Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Chatbot Wrocławia – pierwszy w Polsce całodobowy punkt informacji turystycznej

Turyści i mieszkańcy miasta pytają online o aktualne imprezy organizowane we Wrocławiu, ciekawe trasy turystyczne, restauracje i hotele, repertuary kin oraz teatrów, a także transport między najważniejszymi punktami miasta. Kto odpowiada?
O autorze
2 min czytania 2018-01-23

Chatbot – pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który krótko i trafnie informuje zainteresowanych o turystycznych możliwościach stolicy Dolnego Śląska.

Chatbot pracuje na fanpage’u Visitwroclaw.eu, stronie dedykowanej turystom odwiedzającym Wrocław, od przełomu września i października minionego roku. – mówi Mariusz Pełechaty, Head of Product w Studiu KODA Bots, twórcy chatbota. Powstawał przez kilka miesięcy. Do listopada przechodził testy, by dostosować pojawiające się w nim treści do potrzeb użytkowników. – dodaje Pełechaty.

Dziś chatbot Wrocławia jest na bieżąco z atrakcjami i informacjami, którymi akurat żyje miasto. Odpowiada naturalnie na zadawane pytania. Nie sprzedaje, a stanowi wartościowe źródło informacji.

Poza tym ciągle trwa jego ewaluacja. Bo dzięki niemu urzędnicy otrzymują szereg informacji pozwalających ulepszać powstałe rozwiązanie. Nie dotyczy to tylko nowych słów w zasobie narzędzia, ale stale poszerzającej się ofercie turystycznej Wrocławia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak działa wrocławski bot turystyczny?

Wystarczy kliknąć w przycisk “wyślij wiadomość” na fanpage’u Visit Wrocław, a chatbot na podstawie aktualnych informacji ze strony visitwroclaw.eu odpowiada i odsyła do interesujących treści. Użytkownik na początku drogi określa temat, który go interesuje i przegląda wprowadzenia do artykułów. Jeśli coś szczególnie go zainteresuje – przechodzi na stronę www., na której znajdzie więcej informacji. – Tworząc chatbota pamiętaliśmy, że użytkownicy nie szukają dogłębnej rozmowy. Przeciwnie, wymagają konkretnych informacji, które pomogą im rozwiązać problemy tak szybko, jak to możliwe. Stąd, aby poprawić wrażenia turystów i mieszkańców miasta, upewniliśmy się, że odpowiedzi, które daje im bot, są natychmiastowe, trafne i zwięzłe. – zaznacza Pełechaty.

Strzał w dziesiątkę

Dzięki chatbotowi udało się zautomatyzować sporą część pracy wykonywanej przez Biuro Promocji. Urzędnicy odpowiadają jedynie na takie pytania turystów, z którymi bot nie jest w stanie sobie poradzić. A to pozwala zaoszczędzić im czas i stanowi dla nich wygodną formę pozyskiwania informacji. Obecnie tą drogą komunikuje się z miastem od kilkunastu do kilkudziesięciu osób dziennie. Chatbot jest całodobowym punktem informacji turystycznej, w którym pytający uzyskują potrzebne odpowiedzi tu i teraz. – W obliczu rosnącej ilości pytań zadawanych markom poprzez social media, rosną również oczekiwania związane z czasem reakcji. – mówi Ewelina Bartoszewska-Kman, kierownik zespołu komunikacji marketingowej miasta w Biurze Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Użytkownicy oczekują jej niemal w czasie rzeczywistym. Taka obsługa zajmuje coraz więcej czasu i z roku na rok generuje większe koszty. W poprawianie jakości i szybkości obsługi zawsze warto inwestować – dodaje Bartoszewska-Kman.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Analiza pytań użytkowników daje także wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie i szerzej, jakimi atrakcjami są zainteresowani turyści. Informacje pozwalają z jednej strony profilować ofertę turystyczną, z drugiej zaś selekcjonować treści pojawiające się na stronie czy w mediach społecznościowych miasta.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Plan na rozwój

Obecnie chatbot obsługuje pytających w języku polskim. Jeśli pojawiają się zapytania po angielsku, kieruje do anglojęzycznej wersji strony visitwroclaw.eu. Miasto rozważa wprowadzenie nie tylko anglojęzycznego odpowiednika ale również kolejnych języków: niemieckiego, hiszpańskiego, czeskiego.

Serwis VisitWrocław.eu rozwija się o nowe treści. A wraz z rozbudową bazy informacji i bota dojdą możliwości wysyłania powiadomień – informowania  o wydarzeniach, wystawach, nowych restauracjach etc., by budować relację z turystami odwiedzającymi miasto i mieszkańcami Wrocławia.

Technologia ekscytuje, ale?

Warto stawiać na praktyczne rozwiązania. Dzisiejsze chatboty to nadal proste, interaktywne interfejsy potrafiące prowadzić użytkownika po przygotowanych wcześniej ścieżkach, rozpoznawać kluczowe słowa i wyświetlać przewidziane dla ich kombinacji wyniki.

Ale odpowiednio zaprojektowane wspierają cele informacyjne i sprzedażowe marek. Właśnie z tego powodu popyt na to rozwiązanie stale rośnie. Bo ludzie ciekawi nowości, chętnie zaglądają do chatbotów, szukając w nich przydatnych informacji.

Wrocławski bot turystyczny, który jest efektem współpracy Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, agencji be frank! oraz KODA Bots, pokazuje, że to już nie tylko trend, ale przede wszystkim skuteczne i praktyczne narzędzie komunikacji z odbiorcami.