TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Rubensowskie kształty przedmiotem cenzury Facebooka

Rubensowskie kształty przedmiotem cenzury Facebooka
O tym, że facebookowy algorytm cenzurowania nie ma litości wiedzą chyba wszyscy. Tym razem jego ofiarami zostały obrazy Rubensa.
O autorze
1 min czytania 2018-07-25

Facebookowy algorytm do cenzurowania nagości w zamieszczanych na portalu treściach z założenia ma służyć dobru wszystkich użytkowników i bronić ich przed niewłaściwymi wpisami. Jednak tym razem dosięgnął on dzieł jednego z najwybitniejszych flamandzkich malarzy – Petera Paula Rubensa, co wywołało stanowczy sprzeciw Flamandzkiej Izby Turystycznej. Wystosowała ona w tej sprawie list otwarty do twórcy portalu, Marka Zuckerberga, w którym tłumaczy, że działanie to jest po prostu śmieszne i prosi o jego zaprzestanie. Dodatkowo izba wypuściła wideo, w którym pokazuje absurd całej sytuacji.

PS

Muzea są dostępne dla wszystkich, ale jak zachęcić ludzi do odwiedzin? O tym, jak promują się muzea przeczytacie w materiałach Dzień muzeów – 7 kampanii promujących muzea w Polsce i na świecie i Siedmioslajdowiec #18 – Sposoby promowania muzeów i galerii sztuki

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS 2

Miasto Łódź w jednej ze swoich kampanii wykorzystało arcydzieła malarstwa, m.in. „Krzyk” Edvarda Muncha, „Babie lato” Józefa Chełmońskiego, „Pocałunek” Gustava Klimta, „Stworzenie Adama” Michała Anioła oraz „Stańczyka” Jana Matejki. Więcej o akcji dowiecie się z artykułu Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 3

Także marka okularów Etnia Barcelona pokusiła się o wykorzystanie dzieł sztuki w swojej ostatniej kampanii, w której zachęca do bycia artystą-anarchistą.

PS 4

Fotograf Freddy Fabris stworzył wyjątkową sesję zdjęciową, nawiązującą do znanych dzieł renesansu. Jako modele wystąpili mechanicy z zakładu samochodowego w USA.