Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje. Niesamowity polski projekt na Instagramie

Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje. Niesamowity polski projekt na Instagramie

@jacktorrancetrip to ciekawy przykład tego, w jaki sposób używać social mediów do opowiadania wielowarstwowych filmowych narracji. To projekt narracyjny na Instagramie, i zarazem labirynt łączący film z retro futurystycznym designem oraz innowacyjnym interface.

Autorzy projektu – duet reżyserski The Kissinger Twins, czyli Dawid Marcinkowski i Kasia Kifert, mówią, że jego historia sięga roku 2013, gdy zdobylii nagrodę Webby Awards za projekt transmedialny „The Trip" z muzyką Andrzeja Smolika.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

@jacktorrancetrip zainspirowany był prawdziwym wydarzeniem. W trakcie wakacji i na Samoa twórcy projektu spotkali Jacka Torrance, 80 letniego reżysera, który twierdził, że lądowanie na księżycu to mistyfikacja, za którą stał on sam. Rozmowa z nim była na tyle inspirująca, że postanowili zrobić w oparciu o nią projekt. Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje tamtej epoki zestawione zostają z masową inwigilacją doby internetu. Jack Torrance stał się bohaterem idealnie pasującym do epoki post-prawdy.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Interesuje nas to, w jakim stopniu ograniczenia platformy zestawione z rosnącą liczbą oferowanych funkcji mogą zostać kreatywnie wykorzystane do opowiadania historii. Dużo pracowaliśmy ostatnio w VR, to fantastyczne medium, ale w pewnym momencie poczuliśmy potrzebę zrealizowania czegoś prostszego z minimalnym nakładem technologii - stąd Instagram.” – komentują wybór platformy autorzy projektu.

PS

Podczas trwania zimowych Igrzysk Olimpijskich, Toyota uruchomiła specjalne konto na Instagramie @SeeLikeMenna, które zabiera ludzi w świat widziany oczami 18-letniej brytyjskiej paraolimpijki Menny Fitzpatrick.

@SeeLikeMenna zostało zaprojektowane w taki sposób, aby pokazać, że rywalizacja na Igrzyskach Paraolimpijskich nie jest łatwa. Filtr osłabienia wzroku powstał we współpracy z Fitzpatrick i jej widzącym przewodnikiem, Jennifer Kehoe. Przy realizacji pomagał Królewski Instytut dla Niewidomych w Londynie i zespół konsultantów okulistycznych, aby przekazać percepcję świata jak najdokładniej.

PS2

IGersi mają obecnie największe pole oddziaływania i doskonale wykorzystało to WWF. Do współpracy zaprosili 9 influencerów podróżniczych, którzy zrobili zdjęcia – piękne góry, plaża, rafa koralowa… Jak się okazuje to nie wszystko. Zdjęcia pokazują miejsce nie tylko „przed”, ale i „po”…

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij