tekst poradnikowy, który podpowie rodzicom, jak mądrze bawić się ze swoimi pociechami i wybierać produkty dedykowane ich wiekowi.

Na pewno warto wcielić się w rolę klienta i spróbować ocenić, co sami chcielibyśmy zobaczyć i o czym przeczytać na stronie sklepu. Jeżeli nie potrafimy się zdystansować i ocenić poziom merytoryczny proponowany przez sklep, poprośmy o pomoc profesjonalistów, zajmujących się redagowaniem treści na stronę. Opisy produktów czy artykuły poradnikowe nie znikną ze strony po kilku tygodniach. Są to materiały, które zostają na niej przez dłuższy czas, dlatego tym bardziej powinniśmy postarać się o ich dopracowanie. Nie ma sensu na ślepo powielać treści znajdujące się na konkurencyjnych stronach - nie tylko z perspektywy wyszukiwarki i wyników Google, ale także z perspektywy klientów, którzy chętnie zapoznaliby się z nową jakością content marketingu na stronie sklepu.

Regularnie dodawany content na stronie sklepu czy w zakładce z blogiem pozwoli nawiązać trwałą relację z klientem. Zainteresuje go i skusi do częstego odwiedzania w poszukiwaniu nowinek i porad. Zamiast ilości skup się na jakości publikowanych treści - dawaj klientom to, o czym naprawdę chcieliby poczytać.

 

 

 

źródło:
gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij