Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Branża turystyczna oczami Google

Hiszpania, Włochy, Grecja – o tych kierunkach polscy internauci najczęściej poszukują informacji w Google. Neckermann i Itaka to biura, które są najbardziej widoczne dla internautów na frazy kluczowe. Najgorzej pod tym względem wypada Exim Tours.
O autorze
1 min czytania 2013-07-18

To tylko niektóre wnioski z przeprowadzonego przez SEMTEC Sp. z o.o. badania 10 domen polskich biur podróży. Wszystkie dostępne są w niedawno opublikowanym raporcie „Branża turystyczna oczami Google”, będącym podsumowaniem analizy przeprowadzonej na przełomie czerwca i lipca 2013.

W badaniu specjaliści SEMTEC Sp. z o.o. określili m.in., jak poszczególne biura dbają o swoją pozycję w wynikach wyszukania Google. Na tle konkurencji wyróżniają się zwłaszcza Neckermann.pl, Itaka.pl, Rainbowtours.pl oraz Tui.pl. Wymiennie zajmowały pozycję liderów w zestawieniu domen najbardziej widocznych na frazy kluczowe oraz unikalne frazy kluczowe. Znalazły się również w pierwszej czwórce biur o największym potencjale widoczności.

– Ranking widoczności poszczególnych domen mówi nam, które strony internetowe prezentowane są w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez internautę fraz związanych z turystyką. Badanie wskazuje, że najczęściej potencjalny klient trafia na witryny właśnie tych czterech biur podróży. Nie oznacza to, że pozostałe są na zupełnie straconych pozycjach. Należy bowiem pamiętać, że liczy się przede wszystkim obecność na pierwszej stronie wyszukiwania. Rzadko który użytkownik przechodzi na następne. Chcąc przesunąć się na wyższe miejsce w TOP10 należy zadbać o optymalizację strony oraz właściwe jej wypozcjonowanie – mówi Miłosz Woźniak, SEO Director SEMTEC Sp. z o.o.

Na podstawie analizy kilkudziesięciu tysięcy fraz wytypowano 100 najpopularniejszych fraz turystycznych. Użytkownicy zazwyczaj wpisują do wyszukiwarki Google takie hasła jak: last minute, biuro turystyczne, tanie latanie, wakacje czy Chorwacja. W raporcie wskazano także, o jakich destynacjach internauci najczęściej poszukują informacji w wyszukiwarce. W pierwszej piątce znalazły się Hiszpania, Włochy, Grecja oraz Chorwacja.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analizę widoczności domen biur podróży przeprowadzono na przełomie czerwca i lipca 2013 za pomocą SERP24.pl. To autorskie narzędzie umożliwiające monitorowanie pozycji SEO, w tym wyszukanie i porównanie interesujących nas słów kluczowych z największymi konkurentami. Badaniu poddano domeny: Neckermann.pl, Itaka.pl, Tui.pl, Rainbowtours.pl, Eccoholiday.pl, Alfastar.pl, Sunfun.pl, Almatur.pl, Wezyrholidays.pl oraz Eximtours.pl.

– Nie braliśmy pod uwagę rankingów polskich biur podróży czy wyników finansowych osiągniętych przez poszczególne spółki. Skoncentrowaliśmy się na domenach o największym potencjale wyszukania, dobranych na podstawie analizy wykonanej za pomocą SERP24 – mówi Miłosz Woźniak – Podobne analizy, oczywiście na wyższym poziomie szczegółowości, bardzo często wykonujemy dla naszych klientów. Obecność w TOP10 wyników wyszukania Google determinuje bowiem nie tylko wzrost sprzedaży, ale uwiarygodnia i sprzyja kształtowaniu pozytywnego wizerunku firm w oczach jej aktualnych i potencjalnych klientów – dodaje Woźniak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Raport dostępny jest tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się