Poczta Polska notuje wzrost sprzedaży prasy i książek w placówkach

Sprzedaż wydawnictw i produktów w placówkach pocztowych to szybko rosnący segment biznesowy Poczty Polskiej. Tylko w pierwszym półroczu 2018 r. klienci w placówkach pocztowych nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet i ponad 1,5 mln szt. książek.
O autorze
1 min czytania 2018-07-27

Od kilku lat systematycznie rosną przychody Poczty Polskiej z działalności handlowej. W pierwszym półroczu tego roku spółka odnotowała o 24 procent przychodu więcej w segmencie sprzedaży książek i gazet w porównaniu do takiego samego okresu w 2017 roku.

W pierwszej połowie 2018 r. w placówkach pocztowych klienci nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet. Najchętniej kupowane są tygodniki, które stanowią prawie 50% wolumenu. Dziennik codzieny wybiera co piąty klient zainteresowany zakupem gazet. Bliskość placówek pocztowych oraz szeroka gama prasy sprzyjają decyzjom wyboru placówki jako miejsca zakupu.

 Obserwujemy zmiany zachodzące na rynku i się do nich dostosowujemy. Nowa strategia spółki stawia na dynamiczny rozwój firmy, dlatego poszukujemy nowych rozwiązań, nowych źródeł przychodów. Atutem Poczty Polskiej jest sieć placówek, jesteśmy obecni w każdej polskiej gminie. Nasza oferta cieszy się szczególnym zainteresowaniem poza dużymi miastami. Dzięki nam klienci mogą zapoznać się z aktualną prasą, czy najciekawszymi wydawnictwami książkowymi – mówi Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska stawiając na dynamiczny rozwój działalności handlowej systematycznie wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę. Wpływy z tej działalności będą w perspektywie kilku lat stanowić istotny element całkowitego obrotu Poczty i uzupełnią przychody z usług listowych, paczkowych, logistycznych, cyfrowych i bankowo – ubezpieczeniowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku Poczta wzbogaciła ofertę wydawnictw książkowych (w tym o tematyce związanej z 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości). Spółka przykłada dużą wagę do oferty sezonowej (np. poradniki sezonowe, czy kosmetyki dedykowane akcji „Lato”). W placówkach pocztowych można kupić m.in. książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystkę, serie dla dzieci i poradniki. Tylko w pierwszym półroczu 2018 r. klienci w placówkach pocztowych nabyli ponad 1,5 mln książek. Najczęściej kupowanymi wydawnictwami są książki dedykowane najmłodszym czytelnikom. W czerwcu br. najlepiej sprzedawały się kartonowe książeczki, książeczki z naklejkami oraz „Quiz przedszkolaka” Wydawnictwa Aksjomat. Na drugiej pozycji wśród pięciu najpopularniejszych uplasowały się kolorowanki dla dzieci Wydawnictwa Ferment. W wielkiej piątce znalazła się także książka Beaty Pawlikowskiej „Kurs pozytywnego myślenia. Moja wewnętrzna moc.” Wydawnictwa Edipresse.

Osoby zainteresowane zakupem książek mają możliwość zapoznania się z szeroką ofertą wydawniczą dzięki serwisowi poczyta.pl, który prezentuje wydawnictwa dostępne w sieci placówek pocztowych. Dzięki serwisowi klienci mogą sprawdzić, czy w wybranym miejscu znajduje się poszukiwana przez nich książka. Dodatkowo na poczyta.pl można drogą elektroniczną zarezerwować dostępne w placówce wydawnictwa lub złożyć zamówienie z dostawą do wybranej placówki Poczty Polskiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się