Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

9 sposobów na zastosowanie chatbotów w marketingu internetowym

9 sposobów na zastosowanie chatbotów w marketingu internetowym
Za sprawą rozwoju sztucznej inteligencji (AI) i przetwarzania języka naturalnego (NLP) w ostatnim czasie rozwinęła się kolejna technologia, mianowicie chatboty. Są to niezwykle wyrafinowane i wszechstronne narzędzia, które aktywnie wspierają coraz więcej procesów biznesowych.
O autorze
3 min czytania 2018-03-08

Chatboty poza spełnianiem swojego podstawowego zadania, czyli obsługi klienta, mogą również stać się częścią inicjatyw marketingowych i bezproblemowo przeprowadzić klienta przez wyznaczoną ścieżkę sprzedaży. Oto kilka sposobów na to, jak wykorzystać chatboty w strategii marketingowej.

1. Maksymalnie spersonalizowany kontakt

Zwracanie się do osoby tak, jak byśmy ją znali, całkowicie zmienia charakter rozmowy. Chatboty skanują media społecznościowe zbierając dane o każdej osobie, z którą mają kontakt. Gdy użytkownik ma zapytanie dotyczące obsługi klienta, chatbot może na nie dokładnie odpowiedzieć i kontynuować rozmowę, oferując spersonalizowane porady dotyczące zakupów w oparciu o historię wyszukiwań, zachowań i preferencje klienta.

2. Większa zdolność zaangażowania

Chatboty są wyjątkowe, ponieważ angażują klienta, ale potrafią również zatrzymać jego uwagę o wiele dłużej niż inne narzędzia marketingowe. Na przykład, powiedzmy, że przyciągnąłeś uwagę użytkowników za pomocą jakiegoś filmu. Świetnie, jednak nawet jeżeli ten film jest bardzo interesujący dla użytkownika i odbiorca zobaczy go do samego końca, po zakończeniu nie będzie on miał już za wiele do zaoferowania.

Sytuacja może być jednak naprawiona za pomocą chatbota, który ma zdolność utrzymać interakcję z użytkownikiem na podstawie zgormadzonych danych. Może on wysłać mu odpowiednie informacje o marce, produktach i usługach. Zasadniczo chatbot jest w stanie zastosować techniki cross-sell i up-sell w sposób spersonalizowany, konwersacyjny i angażujący.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

3. Docieraj do szerszej grupy odbiorców

Ponieważ chatboty są głównie dostępne na platformach społecznościowych, mogą dotrzeć do nieograniczonej grupy odbiorców, a co za tym idzie – do nowej bazy klientów. Wykorzystując konkretne dane demograficzne możesz maksymalnie spersonalizować przekaz i dotrzeć do zupełnie nowych klientów. Odpowiednio ustawiona i przemyślana kampania spowoduje, że o twojej firmie dowiedzą się osoby zainteresowane tego typu usługami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Zbieraj i analizuj dane

Twój chatbot oferuje doskonałą możliwość zbierania informacji o klientach i ich opinii. Naturalnie w dzisiejszych czasach nikt nie ma ochoty na wypełnianie nudnych ankiet, a chatbot dyskretnie wprowadza pytania do rozmów z klientem i zyskuje mnóstwo cennych informacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowo, dzięki odpowiednim narzędziom do nauki maszyn, Twój chatbot może analizować opinie i informacje, zapewniając lepszy wgląd w to, czego naprawdę chcą Twoi odbiorcy. Pozwala to na zmianę strategii marketingowej tak, aby bardziej skoncentrować się na potrzebach klienta.

5. Wysyłaj odpowiednie powiadomienia

Konsumenci nie chcą być bombardowani wiadomościami e-mail, wiadomościami tekstowymi i innymi powiadomieniami za każdym razem, gdy coś się stanie w Twojej firmie. Ponieważ chatboty są w stanie przechwytywać i analizować dane, są również w stanie wysyłać spersonalizowane powiadomienia za pośrednictwem mediów społecznościowych, które są odpowiednie dla każdego użytkownika. Klient otrzyma jedynie te informacje, które są zgodne z jego zainteresowaniami.

6. Spraw, aby komunikowanie się z Twoją firmą było przyjemniejsze

Nie jest tajemnicą, że chatboty mogą dostarczać klientom wysokiej jakości informacje, ale mogą także sprawić, że interakcje z nimi będą przyjemne. Przykładem może być chatbot Whole Foods, pozwala on konsumentom wyszukiwać przepisy za pomocą Facebook Messenger przy użyciu prostych emotikonów. Ten typ chatbota sprawia, że marketing jest przyjemniejszy i bardziej interaktywny, pozostawiając użytkownikowi trwałe i pozytywne wrażenie Twojej firmie.

7. Przeprowadź klienta przez ścieżkę sprzedaży

Lead nurturing jest istotną częścią strategii marketingowej każdej firmy, niestety proces ten jest trudny i czasochłonny. Chatboty po zebraniu wszelkich potrzebnych informacji mogą stworzyć spersonalizowaną wiadomość, która następnie pomaga przejść użytkownikowi przez ścieżkę sprzedaży. Należy się jednak do tego odpowiednio przygotować. Zbieraj potrzebne informacje, a następnie przeprowadzaj zróżnicowane testy spersonalizowanych wiadomości. Dzięki temu będziesz mógł dostosować swoje działania marketingowe do każdego potencjalnego klienta odwiedzającego Twoją witrynę lub profile mediów społecznościowych.

8. Bądź widoczny i obecny w mediach społecznościowych

Zespół obsługi klienta nie jest w stanie odpowiedzieć na każdą interakcję ze strony klienta na różnych kanałach mediów społecznościowych, a próba dokonania tego czynu jest niezwykle czasochłonna i kosztowna. Dzięki chatbotowi Twoja firma jest dostępna dla klientów 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Oprócz oszczędzania pieniędzy, chatboty pomogą Ci zachować świeżą i aktywną obecność w mediach społecznościowych.

9. Jak stworzyć własnego chatbota

Chociaż myśl o stworzeniu chatbota może wydawać się zniechęcająca, platformy do budowania chatbota faktycznie ułatwiają zadanie. Dzięki nim możesz stworzyć chatbota w ciągu kilku minut, nie wydając fortuny, bez jakiejkolwiek wiedzy o programowaniu. Oto kilka platform do tworzenia i programowania chatbota:

Aplikacje do przesyłania wiadomości stały się bardzo ważnym narzędziem dla marek, ponieważ te chcą dotrzeć do jak największej grupy konsumentów. Nie jest więc zaskoczeniem, dlaczego chatboty stały się w ostatnim czasie tak popularne. Wdrażając chatbota do swojej strategii marketingowej, będziesz mógł lepiej poznać swoich odbiorców, dostosować swoje działania marketingowe, dotrzeć do nowych klientów i zarabiać więcej na profilach mediów społecznościowych.