Grzegorz Krzemień szefem Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska

Pracami drugiej kadencji Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, której celem jest kształtowanie standardów kompetencji e-marketingowych, pokieruje od początku marca br. Grzegorz Krzemień, Prezes GoldenSubmarine.
O autorze
2 min czytania 2018-02-23

W gronie 11 członków Rady znaleźli się przedstawiciele agencji, domów mediowych, reklamodawców i uczelni wyższych.

Głównym zadaniem powołanej 20 lutego na dwuletnią kadencję Rady będzie wyznaczanie i tworzenie standardów kompetencji e-marketingowych, które odgrywają coraz większą rolę w rozwoju usług digitalowych i procesie digitalizacji biznesu. Także systematyczny wzrost udziału reklamy online w całości tortu reklamowego sprawia, że zarówno marketerzy, jak i agencje reklamowe czy domy mediowe oczekują od pracowników systematycznego podnoszenia kwalifikacji, podążania za nowinkami oraz coraz lepszego rozumienia rynku.

Przed nami decyzje dotyczące rozwoju programu certyfikacji kompetencji e-marketingowych. W tym wzmocnienie wizerunku samego certyfikatu jako dokumentu atrakcyjnego zarówno dla specjalistów naszej branży, dla których jest on narzędziem weryfikacji kompetencji, jak i dla agencji, którym ułatwia konkurowanie w przetargach, a także dla pracodawców, którym upraszcza on proces rekrutacji – mówi Grzegorz Krzemień, Przewodniczący Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, Prezes GoldenSubmarine.

Prace Rady – ciała nadzorującego i kontrolującego program certyfikacji DIMAQ – będą odbywały się w czterech grupach projektowych: aktualizacji sylabusa i pytań, recertyfikacji i korzyści z posiadania certyfikatu, komunikacji oraz kolejnych poziomów certyfikacji. Decyzje Rady, choć będą w pierwszej kolejności dotyczyły programu realizowanego na polskim rynku, będą też automatycznie wprowadzane w krajach, które przyjęły certyfikację DIMAQ (obecnie to: Słowenia, Grecja, Cypr, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W skład Rady wchodzą przedstawiciele całego ekosystemu reklamowego – eksperci branży, szefowie agencji reklamowych, wykładowcy wyższych uczelni, trenerzy. Oprócz Grzegorza Krzemienia, który przejął obowiązki od Pawła Sali, Dyrektora Zarządzającego FreshMail, są to: Łukasz Bis – prodziekan i wykładowca na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Arkadiusz Łatko – Manager Kampanii Internetowych Credit Agricole Bank Polska, Artur Maciorowski – trener, konsultant, publicysta, właściciel eCode.pl, Zbigniew Nowicki – Managing Director Bluerank, Paweł Patkowski – Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, Anna Robotycka – twórca i właściciel agencji faceADDICTED/F11, Włodzimierz Schmidt – Prezes Zarządu IAB Polska, Jacek Szostak – praktyk komunikacji digital i trener w Publicis Media/StarcomMediavest Group, Robert Wielgo – CMO, członek Zarządu IAB Polska, Krzysztof Winnik – trener, wykładowca akademicki, konsultant w Winnik Consulting.

Dwa lata, tyle minęło od startu programu certyfikacji DIMAQ. Przez ten stosunkowo krótki czas wypracowaliśmy istotną rozpoznawalność w branży, co jest dla nas sygnałem, że tego typu inicjatywa była potrzebna. Jednocześnie widzimy, że program musi cały czas podlegać weryfikacji i rozwijać się, gdyż dotyczy wiedzy pracujących w tak dynamicznym środowisku jak marketing internetowy. Doświadczenie Grzegorza Krzemienia z pewnością będzie tu bardzo pomocne – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Program certyfikacji DIMAQ został opracowany przez ekspertów IAB Polska, a następnie wdrożony pod koniec 2015 roku w Polsce, a potem w kilku krajach europejskich (Słowenia, Cypr, Grecja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra). Jego cechą wyróżniającą jest uwzględnienie zarówno tematów globalnych, jak i charakterystycznych tylko dla regionalnego sektora e-marketingu. Egzamin weryfikuje wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym i obejmuje zagadnienia z 12 obszarów. To m.in. strategia i planowanie, display advertising, social media i content marketing, mobile marketing, prawo w internecie, e-commerce, programmatic, analityka. Jest przeprowadzany zawsze w tych samych warunkach – odbywa się w siedzibie IAB za pośrednictwem platformy online. W przypadku niepowodzenia, do egzaminu można przystąpić ponownie po 3 miesiącach. Certyfikat otrzymało do tej pory już ponad 800 osób. Jest on zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ważność certyfikatu jest ograniczona czasowo ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę marketingu cyfrowego. Po dwóch latach należy ponownie przystąpić do egzaminu bądź przedłużyć ważność certyfikatu poprzez uczestnictwo w programie recertyfikacji.