Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Forum IAB: crème de la crème tegorocznej konferencji [relacja]

Środowy poranek, tłum zmierzający do kina znacznie przewyższa frekwencję podczas premier największych blockbusterów, aż trudno uwierzyć, iż motywem dla którego goście kierują się do sal jest… reklama. I to nie byle jaka!
O autorze
2 min czytania 2018-06-14

Forum IAB, czyli dwa intensywne dni wykładów, cztery strefy tematyczne, blisko stu prelegentów prezentujących najświeższe trendy okraszone jeszcze ciepłymi buzzwords.

Motywem przewodnim kompozycji tegorocznej agendy został mariaż człowieka z technologią; nie zabrakło więc balansowania po cienkiej linii moralności, szukając equilibrium między typowo ludzkimi emocjami a futurystyczną wizją automatyzacji życia. Słowem, jak głęboko zimne dane mogą przenikać miękki, namacalny świat, by przynosić wymierne korzyści markom i konsumentom bez wywoływania poczucia psychicznego dyskomfortu.

Poprzeczka jakościowa została zawieszona całkiem wysoko. Choć hektolitry wyostrzającej zmysły kawy nieraz odbiły się czkawką nietolerancji dla mocno specyficznej definicji poczucia humoru niektórych prelegentów, jednocześnie uruchamiając radar nastawiony na poszukiwanie pointy w przedstawianym materiale, której zastanawiająco często brakowało.

Na szczęście przyjemnie łechtały umysł słodkie delicje – inspirujące case studies, analizy skrojone pod pryzmat branżowych realiów, przemowy skłaniające do refleksji – a takich, co cieszy, nie zabrakło.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

I tak, podczas zwinnego slalomu między czterema strefami tematycznymi, powstał mocno subiektywny ranking uwzględniający crème de la crème tegorocznej konferencji:

#5 Jak sprawić, aby człowiek nie cierpiał, gdy kontaktuje się z nim marka. Paweł Sala. FreshMail.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Implementacja nawet najbardziej zaawansowanej technologii będzie bezskuteczna, jeśli fundament komunikacji marki zostanie zaniedbany. Friendly reminder, aby wejść w nowy etap rozwoju trzeba najpierw nauczyć się chodzić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#4 Cyfrowa dopamina, czyli jak komunikować się z uzależnionymi od digitalu. Wojtek Walczak. Melting Pot.

Szczypta neurokognitywistyki, kilka analogii jak wykorzystać działanie mechanizmów psychologicznych, aby dosłownie uzależnić konsumenta od marki. Lekko, z polotem, autor częstując szczodrze przemyśleniami, sprawia, iż chciałoby się usłyszeć jeszcze więcej. 

#3 Nierozerwalne połączenie człowieka z technologią: Merge – the closing gap between technology and us. Szymon Kukanow. PHD Media Direction.

Inspirująco o tym, jak odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie, by stojąc w przededniu nieuchronnie nadchodzących zmian konfrontować je z odwagą i zamiast tracić morale, znaleźć nadzieję, a następnie przekuć ją w zawodowy sukces.

#2 Automatyzacja, w której najważniejszy jest człowiek. Piotr Guziur. Marketing Online.

Szerokie spektrum możliwości wdrożenia innowacji technologicznych nierzadko wywołuje zimny dreszcz przerażenia wizją, w której pracownicy zastępowani są przez maszyny. Na szczęście na koniec dnia ostatnie słowo wciąż należy do człowieka, wszak postęp ma służyć i ułatwiać pracę. Konkretnie i pozytywnie.

#1 Programmatic Forensis: The Discovery of HyphBot. Thomas Park. AdForm.

Modelowe case study z iście szpiegowską fabułą składającą fragment po fragmencie historię wykrycia bota, który niemalże idealnie odwzorowywał schemat ludzkich zachowań. O tym, co skrywa ciemniejsza strona innowacji technologicznych, o sposobach detekcji fraudów oraz o tym, jak zabezpieczyć się przed atakiem.

Futurystyczne wizje kuszą i przerażają, lecz nawet najszybciej rozwijająca się technologia nie spowoduje, iż z dnia na dzień obudzimy się w świecie rodem z Orwellowskich powieści. Choć niewątpliwie przez najbliższe lata będziemy świadkami zintensyfikowanej automatyzacji procesów marketingowych, która w większym lub mniejszym stopniu wpłynie na specyfikę pracy każdego z nas. Pozostaje jedynie zastanowić się jakie kompetencje warto rozwijać, by skutecznie zaadaptować się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

 

Autorka:

Marta Rosołowska
Communications Media Planner, PHD Media Direction