Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Case study ESA 2018: Jak sklep BHP Kams.com.pl przy budżecie 500 euro osiągnął 12 tys. euro przychodu

Case study ESA 2018: Jak sklep BHP Kams.com.pl przy budżecie 500 euro osiągnął 12 tys. euro przychodu
Czy z niskim budżetem na reklamę można osiągać przychody na poziomie dużych sklepów internetowych? Poznaj case study działań Sempai dla Kams.com.pl nagrodzonych w konkursie European Search Awards 2018 w kategorii kampanii z niskim budżetem.
O autorze
3 min czytania 2018-05-18

Poznaj Kams.com.pl

Firma Kams to sklep BHP, w którym można kupić produkty związane z ochroną indywidualną, jak i zabezpieczeniem miejsca pracy (rękawice robocze, odzież roboczą, buty robocze, ochronę oczu, ochronę słuchu, maski przeciwgazowe, apteczki, sprzęt ppoż).

Historia współpracy i założenia budżetu

Współpraca agencji Sempai z klientem rozpoczęła się we wrześniu 2017 roku. Sklep wcześniej nie korzystał z innych systemów reklamowych. Tworząc nowe konto AdWords, nie mieliśmy więc żadnych danych z reklam, które pozwalałyby na łatwiejszy start. Musieliśmy więc wymyślić plan, który pomógłby nam osiągnąć jak najlepsze wyniki. Wraz z klientem założyliśmy na początku niski budżet na poziomie 360 EUR miesięcznie.

Główne założenia kampanii

Założenia kampanii były nieskomplikowane – ma ona osiągać dobre wyniki. Klient sugerował koszt pozyskania transakcji 12.00 EUR.

Dodatkowo, według naszych standardów, założeniem było osiągnięcie minimum ROAS (ang. return of ad spend) 500%. Jest to nasz próg minimalny, do którego dążymy, jeśli klient sam nie sprecyzuje swoich oczekiwań.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyzwanie#1 – znalezienie grupy docelowej

Ze względu na typ asortymentu oferowanego przez sklep Kams naszym planem od samego początku było docieranie z reklamami do klientów B2B. Dzięki doświadczeniu wynikającemu z pracy z innymi klientami wiedzieliśmy, że w tym sektorze osiągniemy najlepsze wyniki.

Celowaliśmy w użytkowników: aktywnie szukających produktów z zakresu oferty sklepu, co oznacza, że skupiliśmy się na selektywnej konfiguracji kampanii w wyszukiwarce oraz kampanii Google Shopping z dostosowaniami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Kampanie (zobacz grafikę w większym rozmiarze)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Przekaz (zobacz grafikę w większym rozmiarze)


Search (zobacz grafikę w większym rozmiarze)


Shopping (zobacz grafikę w większym rozmiarze)

Wyzwanie#2 – niski budżet, a konkurencyjność

Wyzwaniem było konkurować z innymi reklamodawcami w sektorze B2B, dysponując tak ograniczonym budżetem. Z pomocą przyszły odpowiednie narzędzia AdWords oraz dobry pomysł. Wykorzystując Harmonogram reklam ograniczyliśmy wyświetlanie reklam tylko do godzin i dni, w których potencjalni klienci sklepu Kams mogą pracować oraz dokonać transakcji. Takie ustawienie wszystkich kampanii pozwoliło nam zaoszczędzić środki na koncie i przekierować je tak, aby móc mocniej promować produkty w interesujących nas godzinach, to pozwoliło nam zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania kampanii produktowej, gdyż na tym najbardziej nam zależało.


Dni tygodnie (zobacz grafikę w większym rozmiarze)


Godziny (zobacz grafikę w większym rozmiarze)


Harmonogram (zobacz grafikę w większym rozmiarze)

Wyższe pozycje tylko dla wybranych

Kolejnym pomysłem na to, jak przy niskim budżecie osiągać dobre wyniki, było kierowanie reklam do osób, które już odwiedziły wcześniej stronę sklepu Kams. Wykorzystując fakt, że klient powracający jest bardziej chętny do zakupów, skorzystaliśmy z Remarketing List for Search Ads (RLSA). Dzięki temu takim użytkownikom wyświetlaliśmy reklamy na wyższych pozycjach, gdy ponownie wyszukiwali oferowane przez naszego klienta produkty.


RSLA (zobacz grafikę w większym rozmiarze)

Odpowiednie dostosowanie stawek

Aby jeszcze bardziej ograniczyć wydatki i reklamować się odpowiednim osobom, wyszliśmy z założeniem, że większość firm pracuje i zamawia produkty na swoich firmowych komputerach, zdecydowanie rzadziej na telefonach komórkowych. Dlatego też od samego początku zostało zmienione dostosowanie stawek urządzeń, telefony dostały ujemny modyfikator na poziomie -50%.


Urządzenia (zobacz grafikę w większym rozmiarze)

Efekty sprzedażowe

Wszystkie te działania pozwoliły nam osiągnąć fantastyczne wyniki, które zaczynając od początku naszej współpracy, to jest od września 2017 roku, nieustannie się poprawiały.

Już w pierwszym miesiącu znacznie przewyższyliśmy planowane założenia.

Wrzesień 2017

Kolejne miesiące, kolejne poprawy

Październik

Listopad

Grudzień

Od „zera” do „milionera”

W całym okresie prowadzenia naszych kampanii, w czasie 4 miesięcy współpracy, klient zainwestował 1 840,26 EUR. Dzięki zastosowaniu naszych najlepszych metod przy konfigurowaniu kampanii i przeprowadzanej później optymalizacji udało się osiągnąć przychód 36 631,96 EUR.

Efekty

Dzięki naszym działaniom klient musiał zatrudnić dodatkowe osoby, aby móc zrealizować wszystkie zamówienia oraz powiększyć powierzchnie magazynowe o 120 m2.

Dlatego, jeśli ktoś ma wątpliwości, czy da się małym kosztem osiągnąć bardzo wysokie zarobki, odpowiadamy: zdecydowanie tak – jest to możliwe. Warto inwestować, gdyż przy odpowiedniej strategii, umiejętnościach i zaangażowaniu można osiągnąć bardzo wiele.

Wskazówki

  1. Zrób wywiad z klientem, aby poznać grupę docelową jego sklepu.
  2. Uruchamiając kampanie dla klienta biznesowego z góry możesz wykluczyć reklamowanie się w weekend, gdyż wtedy najlepsza grupa docelowa nie szuka oferowanych przez Ciebie produktów.
  3. Podobnie możesz ograniczyć wyświetlanie reklam przed i po zakończeniu pracy Twoich potencjalnych klientów, to zaoszczędzi Ci niepotrzebnych kosztów.
  4. Zawsze stosuj dopasowanie do konkretnych urządzeń.
  5. Zadbaj o klientów, którzy już odwiedzili sklep, nie pozwól im o sobie zapomnieć i daj się im łatwiej ponownie znaleźć, dzięki możliwościom remarketingu.
  6. Promuj produkty, które najlepiej się sprzedają, aby zawsze dało się je wyszukać.
  7. Sukcesywne optymalizowanie kampanii w 99% przypadkach przynosi zadowalające efekty.