Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Opowiedz dobrą historię

Opowiedz dobrą historię
Współczesna reklama bardzo często opiera się na opowieściach, które nie tylko zwracają uwagę, ale także budują przekaz związany ze specyfiką marki. Jak zbudować opowieść, która nie tylko zachwyci, ale będzie zgodna z filozofią naszego brandu?
O autorze
2 min czytania 2018-03-05

Często prawdziwe historie stanowią inspirację kreatywną do stworzenia reklam. Jedną z nich postanowiły wykorzystać linie lotnicze British Airways, pokazując niezwykłą opowieść stewardessy. W krótkim story poznajemy nie tylko specyfikę jej pracy, ale także kluczowe wartości, jak wsparcie, pomoc, czy zaangażowanie, które pracownica linii przekazuje pasażerom. Jaki jest efekt dobrego serca, wkładanego w obsługę? Z pewnością podkreśla wyjątkowość pasażerów i linii lotniczej, która łączy Wyspy z Indiami od niemal stu lat, pokazując przy tym, że mimo wielu historycznych różnic – wartości zdecydowanie łączą wszystkich podróżujących tymi liniami.

Wspólnota wartości

Czy opowieści sektora bankowego mogą zachwycać? Dobrym przykładem jest, chociażby opowieść, jaką raczy konsumentów amerykański Santander. W krótkiej, minutowej reklamie nie tylko udaje się nawiązać do filozofii oszczędzania, która stanowi jedną z kluczowych wartości, ale także, zgodnie z korporacyjnymi zasadami, w prosty i zrozumiały sposób przekazuje się ideę wsparcia i zaangażowania, jaką każdego dnia niosą pracownicy tej jednej z największych grup bankowych na świecie.

Dobrze dobrana muzyka, krótka, aczkolwiek bogata w symbole warstwa wizualna i narracyjna sprawiają często, że przekaz reklamowy jest czytelny, niezależnie od położenia geograficznego odbiorców. To niezwykle istotne, aby treści przekazywane w reklamie były nie tylko uniwersalne, ale także możliwe do zrozumienia przez odbiorców z różnych kultur. Bo przecież w dobie globalnej wioski coraz częściej mieszkańcy różnych krajów rozsiani są po zakątkach całego globu. Czy zatem powinniśmy tworzyć reklamy z myślą o ich umiędzynarodowieniu? Zdecydowanie nie, szczególnie jeśli nie mamy takiej potrzeby biznesowej. Warto jednak popatrzeć na nie przez pryzmat uniwersalnych wartości. Dobrym przykładem jest tu reklama Thai Life Insurance, która, chociaż stworzona na rynek azjatycki, jest odczytywana bez problemu przez odbiorców nad Sekwaną, Odrą, czy Wisłą, nawet mimo nieznajomości języka, w którym stworzono narrację.

Prowadź przez historię

Niezwykłe opowieści tworzone są z myślą o najmłodszych odbiorcach. Dobrym przykładem na to, jak różne procesy technologiczne wyjaśnić w prosty sposób jest KLM. Za pomocą serii animacji z brand heroes Bluey w roli głównej poznajemy także różne kluczowe wydarzenia z życia przewoźnika, np. udział w słynnej holenderskiej paradzie kwiatów. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prosta, nieskomplikowana, stosunkowo krótka i jasna w przekazie historia, którą optymalnie można opowiedzieć w kilkudziesięciu sekundach to z całą pewnością jedne z istotniejszych elementów dobrze stworzonego przekazu reklamowego, który spotka się z zainteresowaniem w sieci czy w coraz istotniejszym świecie wideo w social media. Tworząc tego rodzaju przekazy, warto pamiętać, że sama narracja powinna być nie tylko zgodna z wartościami naszej marki, firmy, czy produktu, ale winna się wpisywać zarówno w warstwę symboliczną jak i dosłowną, jaką prezentujemy. Dobry materiał wideo to również odpowiednio dobrana muzyka, która nie tylko towarzyszy historii – ale też odpowiednio buduje napięcie i „prowadzi” widza przez całą historię.

Czy zatem w natłoku mnogości przekazu reklamowego łatwo dziś stworzyć opowieść, którą docenią odbiorcy? Dzięki możliwości odpowiedniego dopasowania placementów, w jakich ją umieścimy – zdecydowanie łatwiej. Jednak zawsze, mimo najstaranniej stworzonego mediaplanu, kluczowy będzie aspekt samej historii, którą chcemy przekazać. Bo przecież, jak mawiał Milton Hershey, naszym klientom powinniśmy dać jakość, która jest najlepszym rodzajem reklamy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się