5 kreatywnych sposobów na promocję webinaru

5 kreatywnych sposobów na promocję webinaru
Sukces webinaru zależy między innymi od odpowiedniej strategii, kreatywności i przygotowania. Właściwie zorganizowany i poprowadzony webinar może znacznie podnieść wskaźniki konwersji. W związku z tym celem powinno być zainteresowanie jak największej liczby odbiorców. Aby to osiągnąć...
O autorze
3 min czytania 2018-01-25

…kluczowe jest przygotowanie skutecznej kampanii promocyjnej.

Poniżej 5 przydatnych wskazówek na promocję, która pomoże zwiększyć liczbę uczestników webinaru.

Bloguj na temat swojego webinaru

Jedną z najskuteczniejszych metod wzbudzania zainteresowania webinarem jest wcześniejsze stworzenie kontentu na jego temat. Daj swoim odbiorcom przedsmak wydarzenia w blog poście i przykuj ich uwagę z odpowiednim wyprzedzeniem.

W tekście należy skoncentrować się na przedstawieniu korzyści wynikających z udziału w wydarzeniu: dlaczego warto wziąć w nim udział? Na jakie konkretne potrzeby odpowiada? Kto będzie prowadzącym? Post nie musi być nasycony treściami promocyjnymi, aby przyniósł pożądane efekty. Zamiast tego lepiej dostarczyć wartościowych informacji i wprost zachęcić do udziału.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Blogowanie gwarantuje zwiększenia ruchu organicznego na naszej stronie, zwłaszcza jeżeli treści pojawiają się na niej regularnie. Chcąc właściwie kierować czytelników na swoje blog posty, należy wcześniej wyszukać odpowiednie słowa kluczowe i sprawdzić, które z nich przyciągają największy ruch dla wybranego tematu. Następnie wyselekcjonowane słowa powinno się zastosować w całej strategii content marketingowej.

Narzędzie SEMrush Content Template pozwala zidentyfikować właściwe słowa kluczowe, które najlepiej sprawdzą się dla wyszukiwanej branży. Pomaga ono również dobrać odpowiednie platformy do promocji oraz określić idealną tekstu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Promuj webinar na żywo

Dzięki popularnym obecnie tzw. live’om możemy szybko i w angażujący sposób łączyć się z naszymi odbiorcami. Transmisje na żywo bardzo szybko stają się wiodącą formą budowania zaangażowania wokół marki. Według danych 80% użytkowników preferuje taką formę od czytania artykułów czy przeglądania postów w mediach społecznościowych. Obecna publiczność nastawiona jest na interakcję w czasie rzeczywistym, komentując, lajkując i zadając pytania podczas oglądania wideo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wykorzystanie live streamingów do promocji webinaru to nieszablonowy sposób, aby dać odbiorcom przedsmak naszego wydarzenia. Facebook Live, twitterowy Periscope czy Instagram Live oferują mnóstwo funkcji, jak na przykład powiadamianie followersów o odbywającej się transmisji na żywo lub opcje nagrywania z możliwością wyświetlenia wideo po zakończonej sesji. Warto sprawdzić, który z serwisów najlepiej odpowiada na nasze potrzeby, chociaż można oczywiście przeprowadzić sesje na każdej z tych platform, co z pewnością pozwoli uzyskać większy zasięg.

Wejdź we współpracę z inną marką

Nawiązanie partnerstwa z inną firmą z Twojej branży może przynieść obopólne korzyści. Po pierwsze, każda z firm wnosi swoje własne, sprawdzone praktyki i doświadczenie. Po drugie, łącząc swoje bazy kontaktów i społeczności zwiększa się zasięg komunikacji. Jedną z opcji dla początkujących start-upów jest nawiązanie partnerstwa z większą firmą o ugruntowanej pozycji na rynku, co pozwoli na większy i ustabilizowany rozwój start-upu.

Kilka pomysłów na wspólną strategię promocji współpracujących marek:

  • organizowanie wspólnych webinarów;
  • połączone newslettery;
  • wzajemna promocja swoich postów w mediach społecznościowych;
  • wspólny sponsoring, np. akcji charytatywnej;
  • gościnne posty na swoich blogach;
  • akcje zniżkowe/promocyjne na swoje produkty;
  • współdzielenie zasobów marketingowych lub IT.

Usprawnienie procesów komunikacyjnych pomoże zespołom marketingu, sprzedaży i obsługi klienta na efektywną współpracę oraz na promowanie Twojej marki w sposób gwarantujący maksymalny zasięg przy minimalnym wykorzystaniu zasobów.

Promuj webinar na LinkedIn

LinkedIn zrzesza profesjonalistów niemal ze wszystkich branż, warto więc skorzystać z tego narzędzia, planując działania promocyjne. Zgodnie z przeprowadzonym badaniem, 80% leadów pozyskiwanych w marketingu B2B pochodzi z tego kanału. Dodatkowo, może on wygenerować niemal połowę ruchu na stronie.

Aby dotrzeć do większej liczby profesjonalnych odbiorców, należy mieć przygotowaną właściwą strategię. Warto dołączyć do grup merytorycznie odpowiadającym prezentowanym przez Ciebie treściom. Publikuj treści wysokiej jakości, dostosowane do tematyki grupy, w postach uwzględniaj linki i nawiązuj kontakty z liderami grupy. W zależności od posiadanego budżetu, rozważ zakup artykułów sponsorowanych, aby jeszcze skuteczniej targetować profesjonalistów.

Oczywiście mając gotowego blog posta i wideo z transmisji na żywo, nie zapomnij udostępnić ich na LinkedInie. 40% użytkowników LinkedIna odwiedza serwis codziennie i obecnie jest to najskuteczniejszy kanał społecznościowy do generowania leadów – pokonując konkurencję o, bagatela, 277%!

Wykorzystaj podcast jako follow-up

Ponad 42 miliony Amerykanów słucha podcastów każdego tygodnia. Jest to świetny sposób na zbudowanie lojalnej grupy odbiorców. Podcasty to medium rozrywkowe, pozwalające zbudować relacje ze słuchaczami w bardziej osobisty sposób. Jeżeli Twoja firma już prowadzi podcasty, pamiętaj, aby wspominać w nich o swoich webinarach. Warto rozważyć przyznanie kodu zniżkowego lub innej oferty specjalnej dla słuchaczy, aby jeszcze bardziej zwiększyć jej liczbę.

Jeżeli natomiast nie prowadzisz podcastów, ale szukasz sposobu na znalezienie szerszej grupy odbiorców, zaproponuj współpracę innym prowadzącym. Wcześniej zbadaj rynek i wyszukaj podcasty cieszące się dużym zainteresowaniem, których odbiorcy pasują do Twojej grupy docelowej. Skontaktuj się z organizatorami i zapytaj o możliwość wzmianki Twojej firmy lub zaproponuj wywiad. Może to być akcja sponsorowana, jak reklama lub współpraca partnerska służąca wzajemnej promocji.

Myśl końcowa

Organizowanie webinaru w celu promocji firmy stwarza wyjątkową okazję do dzielenia się treściami z bardzo szeroką grupą odbiorców. Dzięki temu webinary stają się jednym z najlepszych narzędzi dzisiejszego marketingu. I chociaż owszem, odpowiednie ich zaplanowanie i przygotowanie wymaga nakładu pracy, to nie jest to rzecz skomplikowana, wymagająca specjalistycznej wiedzy.

Odpowiednio przygotowany webinar prowadzi się z łatwością. A odpowiednia, wielokanałowa promocja, wsparta kreatywną strategią, z pewnością pomoże zwiększyć liczbę jego uczestników.