Facebookowy algorytm do cenzurowania nagości w zamieszczanych na portalu treściach z założenia ma służyć dobru wszystkich użytkowników i bronić ich przed niewłaściwymi wpisami. Jednak tym razem dosięgnął on dzieł jednego z najwybitniejszych flamandzkich malarzy – Petera Paula Rubensa, co wywołało stanowczy sprzeciw Flamandzkiej Izby Turystycznej. Wystosowała ona w tej sprawie list otwarty do twórcy portalu, Marka Zuckerberga, w którym tłumaczy, że działanie to jest po prostu śmieszne i prosi o jego zaprzestanie. Dodatkowo izba wypuściła wideo, w którym pokazuje absurd całej sytuacji.
PS
Zobacz również
Muzea są dostępne dla wszystkich, ale jak zachęcić ludzi do odwiedzin? O tym, jak promują się muzea przeczytacie w materiałach Dzień muzeów – 7 kampanii promujących muzea w Polsce i na świecie i Siedmioslajdowiec #18 – Sposoby promowania muzeów i galerii sztuki
PS 2
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Miasto Łódź w jednej ze swoich kampanii wykorzystało arcydzieła malarstwa, m.in. „Krzyk” Edvarda Muncha, „Babie lato” Józefa Chełmońskiego, „Pocałunek” Gustava Klimta, „Stworzenie Adama” Michała Anioła oraz „Stańczyka” Jana Matejki. Więcej o akcji dowiecie się z artykułu Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 3
Także marka okularów Etnia Barcelona pokusiła się o wykorzystanie dzieł sztuki w swojej ostatniej kampanii, w której zachęca do bycia artystą-anarchistą.
PS 4
Fotograf Freddy Fabris stworzył wyjątkową sesję zdjęciową, nawiązującą do znanych dzieł renesansu. Jako modele wystąpili mechanicy z zakładu samochodowego w USA.