NowyMarketing prognozuje rok 2018: JYSK

NowyMarketing prognozuje rok 2018: JYSK

O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedziała również Joanna Kalinowska, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu JYSK Polska.

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Polacy pokochali skandynawski styl i wzornictwo. Coraz bardziej cenią minimalizm i lekką kolorystykę. Dla nas oznacza to nie tylko budowanie skutecznych kampanii marketingowych, ale przede wszystkim prace nad nową koncepcją sklepów. Dlatego też jednym z ważniejszych wydarzeń w ubiegłym roku było otwarcie jednego z 3 w całej Europie sklepów konceptu 3.0. Oczekiwania naszych klientów są bowiem takie, że pomysłów chcą szukać również w naszych sklepach. Jedną z najważniejszych zmian w wyglądzie sklepu jest jasna drewniana podłoga. Cały sklep przeszedł jednak renowację – począwszy od oświetlenia, koloru ścian, oznaczeń aż do ujednoliconych elementów montażowych. Całkowicie nowa koncepcja aranżacyjna, zgodnie z którą produkty są jeszcze lepiej eksponowane. Nowy, bardziej nowoczesny design daje na przykład więcej miejsca na aranżowanie i dekorację przestrzeni w obszarze meblowym. Teraz klienci znajdą więcej pomysłów, oglądając i testując meble w bardziej przyjaznym domowym środowisku. Dzięki temu jeszcze bardziej podkreślamy skandynawskie korzenie i design. Liczymy na to, że nowa koncepcja spodoba się naszym klientom i kolejne sklepy JYSK będą aranżowane w ten nowoczesny sposób.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Zakupy on-line to rozwijający się segment sprzedaży, jednak w branży meblarskiej i wnętrzarskiej nie jest to takie oczywiste. JYSK dzięki obecności w wielu polskich miastach daje klientom możliwość obejrzenia produktu w sklepie, a potem zakupienia go on-line. Uważamy, że sukces sprzedaży to także możliwość bezterminowego zwrotu towaru. Rozumiemy, że klient może zmienić zdanie, a dzięki zakupom w JYSK ma poczucie bezpieczeństwa, że towar może bezproblemowo wrócić do sklepów.

Wielkim sukcesem okazała się także kampania Black Friday. Podczas gdy Polska jest często krytykowana za niezbyt atrakcyjne promocje, my już piąty rok z rzędu notujemy zwiększone obroty, a ubiegłoroczne zyski były lepsze od poprzedniego wspaniałego rezultatu. Padł nowy rekord JYSK Nordic - 1 430 000 klientów odwiedziło sklepy JYSK Nordic podczas Black Friday. Dzięki temu sklepy osiągnęły obrót o ponad dziesięć procent większy w porównaniu z kampanią z poprzedniego roku. W Polsce odnotowaliśmy ponad dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu do rekordowego Black Friday w roku 2016. Mieliśmy również imponujący wzrost zamówień Click&Collect - prawie 40%, a także wzrost sprzedaży online.

Wniosek? Dobrze zaplanowana i zakomunikowana kampania przynosi efekt.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Najciekawszym rynkowym trendem minionego roku jest rozwój omnichannel oraz integracja sprzedaży kanałów offlline i online.

W centrum uwagi i wszystkich naszych działań oraz decyzji jest zawsze klient. Kontakt klienta z marką JYSK traktujemy kompleksowo i postrzegamy w kategorii podróży. Staramy się, żeby ta podróż niezależnie od czasu i miejsca oraz etapu przebiegała sprawnie oraz zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klienta. Nasze działania zmierzają do osiągnięcia większej spójności między różnymi kanałami sprzedaży, co w efekcie prowadzi do tego, że klient łatwo i wygodnie porusza się między nimi, nie napotykając na przeszkody lub ograniczenia. Wiele rozwiązań, które już stosujemy z powodzeniem, stawiają nas w czołówce sieci handlowych działających na polskim rynku.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Polska jest rynkiem bardzo konkurencyjnym i atrakcyjnym dla wielu inwestorów. Firmy inwestują w reklamę coraz wyższe budżety, poszukując jednocześnie nowych, kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań. Rosną wydatki na reklamę internetową, ale też rosną oczekiwania wobec agencji marketingowych czy domów mediowych, żeby rozwiązania były mierzalne i efektywne.

Branża kreatywna staje przed coraz większym wyzwaniem – budowaniem skutecznych kampanii content marketingowych oraz angażującego contentu video i pomysłów na współpracę z influencerami.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Planujemy globalne kampanie marketingowe prowadzone wielokanałowo i jednocześnie we wszystkich krajach JYSK Nordic - inspirujące, angażujące, bogate w treści i wykorzystujące wszystkie dostępne nam kanały sprzedaży i kanały komunikacji. Będziemy w dalszym ciągu integrować różne kanały sprzedaży i włączać do naszych kanałów komunikacji nowe, dzięki którym mam nadzieję będziemy poszerzać naszą grupę docelową.

Wierzymy także wciąż w skuteczność tradycyjnego PR i utrzymywania dobrych relacji z naszymi partnerami, blogerami i dziennikarzami. Z pewnością zaproponujemy kilka spotkań, które zawsze są inspiracją i doskonałą okazją do wymiany doświadczeń.

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Nowe przepisy dot. ograniczenia handlu w niedziele będą oznaczać potrzebę dostosowania ofert i planu marketingowego do nowych warunków. Naszym nadrzędnym celem będzie zapewnienie klientom dostępu do świetnych ofert także w niedzielę i dni wolne od pracy i handlu, poprzez inne kanały sprzedaży dostępne w JYSK, takie jak Click&Collect oraz zakupy online na JYSK.pl. Dzięki Click & Collect można wygodnie robić zakupy, zamawiając towar poprzez naszą stronę, a odbierać go w sklepie. Wysyłka do sklepu jest bezpłatna, a za towar płaci się w sklepie przy odbiorze.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Rozwój nowych technologii i narzędzi. Wyzwaniem dla marki będzie to, aby zmieniać znaczenie innowacji i nie zapominać, że w centrum uwagi musi znajdować się człowiek. My dążymy do tego, żeby podróż i doświadczenie z marką JYSK było bezproblemowe, przyjemne i ułatwiało życie.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Od lat na znaczeniu zyskują kanały on-line i w tym roku ten trend się nie zmieni. Jednak z uwagi na wielość kanałów i zmieniające się zasady „internetowej gry” wyzwaniem jest skuteczne budowanie kampanii.

 

O rozmówczyni:

Joanna Kalinowska
Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu JYSK Polska

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij