Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Content marketing dla marek spożywczych z kategorii sport i zdrowa żywność

Content marketing dla marek spożywczych z kategorii sport i zdrowa żywność
Zdrowy styl życia zyskuje swoich zwolenników już nie tylko w dużych miastach, ale także mniejszych miejscowościach oraz na wsi. Właściciele i osoby zajmujące się marketingiem marek z kategorii sport i zdrowa żywność stoją zatem przed...
O autorze
4 min czytania 2018-04-13

fot. unsplash.com

…wielką szansą na zdobycie serc, umysłów i kieszeni przedstawicieli, coraz szybciej rosnącej, grupy docelowej swoich produktów. Z pomocą mogą przyjść im działania content marketingowe.

Na potrzeby tego artykułu, mianem marek z kategorii sport i zdrowa żywność, określam te marki, które zajmują się sprzedażą i dystrybucją produktów lub półproduktów spożywczych, których skład oraz pozycjonowanie wskazują m.in. na zdrową, organiczną, bądź ekologiczną żywność oraz produkty skierowane do sportowców i osób będących na diecie. Także produkty naturalne, bio, bezglutenowe, wegańskie lub wegetariańskie, produkty wysokobiałkowe, bez cukru, niskoprzetworzone, bądź o niskiej zawartości tłuszczu.

Opisaną powyżej grupę produktów charakteryzuje kilka istotnych wyróżników:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • selektywna dystrybucja,
  • produkcja nastawiona na wybrane walory produktów (eko, bio, bez cukru, itd.),
  • wysoka jakość,
  • (zazwyczaj) wysoka cena jednostkowa.

Powyższe cechy sprawiają, że produkty spożywcze z kategorii sport i zdrowa żywność skierowane są do bardzo charakterystycznej grupy docelowej. Osób dbających o zdrowie, szczupłą sylwetkę, ludzi aktywnych. Uprawiających sport i przyglądających się temu, co jedzą. Także takich, którzy nie boją się pytać o źródła pochodzenia produktów, ich skład, bądź wartości odżywcze. Jest to grupa, która aktywnie poszukuje informacji na temat spożywanych przez siebie produktów spożywczych. Osoby łaknące wiedzy, pragnące zgłębić detale związane z procesem produkcji, czy dystrybucji i chcące poznać źródła pochodzenia składników konsumowanych wyrobów. Z tego właśnie względu działania content marketingowe będą skuteczną formą promocji i istotną szansą dla omawianej kategorii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka organicznej czekolady Doisy&Dam tworzy świetnej jakości treści nie tylko na blogu, ale także na swoim Instagramie, stronie, Facebooku i Twitterze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co zyskujesz tworząc wartościowy content?

Content marketing może stanowić efektywny rodzaj działań marketingowych dla omawianego segmentu rynku. Znacznie skuteczniejszy, niż tradycyjne formy reklamy. Po pierwsze, nawiązując do powyższej charakterystyki produktów spożywczych z kategorii sport i zdrowa żywność, tworzenie przez marki treści m.in. edukacyjnych i informacyjnych, stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom grupy docelowej. Kreowanie różnego rodzaju materiałów, istotnych oraz użytecznych z punktu widzenia odbiorców, to odpowiedź na wymagania klientów tego segmentu produktów. Klienci kupujący zdrową żywność, jak również sportowcy, najczęściej pragną znać skład i źródło pochodzenia produktów, sposób ich wytwarzania, a także właściwości.

Funkcja informacyjna treści marketingowych

Jeżeli na przykład Twoja firma sprzedaje wegańskie batony lub przekąski, to Twoi klienci zapewne będą szukać potwierdzenia składu produktów marki nie tylko na opakowaniach, ale także w pozostałych materiałach i kanałach marketingowych firmy (często jeszcze przed dokonaniem zakupu). Warto zatem dostarczyć im wspomnianych treści oraz informacji. Najlepiej w ciekawej i przystępnej formie. Zamieszczaj je na swojej stronie internetowej, w kanałach social media, newsletterze, na blogu, itd. Przykładem treści o charakterze informacyjnym może być poniższe video na YouTube, prezentujące standardy jakości produktów sprzedawanych przez Whole Foods Market.

Edukacja za pośrednictwem content marketingu

Opisywanie zalet i właściwości danego produktu lub półproduktu spożywczego realizuje funkcję edukacyjną. Jeżeli na przykład klient szuka treści dotyczących właściwości, wartości odżywczych oraz tego, w jaki sposób nasiona chia wpływają na zdrowie, to takie informacje możesz mu przedstawić w przystępnej dla niego formie: na infografice, w formie krótkiego video bądź jako wpis na blogu. Możesz także publikować treści dotyczące pochodzenia Twojego produktu lub jego składników, sposobów produkcji, itd.

Edukacyjny content marki Health Warrior Superfoods na Instagramie, na temat właściwości jagód acai stanowiących składnik batonów marki.

Inspiracja i content lifestyle’owy

Content nie musi jedynie edukować, czy przekazywać wiedzę. Treści można także tworzyć z myślą o korzyściach takich, jak inspiracja odbiorcy. Świetnie sprawdza się także tak zwany content lifestyle’owy, swobodniejszy w formie i przekazie, często oparty wyłącznie na treściach wizualnych. Prezentowanie ciekawych przepisów lub możliwości zastosowania produktów w niestandardowych przepisach również może być bardzo atrakcyjne dla osób z Twojej grupy docelowej.

E-book marki Your Super Foods z przepisami wykorzystującymi produkty typu superfoods sprzedawane przez firmę.

Content marketing opiera się na wartościach

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, content marketing, jako element inbound marketingu, nie jest nachalny i nie atakuje agresywnie odbiorcy. Coraz większej rzeszy konsumentów, typowe strategie promocyjne oparte na Call To Action z komunikatem typu „KUP TO i KUP TERAZ!”, zaczynają przeszkadzać. Stąd między innymi rosnąca popularność programów typu Adblock, blokujących reklamy w internecie. W przypadku content marketingu odbiorcy sięgają po treści sami, nie są im one narzucane, nie są nimi atakowani. Dlatego gdy trafiają na ciekawą dla nich treść poświęcają jej większą uwagę i chętniej się z nią zapoznają.

Content marketing buduje lojalność klientów

Kolejną ważną zaletą działań content marketingowych jest to, że budują one lojalność i tworzą relacje z klientem. Obserwując najlepsze praktyki na rynku w tym zakresie (np. Whole Foods Market), można zauważyć, że konsumenci oczekują, a wręcz domagają się kolejnych treści, które marka będzie im udostępniać.

Zdrowa żywność i produkty dla sportowców nie należą z reguły do najtańszych (np. zwykły chleb versus chleb bio). Warto zatem zadbać o to, aby naszego klienta nie skusiła niższa cena. Warto zatroszczyć się o to, żeby pozostał lojalny wobec Twojej marki, ze względu na wartości która ta mu oferuje. Jedną z takich wartości mogą być także treści, które angażują odbiorcę, kształtują wizerunek marki, wpływają na jej wiarygodność.

Aplikacja na smartfony stworzona przez Eden Foods z przepisami do wykorzystania na różne okazje i pory dnia.

Content marketing wzbudza zainteresowanie i wpływa na SEO

Tworząc wartościowy, ciekawy i inspirujący content wzbudzasz zainteresowanie swojej grupy docelowej. Dzięki temu możesz zbudować zasięg niemożliwy do osiągnięcia innymi kanałami i tradycyjnymi metodami. Jeżeli klientowi spodoba się treść wyprodukowana przez Twoją markę, wówczas chętniej poleci ją swoim bliskim, bądź zarekomenduje znajomym. Dla przykładu, jeżeli dzięki Twojemu artykułowi jakaś osoba trafiła na cenne informacje dotyczące zasad i wskazówek dotyczących diety dla osób cierpiących na niedoczynność tarczycy, wówczas z dużym prawdopodobieństwem udostępni tę treść innym znajomym z tym samym problemem – Twoja marka zyskuje zasięg, cenne polecenia i potencjalnych klientów, a sam klient – wartościową wiedzę.

Zalet marketingu treści jest znacznie więcej. Warto także wspomnieć o istotnym (i pozytywnym) wpływie właściwie prowadzonych działań content marketingowych na SEO, czyli pozycjonowanie w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych. Biorąc pod uwagę trendy oraz zmiany, jakie zachodzą w branży reklamowej, content coraz częściej zaczyna być traktowany jako „must have” – element obligatoryjny skutecznej komunikacji marketingowej.