Reklamy świata: Ameryka Łacińska (cz. 1)

Reklamy świata: Ameryka Łacińska (cz. 1)

Jakie kampanie podbiły serca Latynosów? W cyklu „Reklamy świata” prezentujemy ciekawe i popularne reklamy z różnych zakątków świata. Na początek zaglądamy do Ameryki Łacińskiej.

Kolumbijczyk Juan Aponte, senior copywriter w agencji 180heartbeats + Jung von Matt, wytypował 7 najciekawszych, jego zdaniem, reklam z Ameryki Łacińskiej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Latynosi w komunikacji marketingowej lubią używać humoru. Niestety państwa leżące na kontynencie Ameryki Łacińskiej stale spotykają się z krzywdzącymi i najczęściej nieadekwatnymi już stereotypami. Dobrym tego przykładem jest Kolumbia – jej społeczeństwo, mimo trudnej historii, bardzo szybko się rozwija, jakość życia szybko i sukcesywnie rośnie. W tej sytuacji komunikacja reklamowa dla kolumbijskiego społeczeństwa ma ogromne znaczenie, może wspierać budowę kraju i daje marketerom tysiące możliwości.

1. FilmSuez: Payaso

Na początek reklama wyprodukowana w ramach festiwalu filmów niezależnych BAFICI Buenos Aires International Festival of Independent Cinema. Kampania miała na celu pokazanie, że niezależny festiwal filmowy skierowany jest do ścisłej grupy osób, które doceniają niekomercyjne produkcje. Reklamę stworzono zgodnie z hasłem, którym promowano festiwal przez kilka lat – „If it’s not for you, it’s not for you”.

2. Sport Club Recife: Immortal Fans

Kampania pokazująca jak wiernymi fanami piłki nożnej są Brazylijczycy i w jaki sposób można fakt ten wykorzystać w szczytnym celu. Członków klubu Sport Club Recife zachęcono do pomocy osobom, które potrzebują przeszczepów narządów. Reklama pokazuje kulisy całej akcji oraz to, jak wiele osób się w nią zaangażowało. Kampania otrzymała wiele nagród, w tym m.in. w konkursie Clio Awards 2013.

3. Molinos Río de la Plata: Mama Lucchetti

Za pomocą tej reklamy marka zerwała z wizerunkiem drogiej marki, udowadniając, że produkty firmy są dostępne dla każdego, w przystępnej cenie. Strategia polegała na wzmacnianiu więzi z matkami poprzez budowanie większego emocjonalnego brandingu. „Kreatywna mama” z reklamy ustąpiła miejsca „prawdziwej mamie” – mamie Luchetti. W 2011 roku reklama otrzymała wiele nagród w konkursie Effie Awards Argentina.

4. BHG Air Conditioners: Dads in Briefs

Intrygujący pomysł na promocję klimatyzatorów. Przykład tego, jak w zaskakujący sposób namówić konsumentów do zakupu produktów. W 2012 roku twórcy reklamy agencja Saatchi & Saatchi otrzymali za nią nagrodę w Clio Awards.

5. Colombian League Against Cancer: Cancer Tweet

Reklama pokazuje jak twórcy kampanii społecznej za pomocą Twittera i tym samym znikomych nakładów finansowych byli w stanie dotrzeć do tysięcy Kolumbijczyków i wzmocnić ich świadomość na temat nowotworów.

6. Ministry of Environment and Sustainability: Priceless Weapons

Reklama kolumbijskiego rządu przedstawiająca jak w oryginalny sposób stawić czoła problemowi związanemu z ochroną środowiska, dostarczając efektywne i praktyczne rozwiązania dla społeczności. W 2015 roku reklamę wyróżniono podczas festiwalu Cannes Lions.

7. Luki: Lifesaver Backpack

Połączenie reklamy produktu i akcji społecznej w jednym. Kampania pomogła wzmocnić świadomość Kolumbijczyków wobec zagrożeń czyhających na dzieci, które muszą pokonać niebezpieczną rzekę, by dotrzeć do szkoły. W 2016 roku akcja otrzymała Złoto w kategorii „Direct Marketing” w konkursie Clio Awards.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij