Raport: użyteczność w m-commerce

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Raport: użyteczność w m-commerce

Coraz więcej firm sprzedających online dostrzega potencjał kanałów mobilnych. Jednak jak pokazują badania przeprowadzone przez Insytytut Baymard, nawet najwięksi gracze na rynku, mają jeszcze mnóstwo pracy do wykonanie w zakresie użyteczności w m-commerce.

Właśnie ukazał się kompleksowy raport „M-COMMERCE USABILITY”, którego autorami są eksperci z Insytutu Baymard. Dokument w dogłębny sposób przedstawia problemy związane z korzystaniem z mobilnych stron e-commerce. Na podstawie rocznych badań i obserwacji użytkowników opracowano blisko 150 rekomendacji dla twórców witryn m-commerce.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- W raporcie znalazły się tematy związane z kontekstem korzystania ze stron mobilnych, wyszukiwarkami w m-commerce czy realizacją samego procesu zakupowego” – mówi Jolanta Zielińska z Symetrii. – Eksperci Baymard Institute niejednokrotnie zwracali uwagę na kwestie podstawowe, takie jak chociażby wprowadzanie danych. Ciągle jeszcze zaskakująco dużo firm nie zdaje sobie sprawy, że stworzenie skutecznej strony m-commerce to nie tylko przeskalowanie obecnego rozwiązania. Potrzebna jest zupełnie nowa strategia – dodaje Zielińska.

Raport podzielony jest na 6 rozdziałów: Zrozumienie Mobile, Wyszukiwanie Produktu, Informacje Produktowe, Proces Zakupowy, Wprowadzanie Danych, Wdrożenie. Każdy rozdział zawiera od 2-6 rozwiązań projektowych, które mogą być wykorzystane podczas rozwijania lub przeprojektowania poszczególnych elementów witryny m-commerce.

W raporcie poruszono również kwestie związane z modnym podejściem responsywnym, w którym serwis e-commerce dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlany. Autorzy raportu podkreślają, iż w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych zapewnienie jednocześnie wysokiego poziomu user experience przy rozwiązaniu typu „full site” i stronie mobilnej, zazwyczaj wymaga budowy dwóch niezależnych rozwiązań.

- Obecnie m-commerce jest szansą na uzyskanie znacznej przewagi konkurencyjnej i zajęcie dobrej pozycji na tym dynamicznie wzrastającym rynku – przekonują autorzy raportu. – Aby ułatwić wdrożenie i dostarczyć kompletny zestaw wytycznych, zebraliśmy je wszystkie na liście zawierającej poszczególne serwisy wraz z dodatkowymi listami z podziałem na konkretne branże – dodają eksperci Baymard Institute.

Pobierz fragment raportu

Dzięki międzynarodowej współpracy Symetrii z UX Alliance, raport ten jest dostępny w specjalnej ofercie dla polskich marketerów. Korzystając z dedykowanej strony baymard.com/uxalliance przy zakupie 400-stronicowego dokumentu „M-commerce Usability”, drugi raport „Checkout Usability” otrzymuje się gratis. Oferta jest ważna do 30 lipca 2013 roku.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij