Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Amica

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Amica
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedział również Tomasz Pietrzyk, PR Manager, Amica.
O autorze
5 min czytania 2018-01-15

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Ten rok obfitował w ważne wydarzenia dla Grupy Amica. Do najważniejszych możemy zaliczyć zakup pełnego pakietu francuskiej spółki Sideme, co w założeniu ma pozwolić na znaczące zwiększenie obecności naszej firmy na dużym i wymagającym rynku francuskim. Żeby móc rozwijać się harmonijnie inwestujemy nie tylko w kanały sprzedaży, ale także w serce naszej firmy, którym jest Fabryka Kuchni we Wronkach. To właśnie na terenie fabryki otworzyliśmy w tym roku najnowocześniejszy w Polsce Magazyn Wysokiego Składowania. Inwestycja umożliwi nam zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki i dalszą ekspansję na rynkach zagranicznych, a to wpłynie na rozwój całej Grupy Amica i w konsekwencji na dalsze zwiększanie zatrudnienia w firmie. Magazyn jest najważniejszą częścią naszego nowego centrum logistycznego i już stał się przykładem na to, że polska firma może inwestować w najnowocześniejsze rozwiązania na rynku.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Z pewnością sukcesem zakończyło się zaprezentowanie podczas IFA w Berlinie nowej pralki Dream Wash. Zarówno eksperci, jak i klienci odebrali ten produkt bardzo dobrze. To kolejny krok w stronę budowania kompetencji w pralnictwie i umocnienia pozycji w tym segmencie AGD. Produkt, ze względu na swoje funkcjonalności, m.in. funkcję prania parowego Steam Touch, możliwość dorzucania elementów odzieży w trakcie prania (funkcja Add+) czy automatyczne dozowanie detergentu OptiDose, ma wielkie szanse na to, by stać się rynkowym hitem. Pierwsze opinie po wprowadzeniu nowych pralek na rynek zdają się potwierdzać nasze przypuszczenia.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Największym wyzwaniem było ułożenie wszystkich procesów związanych z budową nowego centrum logistycznego (Magazynu Wysokiego Składowania) i zmiana zarządzania logistyką produktów dla całej Grupy.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Klienci są coraz bardziej wymagający, zarówno jeśli chodzi o design, jak i specyfikację produktów. Dlatego najciekawszym trendem, ale też wyzwaniem dla nas na przyszłość będzie sprostanie oczekiwaniom klientów. Z jednej strony dbanie o design i ergonomię użytkowania, a z drugiej o wysoką jakość i rozwiązania technologiczne. Doskonale to widać na przykładzie takich produktów jak stosunkowo niedrogie kuchnie wolnostojące. Wydaje się, że w tym segmencie bardzo trudno wprowadzić coś nowego, a my pokazujemy, że można do nich przenieść niektóre rozwiązania z dużo bardziej zaawansowanych technologicznie i cenowo piekarników do zabudowy. Zmianom też ulega wzornictwo. Dzisiejsze kuchnie wolnostojące mogą być prawdziwą ozdobą wnętrza. Oczywiście równocześnie dynamicznie rozwijamy sprzęt do zabudowy, ponieważ potrzeby klientów wyraźnie zmierzają w tym kierunku, a naszą ambicją jest dostarczanie użytecznych technologii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Branża marketingowa staje przed wyzwaniem skutecznego dotarcia do coraz bardziej świadomej grupy odbiorców jej komunikacji, jak również w obliczu bardzo wymagających klientów B2B. Z jednej strony rozwój nowych mediów pozwala na bliższe i częstsze komunikowanie się z odbiorcami reklamy, z drugiej strony powielane często wzorce i częstotliwość tej komunikacji mogą powodować przesyt informacji i zniechęcenie u odbiorców. Branża musi więc skuteczniej analizować ich zachowania, jak również preferencje i przyzwolenia na komunikację marketingowo-promocyjną. Obserwując wzrost wpływu segmentu digital na edukację i decyzje zakupowe także naszych klientów, nie możemy nie dostrzegać siły i wagi argumentów w tradycyjnych kanałach sprzedaży i właśnie ten mix, rozumiany jako dobór uzupełniających się narzędzi, staje się kluczowym wyzwaniem. Liczę, że branża marketingowa będzie w stanie wypracowywać rozwiązania i koncepty docierania do potencjalnych klientów zgodnie z naszymi potrzebami, a więc uwzględniając specyfikę rynków, na których działa Amica.

Coraz więcej polskich firm, które dynamicznie działają także na rynkach zagranicznych, dostrzega potrzebę spójnej i zintegrowanej komunikacji. Takie podejście było w Amice punktem wyjścia do stworzenia działu Marketingu Globalnego. Dostrzegam tutaj wyzwanie i zarazem szansę dla branży marketingowej, ponieważ do tej pory w dużej mierze branża skupiała się na rynku lokalnym często dostosowując założenia zagranicznych centrali swoich klientów do polskich realiów. Aktualnie mamy w kraju coraz więcej firm, które z sukcesem zdobywają rynki zachodnie, a co za tym idzie współpracujące z nimi podmioty będą miały okazję tworzyć autorskie kampanie o zasięgu międzynarodowym. Jest to wielka szansa dla rodzimej branży marketingowej, która może zacząć realizować projekty na rzadko spotykaną dotychczas skalę. Amica należy do największych polskich eksporterów, a nasze produkty są obecne na 55 rynkach zagranicznych. Proszę sobie wyobrazić jakie to daje perspektywy, jeżeli chodzi o planowanie kampanii!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Pracujemy nad nowymi liniami kuchni wolnostojących i piekarników do zabudowy. Nasze główne kompetencje jako producenta sprzętu AGD są właśnie w kategoriach grzejnych i w nich chcemy pokazać coś nowego oraz nadal wzmacniać obecność Amiki w tym segmencie rynku. Dodatkowo będziemy kontynuowali rozwój obecności produktów Grupy na rynkach zagranicznych, na których już w tej chwili Amica realizuje 70% obrotów. Bardzo ważnymi dla nas rynkami są Francja, Hiszpania oraz Wielka Brytania. To właśnie na nich skupimy znaczną część naszej uwagi. Dodatkowo w Poznaniu otworzymy wyjątkowy w skali kraju showroom, w którym będzie można nie tylko zobaczyć, ale w pełni doświadczyć tego, co dają użytkownikom najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne w produktach Amiki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Polska stała się centrum produkcji AGD w Europie. Coraz więcej czołowych producentów przenosi produkcję i swoje działy R&D do nas. Na pewno tak duża konkurencja jest dla wszystkim wyzwaniem rynkowym, któremy trzeba będzie sprostać. Amica będzie skupiała się na realizacji planów i wprowadzaniu kolejnych innowacji produktowych szczególnie w obszarze urządzeń grzejnych.

Miarą sukcesu Grupy Amica będzie rozwój firmy na rynkach zagranicznych w tym zwiększenie sprzedaży na najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynkach Europy Zachodniej. Jeżeli Amica jest w stanie konkurować tam, to znaczy, że może konkurować wszędzie – to jest jeden z naszych priorytetów na kolejny rok.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Jeśli chodzi o branżę AGD w Polsce to na pewno będziemy mieli do czynienia z dalszym wzrostem zainteresowania klientów urządzeniami do zabudowy. Muszą one łączyć bardzo wysoką jakość wykonania z funkcjonalnością i designem. Kuchnia jest miejscem wyjątkowym, często otwartym, połączonym z salonem co powoduje, że sprzęt AGD z funkcji czysto użytkowej bardzo mocno ewoluuje w kierunku wyposażenia wnętrz i ozdoby całego mieszkania. Musi współgrać ze stylem kuchni, a może nawet całego mieszkania, i zachwycać formą. Coraz częściej staje się też technologicznym gadżetem, który ma robić wrażenie na gościach. Doskonale to zjawisko pokazuje rozwój Internetu Rzeczy w AGD. Coraz więcej producentów stara się dostarczać ciekawe rozwiązania, ale ciągle jest to nisza z dużym potencjałem rozwoju dla najbardziej dynamicznych graczy na rynku. Amica od dawna dostrzega ten trend i dynamicznie rozwijamy produkty, które w naszym portfolio zyskały nazwę .IN. W naszej ofercie jest to bezkompromisowa klasa urządzeń, która łączy w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, doskonały design i użyteczne funkcje. Kategorię .IN tworzą inteligentny ekosystem inspirowany rozwojem Internetu Rzeczy. Sprzęty są podłączone do sieci i mają możliwość komunikowania się między sobą. Kuchennym centrum dowodzenia jest piekarnik, który można obsługiwać za pośrednictwem mobilnej aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Dodatkowo płyta indukcyjna może zostać połączona z okapem, co pozwala na automatyczny dobór mocy wyciągu w zależności od tego, jak eksploatowana jest płyta. Na pewno będziemy dalej pracowali nad rozszerzeniem funkcjonalności w najwyższym segmencie. Nasza strategia zakłada, że sprzęt ma ułatwiać życie, zatem funkcje muszą być faktycznie użyteczne, a nie jedynie stanowić niepotrzebną i kosztowną ciekawostkę technologiczną. To właśnie tutaj widzę duże wyzwanie dla producentów – jak sprawić, żeby bardzo zaawansowane technologie w bardzo prosty sposób faktycznie ułatwiały życie i rozszerzały wygodę korzystania z urządzeń, które w bardzo podobnej formie funkcjonują na rynku od dekad. My traktujemy urządzenia kompleksowo i nie wyobrażamy sobie, że sprzęt AGD może być tylko dobry technicznie lub tylko świetnie wyglądać. Dla firmy Amica AGD to funkcjonalność i doskonały design i w tym kierunku chcemy podążać.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Jeszcze więcej przychodów niż dotychczas chcemy realizować poza Polską, ponieważ tam dostrzegamy największe możliwości wzrostu firmy. Jeżeli chodzi o kanały, to chcemy zwiększać naszą obecność w studiach mebli kuchennych, gdzie cały czas widzimy duży potencjał dla produktów Amiki.

 

O rozmówcy:

Tomasz Pietrzyk
PR Manager, Amica