E-commerce: Potencjał niekupujących

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
E-commerce: Potencjał niekupujących

Mieszkańcy wsi oraz oglądający w sieci a kupujący w tradycyjnych sklepach bardziej skłonni do e-zakupów w przyszłości. Brak możliwości obejrzenia produktu najczęstszym powodem niekupowania przez internet – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.

Badania pokazują, że 28 proc. ankietowanych Polaków nigdy nie robiło zakupów przez internet, ale co trzeci z nich ma zamiar spróbować takiej formy nabywania produktów w przyszłości.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Z raportu wynika, że Polacy, którzy nie kupują online, ale w swoich planach na przyszłość biorą to pod uwagę różnią się pod względem cech demograficznych od tych, którzy takich planów nie mają. Większą skłonność do zakupów online w przyszłości wykazują – w porównaniu z ogółem badanych – ankietowani mieszkający na wsi oraz osoby, które przeglądają online a kupują w sklepach tradycyjnych (np. w galeriach handlowych czy hipermarketach). Z kolei wśród Polaków, którzy nie kupują i nie zamierzają robić zakupów w sieci jest – w porównaniu ze ogółem populacji – relatywnie więcej osób powyżej pięćdziesiątego roku życia, tych z miast od 100 do 500 tys. mieszkańców oraz o dochodach poniżej 2 tys. zł.

Jak zauważa Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, klienci niekupujący w internecie to często osoby mniej świadome korzyści, jakie płyną z nabywania produktów czy usług online. –Brak wystarczającej wiedzy w połączeniu z ograniczonym kontaktem z internetem sprawia, żebardzo często obawiają się one, że zostaną oszukane. To dla sklepów online sygnał, że warto wprowadzać programy budujące świadomość bezpieczeństwa nabywania produktów tą drogą– podkreśla.

Okazuje się także, że brak możliwości obejrzenia nabywanego w sieci produktu to przeszkoda, na którą badani Polacy wskazują najczęściej. Taki powódpodaje niemal co drugi ankietowany (49 proc. niekupujących online). Znaczącą barierę stanowi takżeobawa przed otrzymaniem produktu innego niż zamawiany (38 proc.) oraz przed problemami z reklamacją czy gwarancją (32 proc.). Ponadto, wciąż istnieje duże grono osób niekupujących przyzwyczajonych do zakupów w tradycyjnych sklepach (33 proc.).

Gordon zwraca uwagę na szeregsposobówzachęceniaklientów do e-zakupów. – By zmniejszyć obawy związane z brakiem możliwości przetestowania produktu, sklepy internetowe mogą rozważyć opcję odsyłania konsumentów do konkurentów sprzedających w offline, jednocześnie dając talon na e-zakup w gwarantowanej niższej cenie. Do korzystania z oferty e-sklepuklientów zachęcić może także jasna informacjao możliwościoddania zakupionego produktu bez podawania przyczyny oraz wprowadzenie przyjaznej procedury zwrotu – dodaje Gordon.

Badanie zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku na grupie 1,5 tys. internautów. Próba dla niekupujących online wyniosła 303 osoby.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij