Jak właściwie kreować wizerunek za pomocą treści na LinkedInie?

E-Wizerunek

partnerem merytorycznym działu jest Warsaw Media House

Jak właściwie kreować wizerunek za pomocą treści na LinkedInie?

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że zaczęło z nich korzystać coraz więcej firm, celem wykreowania pozytywnego wizerunku w sieci i dotarcia z ofertą do pożądanej grupy odbiorców. Dobrym narzędziem do kreowania wizerunku jest portal LinkedIn. W jaki sposób można go wykorzystać?

fot. unsplash.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Moc mediów społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych opiera się dziś nie tylko na komunikowaniu i monitorowaniu treści zamieszczanych przez użytkowników. Niezwykle istotne jest przede wszystkim przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i poszerzenie grona odbiorców — a jest to możliwe dzięki publikowaniu angażujących treści, różnego rodzaju ciekawostek i zdjęć, z którymi łatwo potem dotrzeć do szerokiej grupy internautów dzięki wirusowemu charakterowi mediów społecznościowych. Aby dobrze zaprezentować swoją firmę w sieci, trzeba najpierw zrozumieć, jaki jest cel zaistnienia użytkowników w profilach na social media. Dopiero w następnym kroku można podjąć działania komunikacyjne i oceniające rezultat prowadzonej przez nas aktywności.

Kreowanie wizerunku marki na portalu LinkedIn

LinkedIn to portal o tematyce biznesowej, który umożliwia nawiązywanie profesjonalnych kontaktów branżowych. Konta na tym portalu posiadają zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa. LinkedIn pozwala zatem na dzielenie się informacjami na temat wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a co za tym idzie — na poszukiwanie pracowników i sprawdzanie ich kwalifikacji. Treści publikowane na tym portalu mają profesjonalny charakter, a budowanie wizerunku firmy odbywa się nie tylko w oczach potencjalnych klientów, ale też przyszłych pracowników.

W jaki sposób prowadzić profesjonalny profil firmowy i kreować jej wizerunek za pomocą treści?

Pierwszą ważną kwestią jest przede wszystkim zbudowanie zaangażowania użytkowników LinkedIn. Publikowane przez Ciebie posty powinny zatem od razu przykuwać ich uwagę. Stawiaj pytania, zachęcaj do dyskusji, wzbudzaj ciekawość, którą odbiorcy będą w stanie zaspokoić, zapoznając się z całą treścią aktualizacji. Pamiętaj: każda zamieszczana przez Ciebie treść musi być wartościowa — tylko w ten sposób możesz liczyć na to, że zostanie ona udostępniona przez innych użytkowników. Publikuj tylko i wyłącznie aktualne, a co najważniejsze — wiarygodne informacje. Zamieszczanie niesprawdzonych informacji może skutkować utratą zaufania, które jak wiemy, trudno potem odbudować. Twój firmowy profil powinien być dla czytelników nie tylko źródłem informacji i narzędziem reklamy, ale również inspiracją — świetnie posłuży do tego prezentacja dostępna na Slideshare oraz funkcja LinkedIn Pulse.

Slideshare i Pulse

Treści to nie tylko posty, które udostępniasz na profilu — możesz dzielić się wiedzą i budować wizerunek eksperta poprzez profesjonalne artykuły umieszczane na LinkedIn Pulse lub tworzyć inspirujące prezentacje, które opublikujesz na Slideshare.

Są to osobne części portalu, które możesz w ciekawy sposób wykorzystywać. Opcja Pulse dostępna jest po przełączeniu profilu na język angielski, z tego też powodu nie jest to najczęściej używana i wszystkim znana funkcja portalu — warto to zmienić. Można znaleźć tam wiele ciekawych materiałów i zbudować wizerunek eksperta w branży — personalnie oraz jako reprezentanta firmy.

LinkedIn Pulse

LinkedIN Pulse zapewnią przewagę związaną z automatycznym poinformowaniem całej Twojej sieci o nowym artykule, który dodałeś. Widoczny będzie jedynie tytuł artykułu, dlatego warto zadbać o jego ciekawą i przyciągającą odbiorcę formę. Tematyka artykułu powinna poruszać konkretne zagadnienie, a sam nagłówek informować o wnioskach i korzyściach, które uzyskamy po przeczytaniu publikacji.

Wybierając opcję promocji poprzez LinkedIn Pulse warto pamiętać o 5 wskazówkach:

  1. Skupiaj się na jednym temacie i nie łącz kilku wątków w jednej publikacji.
  2. Przekazuj wartościowe i konkretne wnioski.
  3. Korzystaj z własnego doświadczenia i wiedzy — postaw na autentyczność treści.
  4. Uzupełniaj swoje treści infografikami, zdjęciami lub filmikami — zadbaj o atrakcyjność przekazu.
  5. Pamiętaj o odpowiedniej długości treści — artykuł na pół strony nie przekaże zbyt wiele wiedzy, ale przy kilkustronicowych zawiłych treściach ciężko utrzymać uwagę czytelnika.

Slideshare — czyli nie samymi treściami człowiek żyje

Zadbaj o różnorodność publikowanych materiałów. Profesjonalne treści wyczerpujące temat są bardzo wartościowe, ale należy uzupełniać je pozostałymi materiałami.

Slidshare umożliwia umieszczenie publikacji w formie prezentacji. Nie musisz tworzyć nowych materiałów, jeżeli masz możliwość podzielenia się swoimi prezentacjami stworzonymi na potrzebę podsumowania pracy lub przekazania wiedzy pracownikom — możesz opublikować taki gotowy materiał na Slideshare.

W tym przypadku należy ograniczyć treści do krótkich i rzeczowych informacji, postawić na liczby, dane oraz infografiki, wykresy lub zdjęcia.

Rodzaje publikowanych treści — co warto udostępniać na profilu?

Wartościowy content powinien przeważać i stanowić około 70% Twoich aktualizacji, które będą atrakcyjne dla czytelnika. Wspomniane wcześniej publikacje na LinkedIn Pulse lub Slideshare doskonale uzupełnią tę lukę, ale oprócz nich udostępniaj ciekawe treści stworzone przez Ciebie i pracowników, które zostały opublikowane w innych mediach lub portalach branżowych. Pozostałe procenty zarezerwuj na udostępnianie wysokiej jakości interesujących wywiadów lub artykułów wzbogaconych o Twój komentarz na ich temat, a także inspirujących filmów — taka forma publikacji powinna stanowić około 20%. Ostatnie 10% poświęć na informacje o aktualnej ofercie Twojej firmy, promocjach lub ofertach pracy.

Przedstawione procenty są szacunkowe. Nie zapominaj, że najbardziej atrakcyjna dla odbiorcy będzie zawsze autentyczność. Jeżeli masz potrzebę podzielenia się wiedzą i Twój unikalny content przekroczy wspomniane 70% lub w danym czasie udostępniania treści innych osób będą stanowiły większość na Twoim profilu — nic się nie stanie. Kluczowe będzie zachowanie równowagi i pamiętanie o przeznaczeniu portalu — treści na LinkedIN powinny różnić się od stylu, w jakim prowadzisz swój firmowy profil na Facebooku.

Grupy branżowe — dziel się wiedzą i wymieniaj doświadczenia z innymi ekspertami

Dobrą praktyką jest tworzenie branżowej grupy markowanej Twoją firmą. Jeżeli zajmujesz się marketingiem treści i unikalnym contentem — stwórz grupę zrzeszającą takich właśnie specjalistów. Wybierz odpowiednią nazwę, dzięki której grupę tę będzie można bez problemu odnaleźć w wyszukiwarce, poświęć czas na uzupełnienie informacji o tym, jakie będzie jej przeznaczenie, utwórz post powitalny i co najważniejsze wyślij zaproszenia do osób, dla których publikowane tam materiały mogą być atrakcyjne.

Regularne publikowanie branżowych treści, rozpoczynanie ciekawych dyskusji oraz zachęcanie do aktywności i wymiany doświadczeń — grupy na LinkedIN idealnie się do tego nadają. Oprócz zakładki z aktualnościami, w grupach znajdziesz zakładkę oferty pracy — możesz wykorzystać to miejsce na dodatkową publikację ofert Twojej firmy powiązanych bezpośrednio z branżą i tematyką grupy. Jeżeli postawisz na regularne budowanie grupy odbiorców — dotrzesz z ofertą bezpośrednio do najbardziej zainteresowanych.

Aby publikowane przez Ciebie treści i publikacje odniosły pożądany skutek, musisz też zadbać o profesjonalny wygląd profilu firmowego na LinkedIn. Zadbaj o wyczerpujący, ale jednocześnie niezbyt długi opis firmy, umieść logo i ustaw odpowiednie tło, nie zapomnij też o pozostawieniu swoich danych kontaktowych. Zaproś swoich pracowników — niech umieszczą na własnych profilach informacje o tym, że pracują w Twojej firmie i razem z Tobą budują profesjonalny wizerunek marki.

 

Autorki:

Sandra Kluza, Creative Director w Conture
Ewelina Stachowiak, Content Manager w Conture

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij