Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018

Rekordowe wydatki na działania promocyjne. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2017 roku samorządy wydały na promocję niemal 719 mln zł, czyli o 53 mln więcej niż rok wcześniej.

W tegorocznym raporcie „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” analizujemy budżety promocyjne 91 samorządów. Branża wybrała również najlepiej promujący się samorząd! Kto wygrał?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Ukazała się najnowsza edycja raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018”. W tym roku analizie poddano budżety promocyjne aż 91 polskich samorządów (miejskich i wojewódzkich).

- To wyjątkowy raport. Serwis MarketingMiejsca.com.pl ma już 10 lat. W żadnej z dotychczasowych edycji nie analizowałem aż tylu budżetów i działań promocyjnych. Na dodatek okazuje się, że rok 2017 był rekordowy pod względem ogólnej kwoty jaką polskie samorządy wydały na promocję – wymienia Robert Stępowski, autor raportu i jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspert ds. marketingu terytorialnego.

Dane pochodzące Ministerstwa Finansów potwierdzają, że samorządy w 2017 roku wydały na promocję rekordową kwotę niemal 719 mln zł. Rok wcześniej było to 666 mln zł, a w 2015 – 677 mln zł.

W tegorocznej edycji raportu, który można nieodpłatnie pobrać z serwisu www.MarketingMiejsca.com.pl czytelnicy dowiedzą się również, które samorządy, zdaniem samych urzędników odpowiedzialnych za promocję, promują się najlepiej. Branża stwierdziła, że w minionych dwóch latach, najbardziej efektywnie promował się Wrocław.

- Tak naprawdę Wrocław już od kilku lat spija śmietankę z tego co wypracował przez lata dzięki swoim konsekwentnym działaniom marketingowym – wyjaśnia Robert Stępowski. – To efekt silnej i rozpoznawalnej marki miejscowości, ale zapewne i ostatnich, dużych wydarzeń związanych z Europejską Stolicą Kultury, czy ubiegłorocznym igrzyskami The World Games – dodaje ekspert.

Wśród miast wojewódzkich najwięcej na promocje wydają: Warszawa, Kielce i Katowice. Zaś najmniej: Gorzów Wielkopolski i Zielona Góra.

Pośród najczęściej wykorzystywanych przez samorządy narzędzi promocji wciąż są eventy: kulturalno-rozrywkowe i sportowe. Istotną pozycję w budżetach promocyjnych wielu samorządów stanowią również koszty związane z wydawaniem własnych, bezpłatnych gazet i biuletynów informacyjnych.

- Zapewne ciekawym rokiem, pod względem wydatków promocyjnych będzie bieżący, wyborczy rok. Największe samorządy nie zaplanowały co prawda większych budżetów, wręcz przeciwnie, większość nieco obniżyła plany budżetowe w porównaniu z rokiem 2017, ale to, czy faktycznie wydadzą na promocję mniej zobaczymy na koniec roku. Zazwyczaj w ciągu roku samorządy przynajmniej kilkukrotnie dokonują zmian w swoich budżetach – komentuje Stępowski. – Choć oficjalnie aktualni samorządowcy nie mogą finansować kampanii z budżetu to jednak dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że najwięcej zakończeń i otwarć różnego rodzaju inwestycji, koncertów oraz innych wydarzeń organizowanych przez samorządy przypada właśnie na rok wyborczy – dodaje autor raportu i książki „Jak wygrać wybory samorządowe 2018?”.

W raporcie „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018” znajdziemy: ile na promocję wydał każdy z 91 analizowanych samorządów na promocję w 2017 roku, jakie najważniejsze działania promocyjne w ramach tego budżetu zostały zrealizowane, ile planują wydać w 2018, ile województwa przeznaczają na promocję turystyczna przez Regionalne Organizacje Turystyczne, które samorząd promują się najlepiej oraz szersze case study ponad 40 działań promocyjnych zrealizowanych przez samorządy w 2017 roku.

Autorem corocznych raportów jest Robert Stępowski, jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów i konsultantów w dziedzinie marketingu terytorialnego i personal brandingu, który od kilkunastu lat szkoli, wykłada, doradza i propaguje wiedzę marketingową, nie tylko wśród samorządów. Jest również autorem kilku książek m.in. „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?”, „Personal branding. Praktyczny poziom marki osobistej”, „Jak wygrać wybory samorządowe 2018?”, „Video marketing w mediach społecznościowych”, „City placement. Miasto w filmie. Film w mieście”, „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk”, „Smaki polski. Zwiedzaj Polskę ze smakiem”.

Jak co roku raport bezpłatnie można pobrać z serwisu.

Patronami raportu są: Pismo Samorządu Terytorialnego WSPÓLNOTA, magazyn „Marketing w Urzędzie” i portal „Marketing przy kawie”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij