IMM: Branża handlowa wciąż na prowadzeniu w wydatkach reklamowych [raport]

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.
O autorze
2 min czytania 2018-09-10

fot. Instytut Monitorowania Mediów

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Handel – 282 mln zł
Farmacja – 254,2 mln zł
Finanse – 53 mln zł
Telekomunikacja – 45,3 mln zł
Motoryzacja – 38,3 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w sierpniu przeznaczył ponad 39 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskont Biedronka, debiutujący w zestawieniu sklep internetowy About You, Media Expert oraz Euro RTV AGD.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (25 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety. W zestawieniu pojawiły się także sklepy internetowe (11 proc.)


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu marka NeoMag zainwestowała największe kwoty w reklamy – nieco ponad 7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Hepaslimin, Iladian, Litrosal Zdrovit oraz Halitomin.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Farmacja: typy reklamowanych produktów

W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczone na środki przeciwbólowe (14 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty związane z pielęgnacją, wspomagające trawienie i wątrobę, a także witaminy i minerały.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się ING, który przeznaczył ponad 6 mln zł na promocję w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, Millennium Bank oraz SKOK.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Finanse: typy reklamowanych usług

W sierpniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (56 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz płatności mobilnych.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł), następnie Opel, Toyota, Lexus oraz Audi.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów | Zobacz grafikę w większym rozmiarze

 

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.