Agnieszka Książek (Vienna Life): Wystarczy się uważnie rozejrzeć, a inspiracja czeka za rogiem

Agnieszka Książek (Vienna Life): Wystarczy się uważnie rozejrzeć, a inspiracja czeka za rogiem

„Każda marka ma swoje unikalne DNA i idealnie jest, kiedy udaje się wokół niej zgromadzić „wyznawców” tej samej filozofii.” – z Marketingową 11 zmierzyła się Agnieszka Książek, dyrektor marketingu Vienna Life.

1. W marketingu najważniejsze jest...

Być autentycznym i konsekwentnym w realizowanych działaniach marketingowych. Każda marka ma swoje unikalne DNA i idealnie jest, kiedy udaje się wokół niej zgromadzić „wyznawców” tej samej filozofii. Nie należy nikogo uszczęśliwiać na siłę i koniecznie być lubianym przez wszystkich.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł...

…dodała skrzydeł i nakręciła mnie pozytywnie kampania społeczna: Pozytywne Obroty. Za cel tej akcji postawiliśmy sobie edukację i zmianę nawyków dzieci i młodzieży w zakresie bezpiecznego poruszania się na drodze. Współpracowaliśmy z fantastyczną ambasadorką – Dorotą Stalińską, która od lat działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Obdarowaliśmy dzieciaki odblaskowymi gadżetami, jednocześnie prowadząc dla nich szkolenia. A to wszystko było możliwe dzięki kilometrom przejechanym przez uczestników maratonów rowerowych, których Vienna Life była sponsorem. Kilometry przeliczaliśmy na złotówki, a złotówki na szkolenia.

Pozytywny przekaz, duże zaangażowanie mediów i lokalnej społeczności, setki tysięcy przejechanych kilometrów i tysiące przeszkolonych dzieci wyposażonych w odpowiednie oznakowanie, aby mogli poruszać się bezpiecznie.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Sporym wyzwaniem było przeprowadzenie rebrandingu. Proces jako taki nie jest niczym nowym w życiu marketera, ale kompleksowa jego realizacja w bardzo krótkim czasie to już solidna próba charakteru. Dla końcowego odbiorcy to tylko ten moment, kiedy stwierdza: „O zmienili nazwę i kolory”, dla osób realizujących projekt to szereg prac zarówno z poziomu strategicznego myślenia, jak i detalicznego planowania.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to...

Jesienią 2017 r. zrealizowaliśmy kampanię wizerunkową pod hasłem: „Nie bądź dzieckiem – pieniądze się liczą”.

Celem kampanii było zwrócenie uwagi na fakt, że w finansach trzeba brać sprawy w swoje ręce i traktować je poważnie. Warto mieć w sobie dziecięcą radość, ale lepiej zachować ją na inne sfery życia. Dlatego zaprosiliśmy Polaków do podjęcia aktywnych działań w kwestiach finansowych, zwracając szczególną uwagę na konieczność edukacji.



źródło: www.gutenberg-networks.pl/portfolio-item/vienna-life-nie-badz-dzieckiem

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

W naturalny sposób szczególną uwagę kieruję w stronę kampanii związanych z branżą finansową i zwykle doceniam te, które edukują i skutecznie rozmawiają o problemach społeczeństwa. Taką kampanią może być kampania ING Banku Śląskiego – Pożycz tak, aby zyskać więcej.

Bank zwrócił uwagę, że pomimo kosztów, pożyczone pieniądze można zainwestować w siebie. W efekcie rozwiniemy swoje kompetencje i zainteresowania. Albo zrealizujemy cele, dzięki którym możemy poprawić jakość naszego życia.

Kampania została nagrodzona statuetką Effie – w bardzo trudnej kategorii „Long term marketing excellence”.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to...

Personalizacja i content, np. poprzez jeszcze większe wykorzystanie interaktywnych form na stronach internetowych: wyświetlania treści w bardziej przekonujący, animowany i wizualnie atrakcyjny sposób. No i wirtualna rzeczywistość, która staje się coraz powszechniejszym narzędziem marketingowym dużych i małych marek. Wyzwaniem jest korzystanie z rzeczywistości wirtualnej w sposób zbieżny z całą komunikacją marki i odpowiedni dla docelowych odbiorców.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to...

Trudno o takie wskazanie, ponieważ niektóre działania sprawdzają się doskonale w jednych branżach, czy grupach docelowych, z kolei w innych są zupełnie nieefektywne.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są...

Zaufanie i nadawanie na tych samych falach. Zaufanie jest niezbędne zarówno na etapie realizowanych na co dzień zadań, jak i na etapie eksplorowania nowych pomysłów strategicznych. Bycie na tej samej fali pozwala na szybką komunikację i unikanie nieporozumień.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Przede wszystkim ze spotkań z ludźmi, dyskusji z nimi i wymiany doświadczeń. Jestem obserwatorem i często inspiracje czerpię, przyglądając się, jak ludzie zachowują się w różnych sytuacjach, jak komentują i odbierają wysyłane do nich komunikaty. Dlatego m.in. bardzo cenię sobie spotkania z naszymi klientami w ramach Rady Klientów, która działa od ponad roku i daje możliwość bezpośredniego kontaktu w tzw. „realu”.

Wystarczy się uważnie rozejrzeć, a inspiracja czeka za rogiem… :)

10. Moja kampania marzeń...

Wciąż przede mną… ale to będzie kampania, która będzie miała wpływ na rzeczywistość i zmotywuje do zmian na lepsze.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Ciągle mogę poszerzać swoje horyzonty. Na przestrzeni ostatnich lat bardzo zmienił się sposób działania w marketingu, jak i postrzegania tego, jaki wpływ może mieć marketing na rozwój firmy.

 

O rozmówczyni:

Agnieszka Książek
dyrektor marketingu Vienna Life

Ekspert w dziedzinie marketingu i komunikacji, specjalizuje się w branży finansowej. Z firmą Vienna Life (wcześniej: Skandia Życie) związana jest od 2007 r. Ukończyła Szkołę Główną Handlową na Wydziale Ekonomii oraz Chartered Institute of Marketing.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij