Siedmioslajdowiec #35: Polskie startupy, które odniosły sukces w 2017

Siedmioslajdowiec #35: Polskie startupy, które odniosły sukces w 2017
Rok 2017 był pełen sukcesów dla polskich startupów działających na arenie międzynarodowej. W większości przypadków były one kontynuacją dobrej passy z poprzednich lat, przejawiającą się we wzroście liczby klientów lub pozyskanego finansowania.
O autorze
3 min czytania 2018-02-07

fot. depositphotos.com

Dla niektórych, jak np. DreamJay, sukcesem było również samo zwieńczenie kilku lat pracy, czyli pomyślne przeprowadzenie testów funkcjonalności, umożliwiające premierę produktu. Dwa spośród opisywanych startupów zostały wyróżnione dodatkowo na łamach World Economic Forum jako mające potencjał uzyskać miano „jednorożców”, czyli startupów o wartości przekraczającej miliard dolarów. Sukcesy poniżej opisanych firm sprawiają, że coraz częściej Polska oceniania jest jako atrakcyjne środowisko dla startupów, z ciągle rosnącym potencjałem.

DreamJay

DreamJay jest warszawskim startupem, który przez ostatnie 4 lata opracowywał aplikację Nightly, mającą na celu ułatwiać zasypianie i wybudzanie, oraz stymulować i monitorować sen, jak również minimalizować możliwość pojawienia się koszmarów. Rok 2017 był kluczowy dla spółki z dwóch powodów. Przede wszystkim, udało jej się zdobyć 2.3 mln dolarów finansowania, które zostaną przeznaczone na rozbudowę zespołu i testy kliniczne, których celem jest uznanie Nightly za lek przez amerykańską FDA. Oprócz tego aplikacja pozytywnie przeszła fazę testów funkcjonalności, przeprowadzoną w Australii, i zadebiutowała na początku 2018 na Google Play i AppStore.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Perfect Gym

Perfect Gym jest kompleksowym systemem do zarządzania klubami, przeznaczonym dla właścicieli klubów sportowych i siłowni. Wśród funkcjonalności platformy znajdują się, m.in., monitorowanie rozkładu pracy trenerów oraz aktywności klientów, fakturowanie i obsługa płatności, tworzenie raportów, czy też zarządzanie programami lojalnościowymi. Perfect Gym obecnie posiada ponad 1.000 klientów w 38 krajach. W roku 2017 firma uzyskała 35% wzrost w liczbie klientów oraz zdobyła 4,5mln euro finansowania od 3TS Capital Partners (będącego inwestorem wiodącym), Innovation Nest i Trigon TFI.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Growbots

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Growbots jest startupem oferującym oprogramowanie do automatyzacji sprzedaży poprzez dopasowanie dostawców usług i produktów z przedsiębiorstwami, które potrzebują. Jest to pierwszy polski startup, któremu udało się dostać do jednego z największych akceleratorów biznesu na świecie, 500 Startups. Miało to miejsce na początku 2015 i w ciągu kolejnych lat spółka cieszyła się pasmem sukcesów, zarówno w pozyskiwaniu kolejnych inwestorów, jak i we wzroście liczby klientów. Rok 2016 Growbots zamknęło z przychodem 2,6mln dolarów. W 2017 spółka uzyskała kolejne 2,5mln dolarów finansowania a liczba klientów rosła stale w tempie 10% z miesiąca na miesiąc. Growbots ocenione zostało na łamach World Economy Forum jako startup mający szansę zyskać miano „jednorożca”.

SALESmanago

SALESmanago jest startupem oferującym oprogramowanie do automatyzacji sprzedaży, który, podobnie jak Growbots, ma szansę stać się „jednorożcem”. Od czasu powstania w 2011, rokrocznie niemal podwajał przychody – w 2016 wyniosły one 28 milionów złotych. W tym samym roku spółka uzyskała 6 mln dolarów finansowania od 3TS Capital Partners, które umożliwiły jej prace nad nowymi funkcjonalnościami, promocję, ogólną rozbudowę i wsparcie platformy, jak również zatrudnienie nowych pracowników. W 2017 Sales Manago wprowadziło, jako pierwsze na świecie w kategorii oprogramowania do automatyzacji sprzedaży, funkcjonalność Live Chat. Rozbudowa platformy objęła również takie funkcjonalności jak machine learning, kreator wizualizujący procesy automatyzacji. Był to również rok w którym spółka osiągnęła 44,2 milionów złotych przychodu (65% wzrost) oraz zyskała ponad 1.000 nowych klientów, w tym m.in. Lacoste i Electrolux.

Brand24

Brand24 jest startupem oferującym platformę do monitorowania komunikacji marek, oraz wzmianek o nich. Został stworzony w 2011 roku, jednak dopiero kiedy uruchomiono zagraniczną wersję platformy w 2014, Brand24 osiągnął naprawdę błyskotliwy sukces, zwiększając zyski spółki ponad 8-krotnie. Obecnie do klientów spółki należy m.in. Ikea, H&M, Intel, Vichy czy Carlsberg. W 2017 Brand24 pozyskał 3,5 miliona złotych w ramach sprzedaży 110 tysięcy nowych akcji, co zapewniło spółce wycenę na poziomie 60 milionów złotych. Liczba klientów Brand24 urosła o 15% względem 2016 oraz o 55% względem 2015.

Digital Melody Games

Digital Melody Games jest firmą działającą od 2013 roku, zajmującą się tworzeniem gier mobilnych i komputerowych. Stała się ona rozpoznawalna na całym świecie dzięki grze Timberman, która premierę miała w 2014 i w tym samym roku osiągnęła 1 miejsce na liście pobrań Apple App Store w Stanach Zjednoczonych. Do tej pory została ona pobrana ponad 35 milionów razy.

Rok 2017 również był dla Digital Melody Games pełen sukcesów. Premierę miała gra Hardway, która w ciągu pierwszego tygodnia pobrana została ponad milion razy. Próg ten został przekroczony w 2017 również przez 2 inne nowe produkcje studia, Timber Tennis oraz Find The Balance, chociaż zajęło im to nieco więcej czasu niż w przypadku Hardway. Ilość pobrań oraz aktywnych graczy jest niezwykle ważna dla Digital Melody Games, firma zarabia bowiem głównie na mikrotransakcjach.



Brainly

Brainly jest obecnie największą platformą peer-to-peer learning na świecie, która swoje początki miała w 2009, w postaci portalu Zadane.pl (nazwa ta funkcjonowała w Polsce aż do 2017). Umożliwia ona wymianę wiedzy pomiędzy uczniami – jedni zadają pytania, inni udzielają odpowiedzi. Brainly jest obecne w 35 krajach, zawiera w bazie ponad 30 milionów odpowiedzi, a na jego łamach pytania zadawane są z częstotliwością 8 tysięcy na godzinę. Brainly osiągnęło w 2017 milestone 100 milionów użytkowników, oraz pozyskało 14 milionów dolarów finansowania, m.in. od Kulczyk Investments i dotychczasowych inwestorów.

 

 

 

Źródła
forbes.com/sites/alisoncoleman/2016/05/20/poland-on-track-to-becoming-a-major-european-tech-startup-hub/#2d0c63fc2085
digitalmelody.eu/news
mamstartup.pl/inwestycje/11969/polski-dreamjay-zgarnia-ponad-2-mln-dolarow-tej-jesieni-udostepni-aplikacje-ulatwiajaca-zasypianie
businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/nightly-aplikacja-pomagajaca-zasnac-i-zwalczyc-koszmary/pd52zr2
spidersweb.pl/2017/10/perfect-gym-inwestycja.html
mamstartup.pl/podsumowania/12673/obslugujemy-ponad-tysiac-klientow-z-40-krajow-podsumowanie-roku-perfect-gym
forbes.pl/przywodztwo/growbots-polska-firma-o-ktorej-rozmawia-sie-w-dolinie-krzemowej/d4tmb2w
techcrunch.com/2017/06/21/growbots-raises-2-5m-for-its-machine-learning-based-sales-automation-platform/
marketing-automation.pl/podsumowanie-roku-2017-w-salesmanago/
mamstartup.pl/spolka/12325/brand24-idzie-na-gielde-w-2018-roku-startup-jest-wyceniany-na-60-milionow-zlotych
forbes.pl/biznes/brainly-ze-100-mln-uzytkownikow-inwestorem-sebastian-kulczyk/l001v8g